Επιστολή στην Επ.Κεφαλαιαγοράς
Τους λόγους που την οδήγησαν να κάνει αίτηση για την υπάγωγή της στο άρθρο 99, αναλύει σε επιστολή της προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς η Ατλάντικ. Η εταιρία θα προχωρήσει σε εξυγίανση του δικτύου, αλλά και σε εκποίηση περιουσιακών στοιχείων.
Η Ατλάντικ επισημαίνει ότι η υπαγωγή της στο άρθρο 99 «αν και δεν ήταν ποτέ στις προθέσεις της, κρίνεται όμως απαραίτητη για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εταιρείας και της ευόδωσης των προσπαθειών που καταβάλλονται για την ......
αναδιάρθρωση των υφιστάμενων υποχρεώσεών της».
«Η διοίκηση της ΑΤΛΑΝΤΙΚ με ισχυρό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους 3.500 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους είναι αποφασισμένη και κινείται με κάθε δυνατό τρόπο για την επιτυχή ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης της εταιρείας και τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης. Ήδη τους τελευταίους μήνες είναι σε εξέλιξη πλάνο αναδιάρθρωσης των λειτουργιών και του δικτύου με στόχο τη μείωση του κόστους και την εξοικονόμηση ρευστότητας. Στο πλαίσιο αυτό έχουν υλοποιηθεί σειρά ενεργειών όπως, η εξυγίανση του δικτύου των καταστημάτων, η οποία περιλαμβάνει το κλείσιμο, πώληση ή μεταφορά καταστημάτων και παράλληλα το άνοιγμα νέων καταστημάτων στρατηγικά τοποθετημένων» επισημαίνει η εταιρεία.
«Η διοίκηση της ΑΤΛΑΝΤΙΚ επιθυμεί να περιφρουρήσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ώστε να μην πτωχεύσει, ούτε να κλείσει, ενώ διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι προσπάθειες αυτές θα αποδώσουν. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία δεσμεύεται ότι θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την προάσπιση των συμφερόντων της εταιρείας, των μετόχων και του προσωπικού της» καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας.
Η επιστολη στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Η Ατλάντικ σε συνέχεια της από 14 Ιουλίου 2010 ανακοίνωσής της σχετικά με την κατάθεση αιτήματος υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99 του Ν. 3588/2007 και σε απάντηση σχετικού ερωτήματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς διευκρινίζει τα ακόλουθα:
α) Αναφορικά με την απόφαση του αρμοδίου οργάνου της εταιρείας μας περί υπαγωγής της στην διαδικασία συνδιαλλαγής, σας ενημερώνουμε ότι από τις διατάξεις των άρθρων 99 επ. του Ν. 3588/2007 ουδόλως απαιτείται η λήψη συγκεκριμένης απόφασης οιουδήποτε οργάνου του νομικού προσώπου, το οποίο αιτείται την υπαγωγή του στην εν λόγω διαδικασία (π.χ. απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου ή Γενικής Συνελεύσεως).
Αναφορικά με τους λόγους που οδήγησαν στη λήψη αυτής της απόφασης επισημαίνουμε ότι είναι η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας κατά τους τελευταίους κυρίως μήνες απόρροια της οικονομικής ύφεσης και των δυσμενών επιπτώσεων που επηρέασαν αναπόφευκτα τόσο τη ρευστότητα, όσο και την κερδοφορία της εταιρείας.
Επιπλέον οι αυξημένες υποχρεώσεις έναντι των προμηθευτών και η σφιχτή πολιτική πιστώσεων που ακολουθούν με μείωση των ημερών πίστωσης ειδικά τους τελευταίους μήνες, απόρροια της ύφεσης, παράλληλα με τη μείωση του κύκλου εργασιών λόγω της μείωσης της κατανάλωσης, είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική συρρίκνωση της ρευστότητας της εταιρείας και την προσωρινή δυσχέρεια στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων.
β) Ο λόγος που οδήγησε την εταιρεία μας στην λήψη της ανωτέρω απόφασης είναι ότι την 7η Ιουλίου 2010, επεδόθη στην εταιρεία μας η υπ' αρ. 14287/2010 διαταγή πληρωμής του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Η εν λόγω διαταγή πληρωμής εξεδόθη αυθημερόν κατόπιν αιτήσεως της εταιρείας με την επωνυμία "ΦΛΩΡΙΔΗΣ ΑΕΒΕΚ", για το συνολικό ποσό των πεντακοσίων δεκαέξι χιλιάδων εξακοσίων ογδόντα έξι ευρώ και δεκαέξι λεπτών (516.686,16). Κατόπιν αυτού και προκειμένου η εταιρεία μας να προστατευτεί από την διαδικασία της αναγκαστικής εκτελέσεως, η οποία θα λάμβανε πιθανότατα αβέβαιες διαστάσεις ως προς τις συνέπειές της, κατέθεσε την ανωτέρω αίτηση.
γ) Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της εταιρείας έως και σήμερα 16/7/2010 ανέρχονται στο ποσό των 20,6 εκ. € τα οποία προέρχονται από : 1) Μάιο 2010 2,43 εκ. € 2) Ιούνιο 2010 13,77 εκ. € και 3) Ιούλιο 2010 4,4 εκ. € και για τα οποία η εταιρεία βρίσκεται σε συνεννόηση για διακανονισμό.
