Για
μια ακόμη φορά θέλουμε να αναδείξουμε
τα προβλήματα στην Παιδεία γενικότερα
και στο Δήμο μας. Τεράστια προβλήματα
που δημιούργησε η εφαρμογή όλων των
αντιλαϊκών –αντιεκπαιδευτικών αλλαγών
και του <<Νέου Σχολείου>> στη χώρα
μας.
Το
<<Νέο Σχολείο>>, αυτόνομο,
αποκεντρωμένο , αυτό-αξιολογούμενο δεν
είναι το σχολείο της κρίσης, των μνημονίων
και των <<κατοχικών κυβερνήσεων>>
,όπως κάποιοι ήθελαν να μας πείσουν ,
αλλά είναι στρατηγική της ΕΕ που
εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες μέλη της
και στην Ελλάδα , που πιεστικά βιώνουμε
τα τελευταία χρόνια ,οι μαθητές , οι
γονείς , οι εκπαιδευτικοί.
Το <<
Νέο Σχολείο>> που προώθησαν όλες οι
προηγούμενες κυβερνήσεις και που όπως
φαίνεται και η σημερινή συγκυβέρνηση
, είναι το σχολείο των ταξικών φραγμών
, της κατηγοριοποίησης των μαθητών ,της
διαφοροποίησης τωνπρογραμμάτων σπουδών,
το σχολείο της αμορφωσιάς, το σχολείο
των χορηγών επενδυτών , ανοιχτό στις
ορέξεις της τοπικής κοινωνίας και των
επιχειρήσεων.
Με
δεδομένα αυτήν την ώρα τα:
- Τη φτώχια και την εξαθλίωση μεγάλου μέρους των λαϊκών οικογενειώνκαι την....αδυναμία της πλειοψηφίας αυτών να καλύψει τις βασικές δαπάνες για κατοικία, υγεία, παιδεία, διατροφή, θέρμανση, πληρωμή λογαριασμών ΔΕΗ- ΟΤΕ κλπ. ,αφού η επίσημη ανεργία ξεπερνά το 26% .
- Τον υποσιτισμό και τον ανεμβολιασμό των παιδιών να σπάει το ένα μετά το άλλο ρεκόρ.
- Τις συνθήκες <<ελεγχόμενης χρεωκοπίας>> στις οποίες λειτουργούν τα δημόσια σχολεία. Η πρώτη δόση του 2015 για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων (25.000.000) δεν φτάνει ούτε για τα βασικά.
- Τα άδεια ταμεία των νέων<<καλλικρατικών>> σχολικών επιτροπών που δεν μπορούν να καλύψουν πια οι γενναίες οικονομικές αφαιμάξεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Είναι καθημερινότητα πια και στοιχείο καλής αξιολόγησης της κάθε σχολικής μονάδας και του Διευθυντή -<< μάνατζερ>>της, η κάλυψη όχι μόνον όσων πλήρωναν μέχρι τώρα οι ανελέητα φορολογούμενοι- άνεργοι πολλές φορές γονείς (γραφική ύλη , βιβλία, κλπ) ,αλλά και βασικής υλικοτεχνικής υποδομής, όπως εποπτικών μέσων διδασκαλίας,( διαδραστικοί πίνακες, χάρτες, μπάλες και αθλητικό υλικό , κλιματιστικά κ.ά. )
- Την παρέλαση στα σχολεία με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων , ΜΚΟ, εταιριών, φιλάνθρωπων –φοροαπαλλαγμένων αναπτυξιακών παραγόντων της καπιταλιστικής οικονομίας ,που διαφημίζουν τα ψίχουλα που προσφέρουν .
- Την κατάργηση του ΟΣΚ και την παντελή έλλειψη χρηματοδότησης και κατασκευής νέων σχολείων ,αλλά και της αναγκαίας επισκευής και συντήρησης των υπαρχόντων. Για αράδειγμα στο Δήμο Χαλκιδέων την τελευταία τριετία δεν παραδόθηκε καμία νέα σχολική αίθουσα. Το 75% περίπου των μισθωμένων κτιρίων είναι νηπιαγωγεία. (Τα δύο νηπιαγωγεία που έγιναν στην Αρτάκη και δεν είναι λυόμενα βαρέως τύπου είναι επιεικώς απαράδεχτα). Τα κτήρια των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ στο Βούρκο είναι επικίνδυνα και ακατάλληλα χρόνια τώρα.
- Η αντισεισμική θωράκιση των σχολικών κτηρίων και ο απαραίτητος έλεγχος τους δεν γίνεται συνεχώς και επιμελώς και βέβαια δεν αντιμετωπίζεται με μια ημερίδα αντισεισμικής προστασίας μόνο για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.
- Τη μεγέθυνση των πάμπολλων και σοβαρών προβλημάτων της Ειδικής Αγωγής με την υποβάθμιση των δομών και την εξάπλωση του εργασιακού μεσαίωνα στο χώρο.
