.
ΠΟΛΙΤΕΣ
ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΥ
ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ
Αγαπητές
και Αγαπητοί Συμπατριώτες,
Πέρασαν
6 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων
της νέας Δημοτικής Αρχής και η παράταξή
μας απέφυγε μέχρι τώρα να ασκήσει δημόσια
κριτική στις πράξεις και παραλείψεις
της, δίνοντάς της πίστωση χρόνου και
κάνοντας πράξη τη δήλωσή μας στη δεύτερη
συνεδρίαση του Δ.Σ. ότι θα είμαστε
συναινετικοί, με
την προϋπόθεση ότι θα τηρούνται οι
κανόνες της ισονομίας-αξιοκρατίας-διαφάνειας
και νομιμότητας. Τα
γεγονότα, όμως τρέχουν καθημερινά και
κινδυνεύουμε να .....
θεωρηθούμε συνυπεύθυνοι
σε αυθαίρετες και παράνομες ενέργειες.
Η
ανοχή μας, αυτή την περίοδο προσαρμογής
στους νέους θεσμούς, ήταν για το συμφέρον
των δημοτών και τη στήριξη του θεσμού
και δεν ήταν εξουσιοδότηση προς τον
Δήμαρχο να ενεργεί κατά παράβαση των
νόμων.
Γι’
αυτό σήμερα, μετά και την κοινή ανακοίνωση
της παράταξής και μιας από τις παρατάξεις
της δημοτικής αντιπολίτευσης, αποφασίσαμε
ότι έχουμε υποχρέωση να απευθυνθούμε
σ’ εσάς, που με την ψήφο σας μας δώσατε
εντολή ελέγχου της Δημοτικής Αρχής και
να καταγγείλουμε μερικά από όσα έκνομα
ή αυθαίρετα συντελούνται.
Α.
Λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου
1.
Το Δ.Σ. συγκαλείται για θέματα που ο
Δήμαρχος θέλει να χρησιμοποιήσει
επικοινωνιακά
(σημειώνουμε ότι το κόστος κάθε Δ.Σ.
είναι πάνω από 3.000 ευρώ), ενώ για σοβαρά
θέματα, όπως π.χ. η αναμόρφωση του
προϋπολογισμού, οι εντάξεις έργων κ.λ.π.
το Δ.Σ. γίνεται δια περιφοράς.
2.
Το Δ.Σ. λειτουργεί απλά για να παρέχει
εκ των
υστέρων νομιμοποίηση στις αποφάσεις
που αυθαίρετα παίρνει και εκτελεί ο
Δήμαρχος (π.χ.
θέματα κυκλοφοριακά οικισμών του Δήμου)
Β.
Λειτουργία της Δημοτικής Αρχής
1.
Όταν παρανομεί, εκδίδει Δελτία Τύπου
και επαίρεται ότι λειτουργεί αποφασιστικά
και δυναμικά προς όφελος των πολιτών,
θέλοντας προφανώς να παρουσιάσει την
επαπειλούμενη τιμωρία του ως στημένη.
Από πότε, όμως ένας θεσμός –υποχρεωμένος
να τηρεί τη νομιμότητα- δικαιούται να
επαίρεται νταηλίδικα
για
τις αυθαιρεσίες του; Ο
Δήμαρχος υποχρεούται να είναι παράδειγμα
νομιμοφροσύνης, όχι να παραδίνει μαθήματα
αυθαιρεσίας.
2.
Με τον ίδιο άφρονα τρόπο έσπευσε με
Δελτίο Τύπου του Δήμου (!!!) να διατυμπανίσει
την αθώωσή του για την προσωπική του
υπόθεση του αυθαίρετου στην Κύμη,
αποκρύπτοντας ότι παραδέχθηκε τις
παρανομίες, αλλά αθωώθηκε γιατί
επικαλέστηκε ότι τις έκανε «εκ
παραδρομής και από αβλεψία». Διερωτόμαστε
αν ασκεί και το επάγγελμά του με παραδρομές
και αβλεψίες.
Την
ίδια στιγμή, όμως ο εισαγγελέας
άσκησε έφεση
γιατί έκρινε εσφαλμένη την απόφαση για
τους εξής λόγους:
α)
Στο τοπογραφικό εμφάνισε το οικόπεδό
του μεγαλύτερο, προσθέτοντας και
ρυμοτομούμενο τμήμα 51,75 τ.μ.
