Καταψήφισε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος
Κακλαμάνης την ρύθμιση Χρυσοχοΐδη για το νέο πλαίσιο λειτουργίας του
ΤΕΕ, για το οποίο υπήρξε έντονη διαφωνία και αντιπαράθεση με τον υπουργό
Υποδομών.
Κατά την ονομαστική ψηφοφορία που είχε ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την
ενδοπασοκική διάσταση απόψεων που καταγράφηκε, υπέρ της ρύθμισης
τάχθηκαν 157 βουλευτές, κατά 116 και υπήρξε ένα «παρών».
Παρά τις έντονες αντιδράσεις του .....
πρώην προέδρου της Βουλής, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν
έκανε πίσω, επιμένοντας μέχρι τέλους στην ρύθμιση με την οποία αλλάζουν
πολλά στον ρόλο και τον χαρακτήρα του Τεχνικού Επιμελητηρίου.
Μεταξύ αυτών, προβλέπεται η συμμετοχή του ΤΕΕ σε Ανώνυμες Εταιρείες ή
σε ΝΠΙΔ με σκοπό την πιστοποίηση των τεχνικών επαγγελμάτων, την μελέτη
και αδειοδότηση των τεχνικών έργων, την εκτέλεση μελετών και την
τιμολόγηση δημοσίων και ιδιωτικών έργων κλπ. Επίσης, το ΤΕΕ μπορεί να
ιδρύει επιστημονικά ή επαγγελματικά τμήματα που θα μπορούν να
συμμετάσχουν και μη μέλη του, καθώς και να εγγράφει στα μητρώα του κάθε
πρόσωπο ή φορέα που ασκεί τεχνικό επάγγελμα.
Επίσης, οι μελετητικές εταιρείες θα μπορούν να απογράφονται στο ΤΕΕ.
Ακόμα, το Τεχνικό Επιμελητήριο θα μπορεί να λειτουργεί ως υπηρεσία μιας
στάσης, κυρίως για τις εταιρείες που επιτελούν τεχνικό έργο, όπου θα
συγκεντρώνονται ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά της Γενικής
Γραμματείας Δημοσίων Έργων κλπ.
Στις αλλαγές αυτές αντιδρούν τόσο η Ένωση που εκπροσωπεί τους
μηχανικούς των ΤΕΙ μη μελών του ΤΕΕ και οι Ομοσπονδίες τεχνικών
επαγγελμάτων, όσο και ο Σύλλογος Εργαζομένων του υπουργείου Υποδομών.
Ωστόσο, ο κ. Χρυσοχοΐδης ξεκαθάρισε ότι «δεν θα κάνει πίσω σε μια
λογική συντεχνίας που θέλει να διατηρήσει τις καρέκλες της», δηλώνοντας
ότι δεν υπάρχει κανένα σκάνδαλο, όπως κατήγγειλε ο κ. Κακλαμάνης.
«Κάνουμε κάποιες ρυθμίσεις που θέλουν να προσαρμόσουν το ρόλο και την
αποστολή του ΤΕΕ στη σύγχρονη εποχή» είχε πει ο υπουργός Υποδομών στην
Βουλή.
Τέλος, υπερψηφίστηκε και η διάταξη για τα διόδια στην Εγνατία με 145 «υπέρ», 117 «κατά» και 12 «παρών».