Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΜΗΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ 2020


ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΥΜΗΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ  
Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (3/3/2020) οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπειρώσης καταψήφισαν τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2020 φέρνοντας στην επιφάνεια το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί ο Δήμος Κύμης Αλιβερίου το οποίο υπηρετεί και ο συγκεκριμένος Προϋπολογισμός. Στην τοποθέτησή του ο Κώστας Κέκης ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για να καλύπτονται οι ανάγκες των δημοτών.
        Δεν προκαλεί για μας έκπληξη η σύνταξη με τις κατευθύνσεις της Δημοτικής Αρχής που υλοποιεί της αντιλαϊκές επιδιώξεις των δημοσιονομικών περιορισμών και της μετατροπής του Δήμου σε μεσάζοντα για τους επιχειρηματικούς ομίλους, των παρατάξεων του κ. Θωμά και της κα. Θαλασσινού. Μάλιστα, δε δίστασαν να αιτιολογήσουν την θετική ψήφο τους στον ...
Προϋπολογισμό ως προσπάθεια ευρύτερης συνεργασίας,  δυνατότητα που δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τους δήμους. Δηλαδή, το θεσμικό πλαίσιο που έχει ξεγυμνώσει τις υπηρεσίες των δήμων, που μεταφέρει αρμοδιότητες από τα Δημοτικά Συμβούλια σε επιτροπές με εξασφαλισμένη πλειοψηφία του Δημάρχου (Οικονομική και Ποιότητα Ζωής).

        Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα του δήμου μας πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα από τη συμπόρευση των παρατάξεων Θωμά και Θαλασσινού στον βασικό σχεδιασμό της Δημοτική Αρχής του κ. Μπουραντά. Ο μεν κ. Θωμάς σε κάθε Δημοτικό Συμβούλιο στήνει μαζί με το Δήμαρχο τεχνητές κόντρες που σε τίποτα δεν ενδιαφέρουν τους δημότες και τώρα ψηφίζει τον Προϋπολογισμό, η δε κα. Θαλασσινού πιθανώς υπερψήφισε στα πλαίσια της προσπάθειας για διεύρυνση της "προοδευτικής συμμαχίας" του ΣΥΡΙΖΑ προς το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ…
        Για άλλη μια φορά επαληθεύεται η Λαϊκή Συσπείρωση ότι είναι η μοναδική φωνή διεκδίκησης και υπερασπίσεις των λαϊκών συμφερόντων, ενάντια σε όλους αυτούς, που η διαφωνία τους είναι στην διαχείριση της μιζέριας και της φτώχιας που έχουν νομοθετήσει οι κυβερνήσεις τους.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Κέκη Κ.
        «Μελετώντας τον προϋπολογισμό που εισηγείστε εύκολα θα διαπιστώσει κάνεις, ότι είναι ταγμένος  αυστηρά με βάση το θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την σχεδίαση του με τις αντιλαϊκές επιδιώξεις των δημοσιονομικών περιορισμών. Η αποδοχή της μείωσης πόρων από το κράτος και η φορολόγησης του δημότη είναι ο κυρίαρχος στόχος. Είναι ένας προϋπολογισμός μιζέριας, διαχείρισης της φτώχιας, βαθιά αντιλαϊκός. Είναι συνέχεια και εφαρμογή των αντιλαϊκών – αντεργατικών πολιτικών που έχουν νομοθετήσει οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ για λογαριασμό του κεφαλαίου με τις οδηγίες της ΕΕ.
        Ξεκινώντας από τους πόρους η κρατική χρηματοδότηση και το πλαίσιο που θα κινηθεί είναι προσδιορισμένα από το μεσοπρόθεσμο 2018-2022 που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπει ότι η κρατική χρηματοδότηση για την Τοπική Διοίκηση θα έχει ταβάνι τα 2,7 δισεκατομμύρια.
