Σε εξέλιξη οι εργασίες αποκατάστασης και μετατροπής του σε Μουσείο Μυταρά
Την πορεία των εργασιών αποκατάστασης και ανάδειξης του παλαιού αλευρόμυλου «Δήμητρα» στο πρώην οικόπεδο του ΑΣΑΧ) και μετατροπής του σε «Μουσείο (του διακεκριμένου Χαλκιδέου ζωγράφου) Δημήτρη Μυταρά» επιθεώρησε την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, ο Δήμαρχος, Θανάσης Ζεμπίλης, συνοδευόμενος από την Πρόεδρο του ΔΟΑΠΠΕΧ, Λίλιαν Ζλακώνη και παρουσία του εκπροσώπου της αναδόχου «Έψιλον Τεχνική», Σπύρου Βασιλείου και της συζύγου του Δημήτρη Μυταρά, Χαρίκλειας Μυταρά.
Το έργο, προϋπολογισμού 2.400.000 ευρώ, είχε βαλτώσει εξ αιτίας των προβλημάτων χρηματοδότησης του προγράμματος «Θησέας» και οι εργασίες είχαν διακοπεί, Από τις αρχές του Ιουνίου, το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου, οι εργασίες ξεκίνησαν και πάλι και εξελίσσονται με....
αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Στο διάστημα αυτό: Μετατέθηκε (εξαναγκαστικά μετά από υπόδειξη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας) στην πίσω εξωτερική πλευρά του κτηρίου ο χώρος τοποθέτησης και ελέγχου των μηχανολογικών εγκαταστάσεων, σε στεγανό υπόγειο χώρο. Στο διαμορφωθέν υπόγειο (κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και γι’ αυτό κατασκευαστικά ιδιαίτερα πολύπλοκο, απαιτητικό και χρονοβόρο) ολοκληρώνονται οι εργασίες στεγανοποίησης, καθώς τοποθετούνται οι κατάλληλες μεμβράνες. Εξωτερικά έγιναν οι τσιμεντοενέσεις και τα επιχρίσματα. Στο εσωτερικό του κτηρίου, προχωράει η διαμόρφωση των χώρων με την κατασκευή των αντισεισμικών μεσοτοιχιών, την τοποθέτηση των σιδηροδοκών του μεσοπατώματος (οροφής του ισογείου και πατώματος του ορόφου) ενώ οι τοίχοι ενισχύονται και ενδύονται με μανδύα εκτινασσόμενου σκυροδέματος.
Με την υπ’ αριθμ. 261/07-08-2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (συνυπολογιζομένων των προβλημάτων που είχαν οδηγήσει σε νόμιμη διακοπή εργασιών) έχει δοθεί παράταση περαίωσης εργασιών έως και τις 5 Απριλίου 2014.
Πλέον, το έργο βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης χωρίς προβλήματα και εκκρεμότητες, με εξασφαλισμένη πίστωση και ομαλά εκταμιευόμενη χρηματοδότηση. Δεδομένου δε ότι πρόκειται για κτηριακό έργο και εργασίες σε κλειστό χώρο, από πλευράς Δημοτικής Αρχής επισημαίνεται ότι δεν μπορεί να υπάρξει νέα παράταση περαίωσής του. Οι εργασίες θα πρέπει να εντατικοποιηθούν σε ρυθμούς και να εξελίσσονται εκ παραλλήλου στα διάφορα κατασκευαστικά μέτωπα, ώστε η ανάδοχος εταιρεία «Έψιλον Τεχνική» να παραδώσει το έργο εντός χρονοδιαγράμματος.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ - ΠΟΛΟΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόκειται για έργο αποκατάστασης ενός διατηρητέου χαρακτηριστικού κτηρίου αρχαιολογικής βιομηχανίας στη Χαλκίδα και της φιλοξενίας σ’ αυτό έκθεσης πινάκων και κοχυλιών του καταξιωμένου Χαλκιδέου εικαστικού Δημήτρη Μυταρά, που βρίσκεται στο στάδιο της πραγμάτωσης και εντάσσεται στον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό του Δήμου για την ανάδειξη των νεωτέρων μνημείων της πόλης και την αξιοποίησή τους ως πολιτιστικών χώρων, στο σκοπό της ανάταξης της πολιτισμικής και τουριστικής ταυτότητας της πόλης.
Ο παλαιός αλευρόμυλος «Δήμητρα» στο πρώην οικόπεδο του ΑΣΑΧ ως «Μουσείο Δημήτρη Μυταρά» μαζί με το Οθωμανικό Τέμενος «Εμίρ Ζαδέ» ως «Εκθεσιακός χώρος Συλλογής χαρακτικών Ιωάννη Καράκωστα» και την Οικία Ενετού Βαϊλου ως πολιτιστικού-εκθεσιακού χώρου συνάθροισης κοινού, αποτελούν ενότητα δομικής παρέμβασης σε πλήρη εξέλιξη που δίνει έμφαση στη διαχρονικότητα του πολεοδομικού ιστού του πυρήνα του ιστορικού κέντρου και προσδίδει νέα διάσταση στους μνημειακούς του χώρους, αφού με την προβλεπόμενη χρήση τους, ως εκθεσιακών και πολιτιστικών χώρων ανοικτών για το κοινό (με σκοπό τη γνώση και την καλλιέργεια), τους εντάσσει στη ζωή της πόλης και τους αναγάγει σε σημείο αναφοράς, λειτουργικές πολιτιστικές δομές και -σε ενότητα με το Ναό Αγίας Παρασκευής- σε πόλους επισκεψιμότητας.
Παράλληλα δε, ο παλαιός αλευρόμυλος «Δήμητρα» στο πρώην οικόπεδο του ΑΣΑΧ μαζί με το διατηρητέο κτήριο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας (που μετατρέπεται σε πολιτιστικό-εκδηλωσιακό χώρο συνάθροισης κοινού), το Κόκκινο Σπίτι, το Σπίτι με τα’ Αγάλματα και το Μεγάρο Κότσικα (Δημαρχείο), δημιουργούν ενότητα μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς ιδιοκτησίας του Δήμου-διαχρονικών αποτυπωμάτων της ιστορικότητας της πόλης στο νευραλγικό παραλιακό μέτωπο της Ευβοϊκής ακτής