Τρίτη 21 Απριλίου 2009

ΕΜΠΟΡΙΟ

Σαν κάτι να κινείται
στο εμπόριο

Τα πρώτα σημάδια αναζωογόνησης του εμπορίου κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά, βελτιώνοντας ελαφρώς το κλίμα καταστροφολογίας, που κυριάρχησε πριν την ώρα του στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στελέχη μεγάλων εμπορικών εταιρειών ο κόσμος αρχίζει να παραγγέλνει αυτοκίνητα, να αυξάνει τις επισκέψεις του στα εμπορικά καταστήματα και γενικά έχει διάθεση να ξοδεύσει, μετά από ένα τρίμηνο αποχής λόγω φόβου και τήρησης αναμονής λόγω των λανθασμένων κυβερνητικών χειρισμών.
Τα μέτρα Παπαθανασίου στο χώρο του αυτοκινήτου φαίνεται να αναθερμάνουν την κίνηση όπως με ανακούφιση αναφέρουν στελέχη εταιρειών από το χώρο του αυτοκινήτου.
«Οι παραγγελίες έχουν πολλαπλασιαστεί αλλά καθυστερεί η τιμολόγηση» αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης εταιρείας.

Η αδυναμία τιμολόγησης οφείλεται στο ότι τις πρώτες ημέρες του μέτρου δεν είχαν προλάβει οι υπηρεσίες του δημοσίου να εκδώσουν τις σχετικές εγκυκλίους. Το θέμα αναμένετο να τακτοποιηθεί μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδαπροκειμένου οι εταιρείες να προχωρήσουν στην έκδοση τιμολογίων και στην παράδοση των αυτοκινήτων. Το ίδιο στέλεχος επισημαίνει τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησαν οι προηγούμενοι κυβερνητικοί χειρισμοί και αναφέρεται στα «τεκμήρια Αλογοσκούφη» και στην «απόσυρση Σουφλιά», γεγονότα που νέκρωσαν την αγορά και συνέβαλαν στην εμφάνιση κανονιών και λουκέτων.
Πράγματι, τον Μάρτιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων σημείωσαν κατακόρυφη πτώση κατά 40,3%.Ετσι, συνομίλα το πρώτο τρίμηνο του 2009, οι πωλήσεις εμφανίζουν κάμψη 37,9% με τις εισαγωγικές εταιρίες στο σύνολο τους να εμφανίζουν απώλειες που ξεκινούν από 8% και ξεπερνούν και το 50% σε πολλές περιπτώσεις.
Πάντως και στη Γερμανία μετά τα μέτρα τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτου ο Μάρτιος ήταν ο καλύτερος μήνας από πλευράς πωλήσεων την τελευταία δεκαετία.
Στο χώρο της ένδυσης και υπόδησης ο Μάρτιος στην Ελλάδα ήταν ένας κακός μήνας, κάτι βέβαια που συμβαίνει κάθε χρόνο στις μετα-εκπτωτικές περιόδους τόσο του Μαρτίου όσο και του Σεπτεμβρίου.

Όμως τον Απρίλιο φαίνεται πως κάτι κινείται και πάλι με τους καταναλωτέςνα ξοδεύουν. Η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί λόγω του δώρου του Πάσχα.
Στα αεροδρόμια παρατηρείται πτώση της επιβατικής κίνησης, όχι όμως στον ίδιο βαθμό των πωλήσεων εξαιτίας των προσφορών που κάνουν οι επιχειρήσεις.
Χρ. Ιωάννου