Διαρροές
και φήμες από «κύκλους του Υπουργείου» στα
πρωτοσέλιδα εφημερίδων και σε άλλα
ηλεκτρονικά μέσα «διαμορφώνουν
κλίμα» για
το σήμερα και το αύριο στην Εκπαίδευση.
Για
μια ακόμη φορά γίναμε μάρτυρες μια
σειράς πρωτοσέλιδων δημοσιευμάτων
εφημερίδων (βλ.
«ΕΘΝΟΣ», Σάββατο 13/04/13 με πρωτοσέλιδο
«Νέο ωράριο για όλους τους εκπαιδευτικούς»
και «ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», Κυριακή
14/04/13 με πρωτοσέλιδο «Το Τελικό Σχέδιο
για τις απολύσεις στο Δημόσιο – Στο
στόχαστρο 2.408 δάσκαλοι και καθηγητές
που .....
κρίνονται ανεπαρκείς για τα
εκπαιδευτικά τους καθήκοντα»)
και άλλων ηλεκτρονικών μέσων που
επικαλούμενα
«πηγές, σχέδια, κύκλους του Υπουργείου»
«αποκαλύπτουν» τις προθέσεις της
Κυβέρνησης συντηρώντας, παράλληλα, ένα…
«περίεργο» κλίμα στον ευαίσθητο χώρο
της Εκπαίδευσης σήμερα.
Είναι
γεγονός ότι τα σχολεία
σήμερα λειτουργούν και εξακολουθούν
να παράγουν έργο μόνο χάρη στην ψυχή,
το φιλότιμο και στην προσπάθεια των
εκπαιδευτικών
μιας και η υποχρηματοδότηση, τα κενά σε
εκπαιδευτικούς, οι ελλείψεις σε
υλικοτεχνική υποδομή βάζουν εμπόδια
στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Τα
τελευταία χρόνια ο
Έλληνας Εκπαιδευτικός σφυροκοπείται
ανελέητα από τις μνημονιακές πολιτικές
και στοχοποιείται διαρκώς. Οι
σφοδρές επιθέσεις στα εργασιακά μας
δικαιώματα (μείωση αποδοχών, απουσία
ουσιαστικής επιμόρφωσης, έλλειψη
ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, κατεδάφιση
ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών
δικαιωμάτων, διαθεσιμότητα και απολύσεις,
εφαρμογή αξιολόγησης - χειραγώγησης
κ.α.) δεν έχουν τέλος.
Μέσα
σε αυτό το ζοφερό κλίμα, τη
στιγμή που όλοι περιμένουν προτάσεις
στήριξης και προσπάθειες αναβάθμισης
της εκπαίδευσης
τα μόνα που «διαρρέουν» είναι μια σειρά
«λογιστικών» μέτρων - όπως η αύξηση
ωραρίου, οι καταργήσεις οργανικών
θέσεων, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις
εκπαιδευτικών, οι απολύσεις «επίορκων»
και «ανεπαρκών» - που στοχεύουν
αποκλειστικά σε μια «διαχειριστικού
τύπου» αντιμετώπιση των προβλημάτων
αδιαφορώντας
πλήρως για τις επιπτώσεις στην ποιότητα
της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ας
τελειώσει το παιχνίδι των διαρροών που
γίνονται για να «δημιουργήσουν κλίμα»,
να «μετρήσουν αντιδράσεις» και μετά
ανάλογα με την περίπτωση να δράσουν.
Η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
με τις πράξεις της αποδεικνύεται κατώτερη
των περιστάσεων.
Είναι
καιρός να αντιληφθεί ότι η εκπαιδευτική
πολιτική δεν ασκείται με διαρροές και
φήμες.
Έχει
απογοητεύσει την εκπαιδευτική κοινότητα
αλλά και ολόκληρη την κοινωνία με
προτάσεις που βασίζονται αποκλειστικά
σε αριθμητικά δεδομένα και κριτήρια,
στα πλαίσια μιας καθαρά «διαχειριστικής
λογικής».
Η
«τεχνοκρατική» και «λογιστική» αντίληψη
για την εκπαίδευση που επιδιώκει να
εφαρμόσει απέχει «παρασάγγας» από την
ανθρωπιστική και παιδαγωγική προσέγγιση
που πρέπει να είναι η κυρίαρχη.
Πίσω
από τους αριθμούς κρύβονται άνθρωποι.
Πίσω
από την εκπαιδευτική διαδικασία κρύβονται
παιδικές ψυχές.