Την οριστική κατάργηση της υποχρέωσης των αναπήρων πολιτών με ακρωτηριασμούς και άλλες μη αναστρέψιμες παθήσεις να περνούν ξανά και ξανά επιτροπές για την πιστοποίηση της συγκεκριμένης αναπηρίας τους ανακοίνωσε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η κατάργηση της υποχρέωσης επανεξέτασης για μη αναστρέψιμες παθήσεις συμπεριλαμβάνεται στον πρώτο Κανονισμό για τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας που υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες.
Με την θέσπιση του Κανονισμού όλοι οι πολίτες με μη αναστρέψιμες παθήσεις, ασχέτως αν είναι κύριες ή δευτερεύουσες, κατοχυρώνουν το ποσοστό αναπηρίας τους για πάντα. Μέχρι πρότινος αυτό αφορούσε μόνο την κύρια μη αναστρέψιμη πάθηση ενώ όσοι είχαν ως δευτερεύουσα πάθηση έναν ακρωτηριασμό ή μια άλλη μη αναστρέψιμη πάθηση έπρεπε να περνούν από επιτροπές ξανά και ξανά, ανα τα τακτά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία.
Επιπλέον, με τον νέο Κανονισμό:
Ενοποιείται και απλοποιείται ένα διάσπαρτο πλέγμα κανόνων που προκαλούσε συχνά σύγχυση και θυμό στους ασφαλισμένους με αναπηρία. Μέχρι πρότινος τα ΚΕΠΑ λειτουργούσαν με τους παλιούς κανόνες του ΙΚΑ. Τώρα και σε αυτό το πεδίο συντελείται μια ουσιαστική ενοποίηση όλων των παλαιών Ταμείων.
Αυξάνονται σε 14 ημερολογιακές ημέρες (από 10 που ήταν μέχρι σήμερα) οι προθεσμίες προσφυγής στις Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές.
Προβλέπεται ρητώς τα σημεία διενέργειας των Υγειονομικών Επιτροπών να είναι προσβάσιμα στα Άτομα με Αναπηρία.
Ορίζεται η υποχρέωση, η ενημέρωση των ασφαλισμένων να γίνεται τουλάχιστον 7 ημέρες προ της ημερομηνίας εξέτασης.
Για πρώτη φορά αποτυπώνεται ευδιάκριτα η μεθοδολογία και τα βήματα που ακολουθούνται για τον υπολογισμό του ποσοστού αναπηρίας. Έτσι οι ασφαλισμένοι γνωρίζουν πλήρως όλα τα στάδια της διαδικασίας πιστοποίησης αναπηρίας, ενισχύεται η διαφάνεια, αποφεύγεται η σύγχυση ως προς τα δικαιώματα των ασφαλισμένων, την οργάνωση των επιτροπών ΚΕΠΑ, τον τρόπο υπολογισμού του ποσοστού αναπηρίας κα.
Επιπλέον, η θέσπιση του μέτρου των ηλεκτρονικών ραντεβού την περίοδο της πανδημίας και για τα ΚΕΠΑ διευκόλυνε σημαντικά τόσο την καθημερινότητα των πολιτών όσο και των υπαλλήλων. Το μέτρο αυτό μονιμοποιείται και αποτελεί καλό παράδειγμα και για άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου.