Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010


«Φρένο» στην κερδοσκοπία
Το ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών
Ανοιχτό αφήνει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο επιβολής πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, αν διαπιστωθεί ότι οι αυξήσεις στις τιμές είναι υψηλότερες από αυτές που δικαιολογεί η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Το υπουργείο Οικονομίας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκινούν έλεγχοι στην αγορά καυσίμων για να διαπιστωθεί το ακριβές επίπεδο αύξησης της λιανικής τιμής μετά την πρόσφατη αύξηση του............
Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.
Στο πλαίσιο αυτών των ελέγχων θα διερευνηθούν τα αίτια πιθανών πρόσθετων αυξήσεων, σε επίπεδο χονδρικής ή λιανικής πώλησης, οι οποίες ενδέχεται να υπερβαίνουν το ποσό που δικαιολογείται από την αύξηση του ΕΦΚ. Επίσης, ελεγκτές της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου θα κάνουν ελέγχους για πιθανές αγορανομικές παραβάσεις, όπως η μη ενημέρωση του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων από τους πρατηριούχους, ενώ έλεγχοι ποιότητας και τιμών θα διενεργηθούν από τα ΚΕΔΑΚ.
«Σε περίπτωση που διαπιστωθούν εκτεταμένα φαινόμενα κερδοσκοπικών ανατιμήσεων, θα εξεταστεί το ενδεχόμενο λήψης πρόσθετων έκτακτων μέτρων, όπως η επιβολή ανώτατου ορίου λιανικών τιμών (πλαφόν). Σε κάθε περίπτωση, για ζητήματα εναρμονισμένων πρακτικών, οι οποίες συνδέονται με φαινόμενα κερδοσκοπικών ανατιμήσεων, αρμόδια αρχή για να επιληφθεί είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού», τονίζει το υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης ανέβηκε στο 1,27 ευρώ το λίτρο από 1,13 που ήταν πριν την αύξηση του ΕΦΚ.
Σε περιοχές της χώρας, όπου η αμόλυβδη πωλούνταν προς 1,30, σκαρφάλωσε στα 1,44 ευρώ το λίτρο, αλλά και στο 1,50 ευρώ το λίτρο.
Η σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, από τα 1,32 ευρώ η μέση τιμή διαμορφώθηκε σε 1,46 ευρώ το λίτρο, ενώ στις ακριβές περιοχές σκαρφάλωσε στα 1,70 ευρώ.
Οι εταιρείες εμπορίας αφήνουν εμμέσως να εννοηθεί ότι η πραγματική αύξηση στις τιμές θα είναι μεγαλύτερη από τα 14,3 λεπτά ανά λίτρο, καθώς θα πρέπει να προστεθεί και το επιλέον χρηματοοικονομικό κόστος, λόγω αυξημένων αναγκών σε κεφάλαια κίνησης.
Επίσης, σε ανακοίνωση του Συνδέσμου τους, απαντούν στις αιχμές για αποθεματοποίηση εν όψει της αύξησης του φόρου, επισημαίνοντας ότι τα πετρελαιοειδή που αποθηκεύουν στις αποθήκες τους ελέγχονται από το τελωνείο, ενώ οι δασμοί και φόροι υπολογίζονται τη στιγμή που βγαίνουν τα καύσιμα από τις εγκαταστάσεις.
Έτσι, υποστηρίζουν, είναι αδύνατη οποιαδήποτε κερδοσκοπία μέσω αποθεματοποίησης από τις εταιρείες.