Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Παιδείας-ΒΑΣΙΛΙΚΟ


Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Παιδείας

Τμήμα Ελληνικής Μουσικής



9 Φεβρουαρίου 2014

Κυριακή «Τελώνου και Φαρισαίου»

αρχή ....
Τριωδίου



Διάλεξη με θέμα:

Η Ελληνική Μουσική, από την Μονοφωνία

των αρχαίων Τρόπων και των Βυζαντινών Ήχων


στην νεοελληνική Πολυφωνία.



Εισηγητές κατά σειρά εμφανίσεως:

Δημήτρης Ανδριώτης

Θωμάς Παναγόπουλος

Βάνα Παπαϊωάννου



Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Παιδείας

(πρώην Δημαρχείο Δήμου Ληλαντίων)

Βασιλικό 

Ν. Ευβοίας
Μέρος Α' (Μονοφωνία)
  1. Οι τρόποι και τα γένη της αρχαιοελληνικής μουσικής
  • Μυξολύδιος (Ζω)
  • Λύδιος (Νη)
  • Φρύγιος (Πα)
  • Δώριος (Βου)
  • Υπολύδιος (Γα)
  • Υποφρύγιος (Δι)
  • Υποδώριος (Κε)
    • Διτονιαία
    • Διατονικό
Σκλήρο, μαλακό, ουδέτερο
    • Χρωματικό
Σκληρό, μαλακό
    • Εναρμόνιο
Σκληρό, μαλακό
  1. Οι Βυζαντινή οκταηχία (10')
  • Ήχος Α'
  • Ήχος Β'
  • Ήχος Γ'
  • Ήχος Δ'
  • Ήχος πλ. Α'
  • Ήχος πλ. Β'
  • Ήχος Βαρύς
  • Ήχος πλ. Δ' 

  • 3  Το αντιδάνειο των Μακαμάτ της Αραβοπερσικής Μουσικής (45')
  • Μακάμ Μπουσελίκ [Από ξένο τόπο, Τράβα ρε μάγκα και αλάνη, Ο Μάρκος υπουργός]
  • Μακάμ Κιουρδί [Οι δυο σερέτες, Αργιλέ μου γιατί σβήνεις, Ψηλά τη χτίζεις τη φωλιά]
  • Μακάμ Χιτζάζ [Μανώλης ο χασικλής, Το παιδί του δρόμου, Φέρτε πρέζα να πρεζάρω]
  • Μακάμ Νιχαβέντ [Ο Μόρτης]
  • Μακάμ Χουσεϊνί - Σαμπά [Βρε μάγκες δυο στη φυλακή]

  • Μακάμ Αραμπάν (Νεβά Χιτζάζ) [Πασαλιμανιώτισσα, Μες στον τεκέ της Μαριγώς]
    • Χουζάμ
    • Καρτζιγιάρ
    • Σουζινάκ

  • Μακάμ Ουσσάκ [Ο Μυλωνάς]
  • Μακάμ Σαμπά (Από τ' Ανάπλι στου Τσιγγρού, Ήσουνα ξυπόλητη, Ο συνάχης)


4  Η "απόσταση" μουσικής θεωρίας και πράξης (Παράδοση - Ακούσματα)
  • Ύφος
  • Ετεροφωνία
  • Έκφραση
  • Ίσον