Ενσωμάτωσή της ελληνικής γαστρονομίας
στο τουριστικό μάρκετινγκ της χώραςΜελέτη
του ΣΕΤΕ για την ελληνική γαστρονομίαΠαρασκευή,
10 Ιουλίου 2009
Σε 3 έως 5 χρόνια η γαστρονομία θα πρέπει να περιλαμβάνεται στους τρεις πρώτους βασικούς λόγους επιλογής της χώρας μας, ως τόπου διακοπών.
Αυτός είναι ο βασικός σκοπός της μελέτης του ΣΕΤΕ, με θέμα τη μορφοποίηση του προϊόντος "Ελληνική Γαστρονομία" και την ενσωμάτωσή της στο σχεδιασμό του τουριστικού μάρκετινγκ της χώρας.
Η μελέτη αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια του ΣΕΤΕ για εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των τουριστικών προϊόντων της χώρας μας.
Η γαστρονομία ως προϊόν επελέγη, διότι αφενός μεν υπάρχει καλό ελληνικό φαγητό και κρασί, αφετέρου δε για την ανάπτυξη αυτού του προϊόντος, με όρους τουριστικού μάρκετινγκ, δεν απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις.
Η μελέτη περιλαμβάνει την ανάλυση της υφιστάμενης γαστρονομικής προσφοράς της Ελλάδας, την ανάπτυξη χαρτοφυλακίου γαστρονομικών προϊόντων για την τουριστική αγορά καθώς και αναλυτικές προτάσεις για την ενσωμάτωση του χαρτοφυλακίου αυτού στο συνολικό σχεδιασμό του τουριστικού μάρκετινγκ της χώρας μας.
Η συστηματική προσέγγιση και σύνδεση της γαστρονομίας με τον τουρισμό και η ένταξή της στο συνολικό τουριστικό σχεδιασμό – ιδίως στο πεδίο του μάρκετινγκ – θα βοηθήσει να γίνει πιο γνωστή και προσιτή η καλή ελληνική κουζίνα στους επισκέπτες της χώρας μας, επιφέροντας άμεσα και σημαντικά οφέλη:
- Εμπλουτισμό -συνολικότερα- της τουριστικής εμπειρίας με την ανάδειξη ελληνικού "lifestyle` μέσω της ποιοτικής γαστρονομίας. - Δημιουργία καλύτερων προϋποθέσεων για την ανάδειξη της Ελλάδας ως προορισμού ποιότητας ζωής. - Υποκίνηση υψηλότερης τουριστικής δαπάνης. - Προσέλκυση νέων κατηγοριών τουριστών με αυξημένο ενδιαφέρον για δραστηριότητες γαστρονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε να ενθαρρυνθεί η προσφορά καλύτερης ελληνικής κουζίνας από πλευράς ξενοδοχείων και εστιατορίων και να παρουσιάσει η Ελλάδα ελκυστικά γαστρονομικά προϊόντα στην τουριστική αγορά.
Η μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2009.