        Ρίχνοντας μια μάτια στον κρατικό προϋπολογισμό του 2020, που κατατέθηκε και από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, προβλέπεται το φορολογικό βάρος κατά 93% να το σηκώσει ο λαός. Για την Τοπική Διοίκηση για το οικονομικό έτος 2020, θα παρατηρήσουμε  ότι τα ποσά που  μεταβιβάζονται στην Τοπική διοίκηση μέσω των ΚΑΠ -ως μέρος δηλαδή της γενικής φορολογίας καταγράφονται σε 2.514 εκ ευρώ. Πέρσι  ανέρχονταν σε 2.418 εκ μια θετική απόκλιση των  96 εκ,  για να συντηρείται  ο  απόηχος της  λεγομένης  κανονικότητας  στην οποία επανέρχεται δήθεν η χώρα.
        Από αυτού λοιπόν  του χαρακτήρα τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού που ανέρχονται  το συνολικό ποσό  των 54 δις. 262 εκ ευρώ, έχουμε  επιπλέον  456 εκ φόρους για τα νοικοκυριά  φέτος.  Οι δήμοι για να λειτουργήσουν  θα εισπράξουν από αυτά, μόλις  1.857 εκ ευρώ  για το 2020   και οι Περιφέρειες  μόλις 657 εκ   σύνολο 2.514 εκ ευρώ, όταν μόνο η μισθοδοσία  του προσωπικού τους  υπολογίζεται  σε 2.510 εκ ευρώ!!
  Αυτό το διαχρονικό έλλειμμα της μειωμένης κρατικής χρηματοδότησης προς τους Δήμους, καλείται να το πληρώσει ο λαός με την ιδιότητα του δημότη ή του κατοίκου.
          Τι έχουμε σήμερα; Το λαϊκό εισόδημα ουσιαστικά να φορολογείται 5 φορές: φόρος εισοδήματος – έμμεση φορολογία – ΕΝΦΙΑ – τέλος αλληλεγγύηςανταποδοτικά τέλη μέσα από τους Δήμους. Άρα, αυτός που συνεισφέρει κατά 93% στα φορολογικά έσοδα του κράτους, ξαναπληρώνει για ότι κάνει στο Δήμο που κατοικεί, επειδή το κράτος διαχρονικά στερεί έσοδα από τους Δήμους. Οι εργατικές -λαϊκές δυνάμεις σηκώνουν  επιπρόσθετα στις πλάτες τους  και  το 70%  των συνολικών λειτουργικών πόρων στους Δήμους.
          Γι αυτό λοιπόν, η Λαϊκή Συσπείρωση δεν βλέπει τον προϋπολογισμό ξεκομμένο από τη συνολικότερη πολιτική και οικονομική κατάσταση. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού τα χρήματα που παίρνει ο κάθε Δήμος από την κρατική επιχορήγηση είναι άρρηκτα δεμένα με πολιτικές αποφάσεις όπως ο “δημοσιονομικός κορσές” που βάζει το Παρατηρητήριο και σε αναγκάζει να φτιάχνεις προϋπολογισμούς ενταγμένους στους μνημονιακούς νόμους της δημοσιονομικής σταθερότητας.
        Θα το λέμε σε όλους τους τόνους, πρόκειται για ένα επαναλαμβανόμενο έργο εμπαιγμού από όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις,  που διαδοχικά εδώ και 22 χρόνια με τον Καποδίστρια, τον Καλλικράτη και τον Κλεισθένη, με το ευφυολόγημα της «αποκέντρωσης πόρων και αρμοδιοτήτων», σταδιακά αποψιλώνουν τους Δήμους από κρατική χρηματοδότηση και έχουμε πια το αποτέλεσμα, τους καθιστά άλλον ένα φορολογικό μηχανισμό στο πλάι του Κράτους, μέσω της ανταποδοτικότητας.  Στόχος  ενιαίος που είναι  σε εξέλιξη  για όλες τις κυβερνήσεις.
          Κοινός παρανομαστής όλων αυτών περικοπές πόρων από το κράτος, συρρίκνωση κοινωνικών δομών, ταυτόχρονα με την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και έργων, αντικατάσταση του μόνιμου προσωπικού με ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, από ποικίλες εναλλασσόμενες ελαστικές συμβάσεις εργασίας.
