1ος γύρος - 20/3 - Χαλκίδα
Συγκλονιστικό ξεκίνημα!
«Ο καλύτερος αγώνας» της δεκαετίας έλεγαν πολλοί από όσους , έζησαν, παρακολούθησαν και συμμετείχαν στην έναρξη του φετινού πρωταθλήματος Motocross στην Χαλκίδα. Ολοι οι έλληνες κορυφαίοι αθλητές (και όχι μόνο!) έδωσαν τον......
καλύτερο εαυτό τους, πάλεψαν μέχρις εσχάτων, εναλλάχθηκαν στις πρώτες θέσεις και έβαλαν τις βάσεις για ένα από καλύτερα πρωταθλήματα των τελευταίων ετών. Τις τρομερές διοργανωτικές προσπάθειες της παρέας της ΑΜΛΕΧ, εκτίμησε πρώτος και καλύτερος ο ….καιρός που διέψευσε δεόντως την κακόβουλη ΕΜΥ επιτρέποντας έτσι περισσότερους από 1000 θεατές, κυρίως νεαρόκοσμο, να δώσουν πολύχρωμο και πολύβουο παρόν.
Αναμφισβήτητα, τα περισσότερα βλέμματα ήταν στραμμένα στην αναμενόμενη μεγάλη μάχη στην κατηγορία ΜΧ1, στην μάχη των Παναγιώτη Κουζή που εμφανίζεται για πρώτη φορά με ευρωπαϊκά χρώματα (Husqvarna) και Στέλιου Γαλατιανού (Yamaha) αλλά ήταν ο «κόκκινος» (Honda) εκπρόσωπος της Κρήτης...ο εντυπωσιακό Μανώλης Σκύβαλος, αυτός που κέρδισε τις εντυπώσεις. Στο α’ σκέλος, ο Κουζής πετάχτηκε μπροστά αλλά γρήγορα, ο Γαλατιανός που ξεκίνησε χλιαρά, πέρασε επικεφαλής, κρατήθηκε επικεφαλής παρά την πίεση του Κουζή, και έμεινε εκεί μέχρι την πτώση της καρώ σημαίας. Λίγο πιο πίσω, ο Σκύβαλος οδηγώντας απίστευτα γρήγορα όσο και σταθερά, έμεινε στο κατόπι του Κουζή, και στους τελευταίους γύρους, πίεσε τον έλληνα προλυπρωταθλητή , τον πέρασε (!) αλλά ο Κουζής αντεπιτέθηκε και άρπαξε την 2η θέση στον προτελευταίο γύρο. Στο β’ σκέλος, ο Κουζής οδήγησε κυριαρχικά και δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα στον δρόμο για την πρώτη του «ευρωπαϊκή» νίκη, έτσι όλοι παρακολούθησαν την προσπάθεια του Σκύβαλου να πιέσει και να περάσει τελικά εντυπωσιακά τον Γαλατιανό που έδειξε καταβεβλημένος από την ίωση που τον ταλαιπώρησε τις προηγούμενες ημέρες. Αρκετά πιο πίσω ο Γιώργος Ηλιόπουλος (ΚΤΜ, 2 φορές 4ος), πολύ καλός ο «πράσινος» πλέον (Kawasaki) Γιάννης Πάσσας, άτυχος στις εκκινήσεις ο περσινός πρωταθλητής Σταμάτης Λυρίου (Kawasaki) και άκρως αποτελεσματικός οπολυπρωταθλητής του Enduro, ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda).