β)
Εμφάνισε το δρόμο Παραλίας-Κύμης να
έχει πλάτος 6 μ., ενώ έχει 13 μ.
γ)
Δήλωσε εγγράφως ότι το οικόπεδο απέχει
από το Α’ Δημ.Σχολείο 200 μ., ενώ απέχει
μόλις 17 μ.
Αυτές,
όμως ήταν και οι καταγγελίες, τις οποίες
ο ίδιος στο Δελτίο Τύπου του Δήμου
βάφτισε συκοφαντικές. Αλλά, είναι τόση
η αλαζονεία
του
που δεν είχε την υπομονή να περιμένει
10 μέρες για να τελεσιδικήσει η απόφαση
και να εκδώσει Δελτίο Τύπου.
Αφήνουμε
στην κρίση του κάθε καλόπιστου το γεγονός
ότι μοναδικός μάρτυρας υπεράσπισης του
κ.Θωμά ήταν η πρώην προίσταμένη του
Πολεοδομικού Γραφείου Κύμης, η οποία,
όπως δήλωσε στο δικαστήριο «εκ παραδρομής»
εξέδωσε την παράνομη άδεια και «κατά
σύμπτωση» βρέθηκε στο δικαστήριο.
3.
Η μόνιμη τακτική του είναι να προσπαθεί
να βρει «αποδιοπομπαίους
τράγους»,
για να καλύψει τις δικές του πολιτικές
ευθύνες. Θυμίζουμε ότι είχε το θράσος
να κατηγορήσει την αντιπολίτευση ακόμα
και για την μη εκλογή Συνηγόρου του
Δημότη.
4.
Θέτει υπό την αιγίδα του Δήμου εκδηλώσεις
και αναλαμβάνει οικονομικές υποχρεώσεις
για λογαριασμό του Δήμου, χωρίς απόφαση
του Δ.Σ., όπως προβλέπει ο Δημοτικός και
Κοινοτικός Κώδικας και εύλογα γεννάται
το ερώτημα πως
θα γίνει η πληρωμή τους
(π.χ. ανάβαση Κύμης και άλλα).
5.
Με τον ίδιο αυταρχικό
και παράνομο τρόπο
αντιμετωπίζει και άλλα σοβαρά θέματα
του Δήμου. Να θυμίσουμε μερικά:
α)
Συνεχίζοντας την τακτική που ακολουθεί
εδώ και χρόνια, εκτελεί σε δημοτικούς
χώρους έργα, κάποια χωρίς μελέτες, άλλα
χωρίς ένταξη στο τεχνικό πρόγραμμα και
τον προϋπολογισμό, άλλα χωρίς οικοδομικές
ή άλλες άδειες και άλλα χωρίς τίποτα
από όλα αυτά (π.χ. ΚΑΠΗ Κονιστρών, διάνοιξη
περιφερειακού δρόμου Κονιστρών, οικία
Παπανικολάου στην Κύμη, κολωνάκια στο
Αλιβέρι, την Κύμη και αλλού)
β)
Κάνει αμμοληψίες χωρίς άδεια για να
κουκουλώνει την παραμονή κάθε αγώνα
του Α.Ο.Κύμης τις κακοτεχνίες του γηπέδου
του Γυμνασίου Κύμης (ενός από τα 200
προεκλογικά του στολίδια!), αλλά και τις
κατολισθήσεις στους δρόμους. Με τις
αμμοληψίες αυτές, που γίνονται χωρίς
περιβαλλοντικές μελέτες, καταστρέφονται
τα προστατευτικά αναχώματα των ποταμών
και δημιουργούνται
έτσι κίνδυνοι στις περιουσίες των
ιδιωτών και σε υποδομές του Δήμου σε
πιθανά πλημμυρικά φαινόμενα.
γ)
Στον ίδιο χώρο του γηπέδου του Γυμνασίου
Κύμης μετέτρεψε χωρίς άδεια την αίθουσα
πολλαπλών χρήσεων σε αποδυτήρια και
κατασκεύασε τουαλέτες χωρίς οικοδομική
άδεια, που είναι απαραίτητη για την
έκδοση άδειας λειτουργίας του γηπέδου.
