Η
Δεύτερη Ξένη Γλώσσα στον καιρό του
Μνημονίου...
Στο
πλαίσιο της « αναβάθμισης » της
Εκπαίδευσης το Υπουργείο Παιδείας με
καινούρια απόφαση γυρίζει χρόνια πίσω
το Δημοτικό σχολείο και διαλύει τις
ευκαιρίες παιδιών για εκμάθηση ξένων
γλωσσών της επιλογής τους.
Μέχρι
πρότινος τα παιδιά στο σχολείο μάθαιναν
μια ξένη γλώσσα και στις τάξεις Ε΄ και
ΣΤ ,επέλεγαν μεταξύ δύο γλωσσών (Γαλλικά
και Γερμανικά) άλλη μία .....
ως δεύτερη ξένη
γλώσσα.
Σύμφωνα,
λοιπόν με την απόφαση που υπέγραψε η
υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου, με
αριθμ. πρωτ.: Φ.12/ 518 / 61284/Γ1/ 27-5-2011
Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Διδασκαλία
ξένης γλώσσας στα δημοτικά σχολεία»,
η οποία εστάλη για δημοσίευση στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και σύμφωνα
με την οποία, από το σχολικό έτος 2011-2012
η 2η ξένη γλώσσα, η οποία
θα διδάσκεται στις Ε΄& Στ΄ τάξεις
των 6/θεσίων και άνω δημοτικών σχολείων,
καθώς και των σχολείων με ΕΑΕΠ, θα
είναι μόνο μία σε κάθε σχολική
μονάδα, Γαλλική ή Γερμανική.
Η
κυβέρνηση βλέποντας πως δεν τα βγάζει
πέρα με το οικονομικό της πρόγραμμα και
με τον γνωστό τρόπο του αιφνιδιασμού
και του κατεπείγοντος αποφασίζει να
΄΄κουρέψει΄΄ τις ειδικότητες με
συνοπτικές διαδικασίες!
Αποφασίζει
«εν θερμώ» και χωρίς κάποιο παιδαγωγικό
στόχο να αλλάξει ζώες εκπαιδευτικών
όπως αυτές των συναδέλφων της Γαλλικής
και Γερμανικής Γλώσσας - που σχεδόν
πάντα δουλεύουν ως ωρομίσθιοι σε δυο,
τρία και τέσσερα Δημοτικά σχολεία, με
χαμηλότατες αποδοχές - θεωρώντας τους
«περιττούς» και αχρείαστους σε μια
εποχή που όλα είναι θυσιασμένα στο βωμό
της εξοικονόμησης χρημάτων.
Επίσης
πολλοί γονείς κατηγορούν τους κυβερνώντες
πως με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά τους
θα αναγκαστούν να στραφούν στα φροντιστήρια
και έτσι θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο
ο ήδη ρημαγμένος οικογενειακός
προϋπολογισμός.
Με
τις αποφάσεις για συγχωνεύσεις,
καταργήσεις, υποβαθμίσεις των σχολείων
της χώρας,
Με
την νέα απόφαση για τα Ολοήμερα και
τέλος με τον περιορισμό στην διδασκαλία
των ξένων γλωσσών η κυβερνητική αυτή
πολιτική με εμφανή και επιθετικό τρόπο
στοχοποιεί την παιδεία, που είναι ένας
από τους βασικούς πυλώνες της εύρυθμης
κρατικής λειτουργίας.
Είναι
πλέον φανερό σε όλους ότι στη χώρα αυτή
η έλλειψη δεν σημειώνεται στα χρήματα
αλλά στην δημοκρατική αντίληψη του τι
είναι κράτος και πως αυτο λειτουργεί.
Τα
μέλη της Δ.Α.Κ.Ε/Π Ε στον Σύλλογο Δασκάλων
και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
Λούκας
Παναγιώτης & Μπλέτσας
Χρήστος