        Συνέπεια όλων αυτών που αναλύθηκαν παραπάνω η κρατική χρηματοδότηση να προϋπολογίζεται για τον Δήμο μας στα 4.739.400€.  Από αυτά προβλέπονται 3.866.574 για αμοιβές και έξοδα προσωπικού, και αυτά ελαφρός μειωμένα, πράγμα που σημαίνει διατήρηση του προσωπικού και των παροχών του, που στην ουσία δεν καλύπτουν τις ανάγκες του δήμου.
        Με σχεδόν 1εκ ευρώ να απομένουν τελικά για λειτουργικές δαπάνες. Άρα τα υπόλοιπα, σου λέει βρες τα, από τα ιδία έσοδα από φορολόγηση των δημοτών.
Είναι χαρακτηριστικό πως από τα ίδια έσοδα σχεδόν το 39% (1.528.000€ σε σύνολο 3.864.830€) αποτελεί το «Τέλος Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού».
        Στον προϋπολογισμό του Δήμου ξεχωρίζουν οι 81.450€ που θα πάρει ο Δήμος για συντήρηση των σχολείων το 2020, ίδια με την προηγούμενη χρονιά. Ποσό που εκτιμάμε ότι είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες που έχουν τα σχολικά κτίρια του Δήμου μας και το έχει αποδείξει η ζωή. Μόνο πριν λίγους μήνες είχαμε την ανάδειξη των μεγάλων προβλημάτων στο Γυμνασίου του Αλιβερίου που αν δεν υπήρχε η δυναμική κινητοποίηση και διεκδίκηση ακόμη θα έκαναν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες με λίμνες στα πόδια τους από τα νερά της βροχής. Οι περισσότερες σχολικές μονάδες του Δήμου μας έχουν ανάλογα προβλήματα που δυσχεραίνουν το έργο μαθητών και εκπαιδευτικών.
Ακόμα και τα έσοδα των Σχολικών Επιτροπών, που είναι 379.000 € για το 2020 και είναι μειωμένα κατά 33.455€ σε σχέση με πέρυσι, δεν επαρκούν για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, όταν το μεγαλύτερο μέρος απ’ αυτά πηγαίνει στις ΔΕΚΟ και στην θέρμανση και ελάχιστα υπολείπονται για λειτουργικές δαπάνες. Το αποτέλεσμα είναι σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη για την καθημερινή λειτουργία, της κατά τα άλλα δωρεάν παιδείας.
        Δε σχολιάζουμε τα αστεία ποσά 3.800 € για τις ανάγκες επιμόρφωσης του προσωπικού, σεμιναρίων στη νομοθεσία, στο αντικείμενό τους, κλπ που προβλέπετε. Στεκόμαστε όμως στην εφαρμογή του ΦΕΚ 2208, τεύχος Β του 2019 για την παροχή μέσων ατομικής προστασίας σε υπαλλήλους των OTA  Α΄ και Β΄ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών και μέτρα προληπτικής ιατρικής. Επιπλέον, μέριμνα για το προσωπικό, αυτό το λιγοστό για τις ανάγκες του Δήμου που έχει απομείνει. 
        Βάζετε για γάλα και μόνο 7.904 € σε είδος, και για μέσα προστασίας τίποτα. Για τις προβλεπόμενες ιατρικές εξετάσεις και εμβολιασμούς του προσωπικού, δεν υπάρχει καμία αναφορά. Έτσι ερμηνεύετε άραγε την κοινή υπουργική απόφαση για τα ΜΑΠ; Αυτή η τακτική σας, μας προβληματίζει και νομίζουμε πρέπει να προβληματίσει σοβαρά τους εργαζομένους και το σωματείο τους, να πάρουν τα μέτρα τους.
        Για την νομική υποστήριξη του Δήμου σε δικηγόρους δώσατε το ποσό τον 75.000€ για το 2019 και προϋπολογίζετε για το 2020 40.000€ την στιγμή που κρατάτε την προκηρυγμένη θέση του δικηγόρου του δήμου ανενεργή.
