Κύριε Γενικέ,
Μετά την τελευταία συνάντησή μας, στην οποία συμμετείχε και ο Υπουργός κ. Μιχ.Χρυσοχοΐδης, δεν έχουμε πληροφορηθεί κάτι για την πορεία του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας, αλλά και των έργων των άλλων παρακάμψεων, δηλαδή του Βασιλικού, της Αμαρύνθου και του Αλιβερίου, αλλά και για τη χρηματοδότηση των μελετών του Βόρειου άξονα.
Πρέπει να σας ενημερώσω ότι ......
έχουμε εμπιστοσύνη και στον Υπουργό και σε εσάς.
Όμως τα έργα αυτά δεν εξαρτώνται μόνο από το Υπουργείο Υποδομών, γι αυτό έχουμε έντονη ανησυχία και θέλουμε να γνωρίζουμε την πραγματικότητα, την αλήθεια και παρακαλούμε να την έχουμε την αλήθεια από εσάς.
Έχουμε χρόνια που παλεύουμε για αυτά τα προβλήματα και τις αδικίες που έχουν γίνει στον τόπο μας, που πολύ περιληπτικά είναι:
1. Η πληρωμή διπλάσιων διοδίων από την Αθήνα στη Χαλκίδα και αντίστροφα, από το 1992, όταν εγκαταστάθηκαν τα διόδια στα Κιούρκα, μέχρι το 2009, όταν
καταργήθηκαν αυτά του Σχηματαρίου.
Είμαστε η μοναδική περιοχή, η οποία ενώ πλήρωνε διόδια στα Κιούρκα, πλήρωνε και στο Σχηματάρι και αμέσως εγκατέλειπε τον δρόμο για τον οποίο πλήρωνε τα διόδια.
Δηλαδή, για 17 χρόνια πληρώναμε για 50 χλμ δύο (2) φορές διόδια, ενώ τα ίδια ποσά πλήρωναν και όσοι πήγαιναν π.χ. στην Φθιώτιδα, που απέχει 200 χλμ. αλλά σε άλλες περιοχές.
2. Όπως γνωρίζετε, η Εύβοια έχει κι άλλη μοναδικότητα, αφού έχει το πλέον απαράδεκτο και επικίνδυνο Εθνικό Οδικό δίκτυο, και μέχρι σήμερα δεν έχει διατεθεί κανένα ποσό από άλλα Κοινοτικά Προγράμματα, εκτός από το ΠΕΠ Στερεάς. Το ιδιαιτέρως περίεργο είναι ότι, ενώ υπάρχει αυτό το οδικό δίκτυο, η πολιτεία υποχρεώνει τους Ευβοείς να πληρώνουν για 30χρόνια διόδια στον δρόμο
ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ για την κατασκευή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στη Δυτική Ελλάδα, τη στιγμή που το έργο έχει κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και έχει πληρωθεί από το ΠΕΠ, ενώ όλος ο δρόμος είναι εσωτερικός δρόμος της Εύβοιας.
Πληροφορηθήκαμε ότι προωθείται η έγκριση της ΜΠΕ για συμπληρωματικά έργα ολοκλήρωσης του δρόμου ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ – ΧΑΛΚΙΔΑ και μαζί προβλέπεται έργο
εγκατάστασης των διοδίων.
Πρέπει να γίνει γνωστό ότι, αυτά τα διόδια δεν πρόκειται να γίνουν δεκτά, τη στιγμή που οι Ευβοείς χάνουν δεκάδες ανθρώπους κάθε χρόνο λόγω του απαράδεκτου
οδικού δικτύου, ενώ μέχρι αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει καμιά ένδειξη για την κατασκευή του οδικού δικτύου της Εύβοιας.
3. Εφ’ όσον θεωρήσουμε ως δεδομένη την προώθηση για ένταξη και κατασκευή των παρακάμψεων που προαναφέρθηκαν, πρέπει να γίνουν άμεσα ενέργειες
για την κίνηση των διαδικασιών για τις απαλλοτριώσεις, γιατί όπως είναι γνωστό, αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους καθυστέρησης των έργων, κυρίως αυτών των Κοινοτικών Προγραμμάτων.
Για την παράκαμψη Χαλκίδας, έχουμε συζητήσει κατ’ επανάληψη ν’ ανατεθούν τα τεύχη δημοπράτησης, αλλά απ’ όσα γνωρίζουμε δεν έχουν ακόμη ανατεθεί.
Επίσης, υπάρχουν και κάποιες εκκρεμότητες σχετικά με το Κτηματολόγιο για την παράκαμψη Χαλκίδας, οι οποίες πρέπει να τακτοποιηθούν το συντομότερο.
Συνοπτικά θέλουμε να συζητήσουμε:
Την ένταξη της παράκαμψης Χαλκίδας (ενάριθμο έργο για το ΕΣΠΑ) και να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης.
Να ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο
Να ανατεθούν τα τεύχη δημοπράτησης
Να ενταχθούν στην παράκαμψη Χαλκίδας, ως υποέργο, οι μελέτες του Βόρειου άξονα
Να κινηθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης της παράκαμψης Βασιλικού, αφού τον Οκτώβριο έχει προγραμματιστεί να χαρακτηριστεί ο Διαμήκης Άξονας ως
Διευρωπαϊκό Δίκτυο, και επομένως μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής.
Το ίδιο προτείνεται και για τις παρακάμψεις ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ και ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ, που έχουν ολοκληρωμένες μελέτες.
Με εκτίμηση
Ο Αντιπεριφερειάρχης
Αθανάσιος Μπουραντάς