Οι σημαντικότεροι σχετικοί πιστωτές της εταιρείας είναι οι εξής: BARILLA HELLAS Α.Β.Ε.Ε., BEIERSDORF HELLAS A.E., BOLTON HELLAS A.E.B.E, CAMPINA ΕΛΛΑΣ Α.Ε., CARRIER FRIGEL ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Α.Ε. COCA-COLA ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΜΦΙΑΛ., DIAGEO ΕΛΛΑΣ Α.Ε., ELBISCO Α.Β.Ε.Ε., FROST-IT REFRIGERATION Α.Ε., JOHNSON & JOHNSON HELLAS AEBE, KRAFT FOODS HELLAS Α.Ε., NUTRIART ABEE, PEPSICO HBH ABE, PERNOD RICARD HELLAS ΑΒΕΕ, SINGULAR LOGIC Α.Ε, TASTY FOODS ΑΒΓΕ, VIVARTIA ΑΒΕΕ, ΑΓΡ/ΚΟΣ ΠΤΗΝ/ΚΟΣ ΣΥΝ.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ AMSTEL Α.Ε, ΑΜΒΥΞ ΑΕ, ΒΕΛΠΑΖ Α.Ε., ΒΙΟΛΕΞ BIC A.Ε, ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε, ΕΛΑΙΣ-UNILEVER HELLAS Α.Ε., ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ, ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Κ. ΑΦΟΙ ΑΕΒΕ, ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΙΑ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕΒΕ, ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΑΒΕΕ, ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΙ ΑΦΟΙ Ι. Α.Ε ΙΟΝ, ΜΕΒΓΑΛ Α.Ε., ΜΕΓΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ Α.Ε, ΜΠΑΣΔΡΑΣ Α.Β.Ε.Ε., ΝΕΣΤΛΕ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε.Ι. ΑΕ, ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝ/ΣΜΟΣ ΑΡΤΑΣ, ΥΦΑΝΤΗΣ Α.&Χ. ΑΒΕΕ, ΦΛΩΡΙΔΗΣ Α.Ε.Β.Ε.Κ, ΦΡΗΣΛΑΝΤ ΚΑΜΠΙΝΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.
δ) Η συζήτηση της αιτήσεως συνδιαλλαγής της εταιρείας μας, προσδιορίστηκε για την δικάσιμο της 27ης Οκτωβρίου 2010, ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με αριθμό πινακίου Ρ1/4. Πλην δε, της αιτήσεως υπαγωγής της εταιρείας μας στην διαδικασία του άρθρου 99, σας ενημερώνουμε ότι η εταιρεία μας αιτήθηκε στο πλαίσιο της συνδιαλλαγής, την λήψη προληπτικών μέτρων, κατ' άρθρο 100 σε συνδυασμό με το άρθρο 10 του Ν. 3588/2007, των οποίων η συζήτηση προσδιορίστηκε στην ίδια, ως άνω δικάσιμο, με αριθμό πινακίου Ρ1/3. Επί της αιτήσεως της εταιρείας μας για λήψη προληπτικών μέτρων στο πλαίσιο της διαδικασίας συνδιαλλαγής, συζητήθηκε την 12η Ιουλίου 2010, αίτημα χορηγήσεως προσωρινής διαταγής, η οποία χορηγήθηκε από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
ε) Καταλήγοντας, η διοίκηση της εταιρείας θα ήθελε για μία ακόμα φορά να επισημάνει ότι η ενέργεια αυτή, αν και δεν ήταν ποτέ στις προθέσεις της, κρίνεται όμως απαραίτητη για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της εταιρείας και της ευόδωσης των προσπαθειών που καταβάλλονται για την αναδιάρθρωση των υφιστάμενων υποχρεώσεών της.
Η διοίκηση της ΑΤΛΑΝΤΙΚ με ισχυρό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους 3.500 εργαζόμενους και τις οικογένειές τους είναι αποφασισμένη και κινείται με κάθε δυνατό τρόπο για την επιτυχή ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης της εταιρείας και τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης.
Ήδη τους τελευταίους μήνες είναι σε εξέλιξη πλάνο αναδιάρθρωσης των λειτουργιών και του δικτύου με στόχο τη μείωση του κόστους και την εξοικονόμηση ρευστότητας. Στο πλαίσιο αυτό έχουν υλοποιηθεί σειρά ενεργειών όπως, η εξυγίανση του δικτύου των καταστημάτων, η οποία περιλαμβάνει το κλείσιμο, πώληση ή μεταφορά καταστημάτων και παράλληλα το άνοιγμα νέων καταστημάτων στρατηγικά τοποθετημένων.
Παράλληλα, υλοποιούνται ενέργειες ενίσχυσης της ρευστότητας όπως η πρόσφατη ολοκλήρωση της διάθεσης του ποσοστού συμμετοχής της θυγατρικής ΒΗΤΑ ΠΙ στην εισηγμένη στο ΧΑ ΕΛΓΕΚΑ ΑΕ, ενέργεια η οποία ενίσχυσε τη ρευστότητα της Εταιρείας κατά 14,8 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, η εταιρεία εξετάζει τη διάθεση μη παραγωγικών περιουσιακών στοιχείων, ενώ μελετά τρόπους περαιτέρω αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της.
Με τις ενέργειες αυτές η εταιρεία λαμβάνει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την έγκαιρη και ορθή αποκατάσταση των ζητημάτων ρευστότητας, ώστε να συνεχιστεί αδιάλειπτα η λειτουργία της και να υλοποιηθεί το αναπτυξιακό της πρόγραμμα.
Η διοίκηση της ΑΤΛΑΝΤΙΚ επιθυμεί να περιφρουρήσει τη βιωσιμότητα της εταιρείας, ώστε να μην πτωχεύσει, ούτε να κλείσει, ενώ διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι προσπάθειες αυτές θα αποδώσουν.
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία δεσμεύεται ότι θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την προάσπιση των συμφερόντων της εταιρείας, των μετόχων και του προσωπικού της, και θα ενημερώσει αμελλητί με νεώτερη ανακοίνωση για οποιαδήποτε εξέλιξη.