Στις εκλογές που θα γίνουν σε λίγες μέρες θα εκλεγούν έξι βουλευτές για να εκπροσωπήσουν την Εύβοια στο εθνικό κοινοβούλιο. Μερικές φορές αυτό φαίνεται να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα στις προεκλογικές εκστρατείες των κομμάτων που επικεντρώνουν στα θέματα της κεντρικής πολιτικής.
Ως πολίτης της Εύβοιας θα ήθελα να δω τους εκλεγμένους βουλευτές μας να συνεργάζονται για να προωθήσουν λύσεις και να βελτιώσουν τη ζωή των ανθρώπων στο Νομό μας. Και πιστεύω ότι πέρα από τις διαφορές των κομμάτων, αυτό μπορεί να γίνει και επίσημα, προωθώντας ένα forum για την Εύβοια στο οποίο θα πρωτοστατούν οι βουλευτές και θα συμμετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση και θεσμικοί φορείς. Ένα τέτοιο forum θα μπορεί να λειτουργεί ως τοπικό λόμπι, να οργανώνει και να συντονίζει κοινές...
δράσεις έτσι ώστε εμείς οι πολίτες της Εύβοιας να μην βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να αντιδρούμε μόνο σε όσα αρνητικά αποφασίζονται από άλλους αλλά να συμμετέχουμε και να προωθούμε ενεργά τις απόψεις μας.
Η συγκυρία είναι ενδιαφέρουσα όχι μόνο εξαιτίας των εθνικών εκλογών αλλά και γιατί αυτή την εποχή οι Δήμοι του Νομού καλούνται να ετοιμάσουν ταστρατηγικά επιχειρησιακά τους σχέδια για την επόμενη πενταετία, όπως απαιτεί ο νόμος.
Ελπίζω ότι τόσο οι υποψήφιοι βουλευτές όσο και οι Δήμοι του Νομού έχουν στο μυαλό τους τη σχετική διαδικασία και έχουν ιδέες να καταθέσουν. Θα ήθελα συνοπτικά να προσθέσω μερικά σκόρπια θέματα ως πολίτης της περιοχής.
Στην προγραμματική περίοδο 2014 – 2020 αλλά και στο εθνικό πρόγραμμα επενδύσεων μπορούν και πρέπει να προωθηθούν μια σειρά από έργα υποδομών και από δράσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο ζωής μας, θα προωθήσουν την τοπική οικονομία, θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα διαφυλάξουν τον περιβαλλοντικό και πολιτισμικό πλούτο της Εύβοιας. Περιμένουμε να δούμε να γίνονται πράξεις τα έργα υποδομής που πολλές φορές έχει υποσχεθεί το κράτος. Μεταξύ αυτών, την παράκαμψη Χαλκίδας, τις παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου, τη βελτίωση τουλάχιστο του οδικού δικτύου στον υπόλοιπο Νομό. Περιμένουμε ακόμη να δούμε τα μεγάλα έργα υποδομής που θα μπορούσαν να μεταμορφώσουν την πόλη της Χαλκίδας και σε αυτά θα έβαζα την αναμόρφωση της νότιας εισόδου της πόλης (Κτίριο Γεωργιάδη, ακίνητο Δάριγκ, Παλαιό κοιμητήριο), ένα στρατηγικό σχέδιο για τη διαμόρφωση όλης της παράκτιας ζώνης από το δέλτα του Λήλα μέχρι την Αρτάκη με τη δημιουργία ενός τριπλού παραθαλάσσιου διαδρόμου (ζώνη πρασίνου, ποδηλατόδρομος, πεζόδρομος) και την έναρξη ενοποίησης των πολεοδομικών σχεδίων Χαλκίδας, Αρτάκης και Δροσιάς σε ένα ενιαίο σύνολο. Και βέβαια δεν ξεχνάμε ότι περιμένουμε ακόμη την τελική φάση της αναθεώρησης του περιφερειακού σχεδιασμού, του οποίου η δημοσιοποίηση της πρώτης φάσης δεν μας είχε αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η Χαλκίδα διαθέτει δίκτυο φυσικού αερίου αλλά εδώ και χρόνια περιμένουμε τη δημιουργία Εταιρίας Παροχής Αερίου. Αντίστοιχα ισχύουν και για το Αλιβέρι όπου η ΔΕΗ λειτουργεί ήδη με φυσικό αέριο αλλά όχι και η πόλη. Τέλος θα ήθελα να «ρίξω» στο τραπέζι μερικές ακόμη ιδέες. Η Αιδηψός έχει ένα εξαιρετικό γεωθερμικό δυναμικό που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει ένα δίκτυο τηλεθέρμανσης, δηλαδή φθηνότερη και πιο καθαρή θέρμανση για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, τέτοια έργα χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ. Οι παραδίρφυες κοινότητες προσφέρονται για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Το ΕΣΠΑ θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει ήπιες παρεμβάσεις (π.χ. δημιουργία μονοπατιών, σήμανση, κέντρο ενημέρωσης, ενέργειες προώθησης και προβολής της περιοχής) που θα πολλαπλασιάσουν τους επισκέπτες της περιοχής. Για όσους δεν το γνωρίζουν, ο Ευβοϊκός θεωρείται ένα από τα δέκα καλύτερα σημεία του κόσμου για ιστιοπλοΐα. Η προώθησή της θα έπρεπε να γίνει οργανωμένα και να συνδυαστεί με μια μεγαλύτερη μαρίνα στη Χαλκίδα. Στο ίδιο πλαίσιο, το νέο λιμάνι της Κύμης θα μπορούσε να προωθηθεί ως λιμάνι κρουαζιέρας.
Ελπίζω με τα παραπάνω να συνεισφέρω θετικά στον προβληματισμό των υποψηφίων βουλευτών και εύχομαι από τη διαδικασία να προκύψει κάτι εμφανώς καλύτερο και για την Εύβοια.
Στάθης Κουρνιώτης