ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ
Βουλευτής Ν. Ευβοίας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Χαλκίδα, 27 Νοεμβρίου 2009
Συζητήθηκε την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου η επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής Εύβοιας, Σίμος Κεδίκογλου προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αναφορικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων του οδικού δικτύου της Εύβοιας.
Ο κ. Κεδίκογλου επανέλαβε ότι ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι ο τρόπος που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο νότιος οδικός άξονας θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εάν δεν είχαν διακοπεί οι εργασίες για ένα χρόνο λόγω ορισμένων καρεκλοκεύνταυρων στην περιφέρεια της Λαμίας.
Ο βουλευτής ζήτησε, επίσης, να ενημερωθεί αναφορικά με τα σχέδια της κυβέρνησης για .......
το Ειδικό Αναπτυξιακό της Εύβοιας το οποίο θα κάλυπτε το έλλειμμα των πιστώσεων λόγω του αυξημένου εισοδήματος συγκριτικά με τα νέα κράτη μέλη της Ε.Ε που έβγαλαν την περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας εκτός στόχου ένα.
Τόνισε, επίσης, ότι είναι πολύ σημαντικό να μείνει η κατασκευή των έργων στην αρμοδιότητα της ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ, καθώς είναι εγγύηση ότι θα ολοκληρωθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το συντομότερο δυνατόν.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κεδίκογλου στο τελευταίο γεγονός των κατολισθήσεων σε ένα σημείο όπου αποκόπηκε όλη η βόρεια Εύβοια, επαναλαμβάνοντας ότι στο βόρειο οδικό άξονα ήταν επιλογή της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ να προταχθεί η κατασκευή της σήραγγας που θα άρει την απομόνωση.
Όπως είπε: «υπάρχει μία τραγική κατάσταση όταν έχουμε κάποιο τροχαίο ή κάποιον ασθενή σε κρίσιμη κατάσταση και είναι κλεισμένη η ορεινή διάβαση και εάν δεν λειτουργούν και τα φέρυ-μποατ, τότε χάνονται πραγματικά ζωές».
Ο κ Κεδίκογλου ενημέρωσε, επίσης, ότι ολοκληρώνεται η μελέτη του περιφερειακού της Χαλκίδας, Χαλκίδα-Ψαχνά μέχρι τον Ιανουάριο, όπως επίσης και η μελέτη του βόρειου οδικού άξονα.
Απαντώντας ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης Ιωάννης παραδέχτηκε ότι τα προηγούμενα χρόνια η Εύβοια θα έπρεπε να τύχει ιδιαίτερης προσοχής και τόνισε, ότι υπάρχουν ευθύνες, οι οποίες όσο περνούν τα χρόνια πολλαπλασιάζονται.
Επεσήμανε ,ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση στην αποπληρωμή των έργων που εκτελούνται στον οδικό άξονα Σχηματάρι-Χαλκίδα και εκτός αυτού το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε δώσει προτεραιότητα στο έργο, γιατί ενσωματώνεται στη σύμβαση παραχώρησης.
Ο κ Μαγκριώτης τόνισε, ότι σε τμήματα τόσο του βόρειου άξονα όσο και του νότιου θα επιταχυνθεί η μελετητική τους ωριμότητα και ειδικά αυτό που είναι ενταγμένο στο διευρωπαϊκό δίκτυο , το κομμάτι δηλαδή Χαλκίδα-Ψαχνά, που είναι και συνέχεια του Σχηματάρι-Χαλκίδα, θα επιδιώξουν με την ολοκλήρωση της μελετητικής ωριμότητας και την πρώτη αναμόρφωση του Δ’ ΚΠΣ να το εντάξουν.
Στη συνέχεια του τμήματος αυτού θα επιδιώξουν επίσης τη μελετητική ωριμότητα και θα διεκδικήσουν να ενταχθεί και αυτό στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Για την παράκαμψη Βασιλικού ανέφερε πως δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σύμβαση, μόλις πέρασε τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έτσι πρέπει να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του νέου χρόνου.
Απαντώντας στην πρόταση του κ. Κεδίκογλου να γίνει ειδικό αναπτυξιακό περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας υπογράμμισε, ότι αυτό είναι το σχέδιό τους και αυτό είχαν προτείνει ως Αξιωματική Αντιπολίτευση.
Κατέληξε λέγοντας πως θα δώσουν προτεραιότητα σε περιοχές όπως η Εύβοια συμφωνώντας με τον Σίμο Κεδίκογλου, ότι τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό.