Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Μέτωπο αγώνα ενάντια στη μνημονιακή καταιγίδα!

ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

 Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Έχει περάσει ήδη περισσότερο από ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων και πολλές δεκάδες παραμένουν τα κενά στα σχολεία του νομού μας, ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και σ' όλη τη χώρα. Βιώνουμε τη δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και επιδεινώνεται ραγδαία σε όλους τους χώρους του Δημοσίου (Εκπαίδευση, Υγεία, ΟΤΑ κ.λπ.), με τις πρωτοφανείς ελλείψεις σε προσωπικό και πόρους, το μπαράζ εκχωρήσεων/ιδιωτικοποιήσεων, την παράταση και επέκταση των capital controls και τόσα άλλα. Τα πρώτα ανακουφιστικά μέτρα που πήρε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, και αφορούσαν  στην επαναφορά των διαθέσιμων, στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και στο πάγωμα της αξιολόγησης φαίνεται πως δε θα έχουν συνέχεια, αφού οι ....

προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης ανοίγουν το δρόμο για λαίλαπα νέων αντιλαϊκών μνημονιακών μέτρων στο ασφαλιστικό, στο φορολογικό, στο μισθολόγιο.
Όσον αφορά στη δημόσια εκπαίδευση, οι δηλώσεις του νέου υπουργού παιδείας σηματοδοτούν ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να καλύψει το σύνολο των ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό, ενώ το πολυνομοσχέδιο Μπαλτά, που καταργούσε ένα τμήμα έστω του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, μπαίνει στο ψυγείο.
Ταυτόχρονα, πρωθυπουργός και υπουργός παιδείας εξήγγειλαν έναν ακόμα «εθνικό διάλογο» για την παιδεία. Γνωρίζουμε καλά ότι, όποτε ξεκίνησαν παρόμοιες διαδικασίες «διαλόγου», κατέληξαν σε ακραία αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Θα θέλαμε ωστόσο να επισημάνουμε και κάτι επιπλέον: αφού τα κλιμάκια της τρόικας ελέγχουν τα υπουργεία στο ασφυκτικό πλαίσιο των μνημονιακών συμφωνιών, επί της ουσίας δηλαδή ελέγχου, καθοδηγούν το κυβερνητικό έργο και καθορίζουν τις κατευθύνσεις του σε όλους τους τομείς, για ποιο «διάλογο» μας μιλάει η κυβέρνηση; Ένας διάλογος για να είναι ειλικρινής και όχι προσχηματικός πρέπει να ξεκινάει από μηδενική βάση και όχι να πατάει πάνω στα ερείπια που αφήνουν τα μνημόνια.
Συναδέλφισσες/οι,
Μια  «εμβληματική  μεταρρύθμιση  στην  εκπαίδευση»  διατυμπανίζει  ο  πρωθυπουργός, την «εκπαίδευση ίσων ευκαιριών για όλους και όλες» προβάλλει ο υπουργός παιδείας. Σχήματα λόγου για να καλύψουν μια πολιτική αποδόμησης του δημόσιου σχολείου. Πρώτα απ' όλα γιατί, σε μια κοινωνία με τις ταξικές ανισότητες να διευρύνονται, «εκπαίδευση ίσων ευκαιριών» δεν μπορεί να υπάρξει. Εξάλλου, πώς συμβιβάζονται οι υποσχέσεις του υπουργού παιδείας ότι «θα προωθηθεί άμεσα ένα νέο και πολυδιάστατο θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης» με τα χιλιάδες κενά και την κατάρρευση των δομών της Ειδικής Αγωγής, με την κατάργηση υποστηρικτικών δομών, ΠΔΣ, ενισχυτικής διδασκαλίας, (βλ. πρόσφατες δηλώσεις υπουργού για εθελοντισμό με bonus!) με ελάχιστες-πολύ κατώτερες των αναγκών-προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και εν τέλει με κλειστά σχολεία, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Πώς συμβιβάζονται με τη δραματική μείωση των δαπανών για την παιδεία μόλις στο 2,47 % του ΑΕΠ (35,6% μείωση σε σχέση με το 2009) και την πρόβλεψη για παραπέρα μείωση σε όλα τα επίπεδα; Εξαιρούνται βέβαια «προγράμματα» για ημετέρους τεχνοκράτες, όπως π.χ. για το «νέο σχολείο-νέο πρόγραμμα σπουδών» που θα κοστίσει 2,1 εκατομμύρια ευρώ(!) και για το οποίο είχαν διατεθεί περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ(!) πριν από δύο μόλις χρόνια. Επιπλέον, στην ημερήσια διάταξη της κυβερνητικής πολιτικής βρίσκονται οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων, ενώ είναι πιθανός ο κίνδυνος ενός νέου κύματος καταργήσεων σχολείων με δεδομένη την ευθυγράμμιση της κυβερνητικής πολιτικής με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, που προβλέπει ότι «τα ελάχιστα μεγέθη κυμαίνονται σε 75 μαθητές στα Δημοτικά, 150 μαθητές στα Γυμνάσια, 250 μαθητές στα Λύκεια». (Έκθεση ΟΟΣΑ για την παιδεία στην Ελλάδα, σελ. 55).
Είναι σαφές ότι η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και η υποταγή της στους νόμους της αγοράς,   όπως   επιδιώκουν   ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ   και   κυβέρνηση,   υλοποιείται   μέσα   από     την
«αξιολόγηση», η οποία χρησιμοποιείται για την ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, με επακόλουθα τον κανιβαλισμό και τη νομιμοποίηση της πολιτικής των απολύσεων και των περικοπών.

