Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Γάλα

 Κερδίζει συνεχώς μερίδια το υψηλής παστερίωσης
Το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε την τελευταία διετία σημαντικά το μερίδιό του στην εγχώρια αγορά γάλακτος, η οποία πλέον χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης γαλακτοβιομηχανιών. Πάντως, το μερίδιο του φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος εξακολουθεί να παραμένει πρώτο με 44,4%.
Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της νεώτερης μελέτης της ICAP για την ελληνική αγορά γάλακτος, η οποία κατέχει μια εξέχουσα θέση στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και περιλαμβάνει μερικές από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες ειδών διατροφής στη χώρα μας.
Την τελευταία δεκαετία (1999-2008) η εγχώρια κατανάλωση γάλακτος παρουσίασε ανοδική πορεία, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3%.
Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα εξακολουθεί να αποτελεί την κυριότερη κατηγορία γάλακτος, καθώς το ποσοστό συμμετοχής στο σύνολο της κατανάλωσης διαμορφώθηκε σε 44,4% πέρυσι,  παρ’ όλα αυτά παρατηρείται σημαντική μείωση του ποσοστού αυτού τη τελευταία διετία.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης αύξησε εντυπωσιακά το ποσοστό συμμετοχής του επί της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα, πέρυσι η εν λόγω κατηγορία γάλακτος κάλυψε μερίδιο 25,8% της συνολικής αγοράς. Το αντίστοιχο ποσοστό για το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος, διαμορφώθηκε σε 27,2% το 2008, ενώ η κατανάλωσή του είναι φθίνουσα.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γιαουρτιού, παρά την ανοδική πορεία τη δεκαετία 1996-2006, παρουσίασε πτωτικές τάσεις την τελευταία διετία. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα, ενώ η εξαγωγική επίδοση στο συγκεκριμένο προϊόν είναι οπωσδήποτε αξιόλογη, συγκριτικά με τα λοιπά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης γιαουρτιού αφορά το λευκό γιαούρτι, προϊόν που κάλυψε το 70% της αγοράς το 2008, έναντι αντίστοιχου μεριδίου 30% του σύνθετου γιαουρτιού (παιδικό, με πρόσθετα κ.α.).