Και στην ΜΧ1 όμως απόλαυσαν όλοι ένα αγωνιώδες πρώτο σκέλος με τον τοπικό Σπύρο Κοσμά (ΚΤΜ) να περνά γρήγορα επικεφαλής, όμως ο καλά προπονημένος στην άμμο της Ζαχάρως Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha) τον ακολούθησε, τον πέρασε και χωρίς να κόψει ρυθμό, πανηγύρισε την 2η πρωταθληματική νίκη της καριέρας του αλλά και στην Χαλκίδα, με τον Κοσμά όμως να μένει σταθερά σε απειλητική απόσταση. Μετά την μέση του αγώνα, άναψε μια τετραπλή μονομαχία για την 3η θέση την οποία πήρε τελικά, στον τελευταίο γύρο (!) ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (Yamaha) που επικράτησε, τόσο του Βούλγαρου Theodor Totev (Honda) όσο και του πολύ γρήγορου Παναγιώτη Παπίλα (Honda) και φοβερά ανεβασμένου Δημήτρη Μπαξεβάνη. Στο β’ σκέλος, ξεκίνησε πολύ δυνατά ο Παπίλας, όμως ο συμπατριώτης του Σ.Κοσμάς πέρασε γρήγορα μπροστά και έδειξε να ξέρει τον δρόμο για την νίκη στην οποία έφτασε καταχειροκροτούμενος. Ο Κοντολέτας προσπάθησε να πλησιάσει τον Κοσμά, έμεινε όμως στην 2η θέση και ισοβαθμεί με τον Κοσμάς, ο Παναγιωτόπουλος (3ος ξανά), με καλύτερη φυσική κατάσταση θα αποτελέσει μόνιμη υποψηφιότητα για την νίκη όπως και ο Παπίλας.
Στην «δίχρονη» κατηγορία ΜΧ2Τ, ο Γιάννης Φωτάκης (Yamaha) μια δύσκολη και μια εύκολη νίκη με αντιπάλους τον Βαγγέλη Αναστασίου (ΚΤΜ) και τον Γ.Μακρή (MXW)
Στην ΟΡΕΝ, ο πρωταθλητής του 2010, Νίκος Ανδρέου πήρε 2 νίκες στην 1η του εμφάνιση με Yamaha καθόλου εύκολα όμως αφού ο, επίσης Χαλκιδαίος, Δημήτρης Στούπας (Kawasaki) τον πίεσε σθεναρά (στο α’ σκέλος μάλιστα πέρασε και επικεφαλής για λίγο). Αρκετά πιο πίσω ο Βασίλης Ράπτης (Honda) «άρπαξε» μια 3η θέση από τα χέρια του Γ.Ταμβάκου και πήρε άλλη μια, εύκολα σχετικά.
Αγώνα-προπόνηση έκανε ο Μανώλης Κρητικός Junior (Yamaha) στην κατηγορία …Junior, σταθερά ανερχόμενος ο Νίκος Φανουράκης (Yamaha) είχε ωραίες μάχες με τον Σταμάτη Κατέβα που μετείχε εκτός συναγωνισμού αφού η μοτοσυκλέτα δεν συμβαδίζει απόλυτα με τους τεχνικούς κανονισμούς ενώ ο Γιώργος Gio Γαβρίλης πανηγύρισε 2 ανόδους στο βάθρο.
Ανετη η (πρώτη στην καριέρα του) επικράτηση του Βασίλη Γρηγοριάδη (ΚΤΜ) στο α’ σκέλος (Σάββατο) της Mini ο οποίος όμως την Κυριακή συμμετείχε σε τελικό αγώνα καρτ έτσι ήταν σειρά του Γρηγόρη Κραμβουσάνου (ΚΤΜ) να γευτεί για πρώτη φορά την χαρά της νίκης πάντα μπροστά από τον Δημήτρη Μπάκα και τον Σαράντη Μαλακάκη που ανέβηκαν 2 φορές στο βάθρο.
Για την ιστορία, οι 117 συνολικά συμμετοχές (2 αναβάτες που είχαν τεχνικα προβλήματα το Σάββατο, έτρεξαν την Κυριακή) αποτελούν ρεκόρ για την πίστα της Χαλκίδας. Επόμενος αγώνας, στις 10 Απριλίου στα Τρίκαλα!