Συναδέλφισσες/οι,
Το όραμα της κυβέρνησης για το σχολείο δεν υπερβαίνει το σημερινό σχολείο των εξετάσεων και της ενταντικοποίησης που αναπαράγει και διευρύνει τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες. Γι' αυτό και ανακυκλώνουν τα συστήματα εξετάσεων του παρελθόντος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προσπαθούν να εμφανίσουν φιλολαϊκό προσωπείο με την πρόταση για πρόσβαση χωρίς εξετάσεις στις «σχολές χαμηλής ζήτησης και χαμηλής βάσης». Η εκπαιδευτική πολιτική των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι σχεδόν ταυτόσημη με όλα τα γνωστά παρεπόμενα των πανελλαδικών εξετάσεων (φροντιστηριοποίηση, αυξημένο ιδιωτικό κόστος, ταξικοί φραγμοί και διαχωρισμοί κ.λπ.). Το προφίλ του «νέου» λυκείου είναι το εξής: φτηνό (ακόμα και με τριαντάρια τμήματα, τους απολύτως απαραίτητους καθηγητές και χωρίς -νέα ή παλιά- βιβλία), εξειδικευμένο, εξοντωτικό, ελιτίστικο και ταξικό. Παράλληλα, την ώρα που η κυβέρνηση προβάλλει τη θέση για  «Ενιαίο Λύκειο Θεωρίας και Πράξης», διατηρεί το διπλό σχολικό δίκτυο Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ. Υποβαθμίζει με την πολιτική της την τεχνική εκπαίδευση και εισάγει τον μεσαιωνικό θεσμό της μαθητείας, δηλαδή της απλήρωτης εργασίας. Η επιλογή της είναι μια νέα μορφή εκπαίδευσης, που να συνδέεται όλο και πιο στενά με τις ανάγκες της αγοράς. Επιδιώκεται έτσι να διαμορφωθεί ένας τύπος ανθρώπου και, κυρίως, εργαζομένου που πρέπει να είναι ευέλικτος και προσαρμόσιμος στις αλλαγές που σημειώνονται στην αγορά εργασίας και, κυρίως, παραγωγικός και πειθήνιος.
Σε αυτές τις συνθήκες οφείλουμε να αποτινάξουμε τη σκουριά των ψευδαισθήσεων και της αναμονής. Τώρα οφείλουμε να συμβάλουμε στη συγκρότηση ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου αντίστασης στην πολιτική διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και καταπάτησης εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων, στη συγκρότηση ενός παλλαϊκού μετώπου αγώνα και ανατροπής ενάντια στην πολιτική της μνημονιακής, καπιταλιστικής βαρβαρότητας.
Υπό αυτή την έννοια η συσπείρωση στα σωματεία μας και η οργάνωση του αγώνα μας είναι η
μόνη δυνατή προοπτική. Γι’ αυτό σας καλούμε:

•    Στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Εύβοιας την Τετάρτη 21/10, στις 6:30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο Χαλκίδας, όπου θα αποφασίσουμε τις αμέσως επόμενες κινητοποιήσεις σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο)
•    Στη συγκέντρωση της ΑΔΕΔΥ την Παρασκευή 16/10 και ώρα 7 μ.μ. στο Σύνταγμα, να διαδηλώσουμε ενάντια στην ψήφιση του 3ου μνημονίου.
•    Σε μαζική συμμετοχή στις απεργίες και κινητοποιήσεις που οργανώνονται για την επόμενη περίοδο και θα αποφασιστούν από τα συλλογικά συνδικαλιστικά όργανα.
•    Συμμετέχουμε στις πρωτοβουλίες συντονισμού σωματείων για την κλιμάκωση του αγώνα. (Δευτέρα 19/10 και ώρα 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο, συνάντηση όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων του Νομού).

                Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Η πρόεδρος                                           Ο γεν. γραμματέας
Χαρά Νίκα                                           Σταμάτης Κουρούπης