          Και φυσικά, μέσα από τον προϋπολογισμό, έρχεστε να σφραγίσετε και να επικυρώσετε την πολιτική σας και της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του τομέα των απορριμμάτων, στο παζάρι του Αυλωναρίου δώσατε την φύλαξη και την αποκομιδή σε ιδιώτες με το ποσό τον 42.800€ δώρο στους εργολάβους. Η αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων είναι χρυσωρυχείο για επιχειρηματικούς ομίλους, όμως ταυτόχρονα κοστίζει ακριβά στις λαϊκές οικογένειες και βλάπτει σοβαρά την υγεία μας όπως αποδεικνύει η καύση RDF από την ΑΓΕΤ στο Αλιβέρι. Γι αυτό είναι έγκλημα η παράδοσή τους στους ιδιώτες!
        Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες και για άλλα ζητήματα, όπως της πολιτικής προστασίας ή της κοινωνικής πρόνοιας, που εμείς ιεραρχούμε.
        Η ανάγκη για έργα υποδομών όπως οδικό δίκτυο, ύδρευση και αποχέτευση, αντιπλημμυρική και αντιπυρική προστασία, υποδομές στον πολιτισμό και αθλητισμό, για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς αποτυπώνεται και στον Προϋπολογισμό για το 2020. Όμως η ένταξη όλων αυτών των αναγκαίων έργων στα προγράμματα κυρίως «Φιλόδημος» και «Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» (ΠΔΕ) μας κάνει να ανησυχούμε ακόμη για το αν θα πραγματοποιηθούν. Άλλωστε, η απόκλιση κατά 20% (περίπου 6εκ. ευρώ) στον Προϋπολογισμό και την τελική εκτίμηση των εσόδων για το 2019 οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στη μη εκταμίευση των χρημάτων του «Φιλόδημου» και του ΠΔΕ. Μάλιστα, αρκετά από αυτά ακόμη βρίσκονται στο στάδιο της έγκρισης της αίτησης του Δήμου.
          Εμείς παλεύουμε ώστε το κράτος να έχει την αποκλειστική χρηματοδότηση των Δήμων και την ευθύνη της μισθοδοσίας των εργαζομένων και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν φορολογηθεί το μεγάλο κεφάλαιο. Αυτό απαιτεί λοιπόν να ανατραπεί η σημερινή σχέση που το μεγάλο κεφάλαιο συνεισφέρει μόνο το 7% των φορολογικών βαρών και μάλιστα για το 2020 προβλέπεται να μειωθούν τα φορολογικά έσοδα του Κράτους από τις επιχειρήσεις κατά 446 εκ. 
        Η δική μας πρόταση ξεκινά με αφετηρία την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και την φορολογική ελάφρυνση του λαού, άρα η δική μας πρόταση πατά στην φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο μάλιστα μέσα από τους Δήμους με όλες τις θεσμικές αλλαγές διαχρονικά των κυβερνήσεων, βρίσκει και νέο πεδίο κερδοφορίας (ΣΔΙΤ για σχολεία και δημόσιες υπηρεσίες, διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση, αξιοποίηση ελεύθερων χώρων, Ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα, και άλλα).
          Για τους παραπάνω λόγους καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό που καταθέτεται και καλούμε το λαό του δήμου μας να τον καταψηφίσει στη συνείδησή του.
        Δεν τρέφουμε αυταπάτες πως στα πλαίσια που το σύνολο της οικονομικής και πολιτικής ζωής έχει ως κριτήριό του την αύξηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων, θα μπορούσαν οι Δήμοι να βρεθούν έξω από αυτό το πλαίσιο. Δηλαδή, το πλαίσιο που πλήττει τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα της χώρας και του δήμου μας.
          Αυτό βεβαίως καθόλου δεν αθωώνει τη σημερινή, όπως και την προηγούμενη, Δημοτική Αρχή που όχι απλά συμβιβάζονται με το πλαίσιο αυτό αλλά συμφωνούν και το διαχειρίζονται εδώ και δεκαετίες εις βάρος του λαού του δήμου μας.
        Για αυτό παλεύουμε να αναδείξουμε τους υπαίτιους για την κατάσταση της ζωής των εργαζομένων του τόπου μας και να οργανώσουμε την λαϊκή πάλη και διεκδίκηση για κάθε λαϊκό πρόβλημα γιατί αυτή είναι που μπορεί να δώσει λύσεις, να ανοίξει μια ελπιδοφόρα διέξοδο».