- Τα προβλήματα στην μεταφορά των μαθητών.
Λέμε
ότι δε δικαιούται ο λαός να τρέφει
αυταπάτες περιμένοντας το πρόγραμμα
των <<100 ημερών>> να γίνεται πρόγραμμα
τετραετίας. Το μνημόνιο να μένει κατά
70% . Την τρόικα να μετονομάζεται σε
<<ομάδα Βρυξελλών>> και άλλα τέτοια
ευτράπελα ευφυολογήματα.
Ο λαός
,οι εργαζόμενοι , οι παραγωγοί του
αμύθητου πλούτου που γίνεται πολυτελής
βίος λιγοστών Κροίσων στον Καπιταλισμό,
δικαιούνται ζωή σύγχρονη στον 21ο
αιώνα με πλήρη ατομικά, κοινωνικά και
πολιτικά δικαιώματα.
Δικαιούνται
λοιπόν και ένα Ενιαίο Αποκλειστικά
Δημόσιο και Δωρεάν Δωδεκάχρονο Σχολείο,
όπου εκεί ο κάθε νέος άνθρωπος μέχρι
τα18 του χρόνια, θα ενηλικιώνεται ψυχικά,
πνευματικά, κοινωνικά, βιολογικά με
σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση και
καλλιέργεια της προσωπικότητας του
πριν από την επαγγελματική επιλογή μέσα
από δημόσιες επαγγελματικές σχολές
υψηλού επιπέδου και την επαγγελματική
αποκατάσταση τουαπόφοιτου.
Γι αυτό χρειάζεται
ο αγώνας και η διεκδίκηση από τους
εργαζόμενους όλων όσων δικαιούνται
και όχι η αναμονή και η παθητικότητα
που στο τέλος οδηγούν στην απογοήτευση,
στην υποταγή και στην εξαθλίωση.
Άμεσα λοιπόν
ζητούμε και θέτουμε ζήτημα διεκδίκησης
από το λαό, όπου είναι αρμοδιότητα του
Δήμου άμεση αντιμετώπιση και όπου
άπτεται της κεντρικής διοίκησης,
διεκδίκηση μαζί με το Δήμο Χαλκιδέων
:
- Άμεση οικονομική επιχορήγηση όλων των σχολικών μονάδων. Διαγραφή όλων των χρεών των σχολικών επιτροπών προς τις ΔΕΚΟ. Κατάργηση φπα στις προμήθειες , αγορές και στις συναλλαγές των σχολικών επιτροπών και σχολείων. Δωρεάν ρεύμα και νερό στα σχολεία, άμεσα αφορολόγητο πετρέλαιο .
- Άμεση αντιμετώπιση της κρίσης στους μαθητές. Παροχή ενός γεύματος με ευθύνη κρατικών δομών και όχι ΜΚΟ, και ιδιωτών, σε όλους τους μαθητές. Σχεδιασμός νέων υποδομών (τραπεζαρίες, μαγειρεία κα) και στελέχωση αυτών με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
- Δωρεάν ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη όλων των μαθητών ανεξάρτητα από φορέα ασφάλισης των γονιών .Εξασφάλιση κρατικών κινητών μονάδων υγείας, για τον εμβολιασμό όλων των μαθητών και την εξασφάλιση πιστοποιητικών υγείας
- Δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών προς και από τα σχολεία τους. Δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών σπουδαστών και φοιτητών με τα ΜΜΜ.
- Αντισεισμικός έλεγχος όλων των κτηρίων από κρατικούς φορείς , άμεση αντισεισμική θωράκιση όπου διαπιστωθεί πρόβλημα. Να δοθεί πιστοποιητικό ασφάλειας και καταλληλότητας σε όλα τα σχολεία.
- Επισκευή και συντήρηση των υπαρχόντων σχολικών κτηρίων και άμεση μελέτη και σχεδιασμός νέων σχολείων με κεντρικό σχεδιασμό και ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας με την επαναφορά του ΟΣΚ (να αξιοποιηθούν χαρακτηρισμένα οικόπεδα και να χαρακτηριστούν νέα)
- Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών με μόνιμους διορισμούς και με όριο τους 15 μαθητές στο νηπιαγωγείοκαι στην Α και Β Δημοτικού και 20 μαθητές στις υπόλοιπες τάξεις .Προσλήψεις μόνιμων καθαριστριών – καθαριστών για να εξασφαλιστεί η υγεία και η υγιεινή των σχολείων (να πληρωθούν τα δεδουλευμένα στις υπάρχουσες).
- Να σταματήσει ο σχεδιασμός για νέες συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων. Άμεση λειτουργία όσων καταργήθηκαν.
- Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων για το νέο σχολείο , για το νέο λύκειο , για την ειδική αγωγή ,την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, αλλά και την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και των σχολείων (Καλλικράτης)