δ)
Στο Β’ Δημ.Σχολείο Κύμης κατασκευάστηκε
το δάπεδο του α’ ορόφου, χωρίς στατική
μελέτη και χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι
κινδυνεύει η ασφάλεια των παιδιών που
ζουν, διδάσκονται και κυκλοφορούν στους
χώρους του.
ε)
Δεν έχει ολοκληρώσει την απογραφή στους
πρώην Δήμους, που έπρεπε να είχε γίνει
μέχρι 28.2.2011, σύμφωνα με το νόμο, ο οποίος
προβλέπει πειθαρχικές ευθύνες.
στ)
Δεν έχει προβεί στη συγχώνευση των
Λιμενικών Ταμείων του Δήμου, που έπρεπε
και αυτή να είχε γίνει μέχρι 28.2.2011, επίσης
με πειθαρχικές ευθύνες.
6.
Λειτουργεί εξωθεσμικά , αποφεύγοντας
την συνεργασία με τους εκλεγμένους
προέδρους των Τ.Σ , όπου δεν είναι αρεστοί
, επιλέγοντας μη εκλεγμένους δικούς του
υποψηφίους.
7.
Απασχολεί στο Δήμο συμπολίτες μας χωρίς
σύμβαση και ασφάλιση.
8.
Οικειοποιείται έργα που έχουν
πραγματοποιηθεί & χρηματοδοτηθεί από
τις πρώην Δημοτικές Αρχές και προσπαθεί
να τα εμφανίσει ως δικά του έργα.
9.
Λειτουργεί παράνομα κατά συρροή στην
συγκρότηση των νομικών προσώπων του
Δήμου.
10.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά και τις
ενέργειές του στο πρόβλημα
του Ναυτικού Ομίλου Αλιβερίου (ΝΟΑ)
παρατηρούμε τα εξής:
α)
Σύμφωνα με το άρθρο 145 του Κώδικα Δήμων
και Κοινοτήτων, ο
Δήμαρχος δεν συλλαμβάνεται για διάπραξη
πλημμελήματος ή πταίσματος, που υπάγεται
στην αυτόφωρη διαδικασία.
Επομένως,
οι αναφορές του σε «αυτόφωρα» έγιναν
εκ του ασφαλούς και για επικοινωνιακούς
λόγους, όπως
και η ανεπιτυχής προσπάθειά του να
«βαδίσει επί των υδάτων» με το κουστούμι.
β)
Το πρόβλημα του ΝΟΑ δεν μπήκε ποτέ στο
Δ.Σ. και κανείς δεν μας ενημέρωσε για
τις ενέργειες στις οποίες προτίθετο να
προβεί ο Δήμαρχος. Διαφορετικά, όλοι
θα είμαστε ένθερμοι αρωγοί, με τη μοναδική
προϋπόθεση ότι θα τηρείτο η νομιμότητα.
γ)
Τέλος, εκφράζουμε την απορία μας για τα
κίνητρα των μεγαλοεπιχειρηματιών,
που τόσο συχνά προσφέρονται και παίζουν
το ρόλο του σπόνσορα του Δημάρχου με
«δωρεές» και άλλες προσφορές, που φυσικά
ή δεν περνάνε καν από το Δ.Σ., όπως
προβλέπει ο Δημοτικός και Κοινοτικός
Κώδικας ή έρχονται εκ των υστέρων για
τυπική αποδοχή τους.
Αγαπητές
και Αγαπητοί Συνδημότες,
Περιοριζόμαστε
σ’ αυτά. Θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε
δεκάδες άλλα περιστατικά και γεγονότα.
Πιστεύουμε ότι αυτά αρκούν για να
αντιληφθεί κάθε καλόπιστος τον τρόπο
που διοικείται ο δεύτερος Δήμος της
Εύβοιας.
Το
μόνο που έχουμε να προσθέσουμε είναι
ότι το διαρκές έγκλημα (χωρίς εισαγωγικά)
του Δημάρχου είναι πως, με τις πράξεις
και τη συμπεριφορά του, δίνει το χειρότερο
και πιο επικίνδυνο παράδειγμα στους
δημότες του: να
αυθαιρετούν και να μη σέβονται τους
νόμους του κράτους.