Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018

Φίμωτρο κ Παπακωνσταντινου?

Αγαπητή μου διαδικτυακή (από το 2016) φίλη,

Λυπάμαι που παρεξήγησες όσα σου είπα. Στόχος δεν ήταν να σε κάνω να σωπάσεις. Βλέπεις, η λέξη «φίμωτρο», δεν υπάρχει στο δικό μου λεξιλόγιο.
Απασχολώντας όμως συχνά τα μέλη, αναφερόμενη σε προβλήματα που αφορούν τις σχέσεις σου με το σύλλογο ξενοδόχων, απλά δημιουργείς πόλωση μεταξύ των επιχειρηματιών του χώρου που δεν βοηθάει κανέναν. Ο κάθε επιχειρηματίας έχει κρίση και θα αποφασίσει από μόνος του το σύλλογο που θα επιλέξει βλέποντας το έργο του καθενός. Δεν πρόκειται να πάρει μια απόφαση βασιζόμενος σε εντυπώσεις από αντιπαραθέσεις. Αυτά τα κάνει ανεπιτυχώς η κάστα του «ευφυούς» πολιτικού ....
προσωπικού που κυβερνάει αυτό τον τόπο από τη μεταπολίτευση και μετά !
Πράγματι δεν γνωριζόμαστε. Τουλάχιστον όχι κατ’ ιδίαν. Αν και έχω περάσει αρκετές φορές από το σύλλογο στη Βυζαντινών Αυτοκρατόρων για να πληρώσω συνδρομές, καρτέλες κλπ. δεν έχει τύχει να σε συναντήσω. Παρόλα αυτά έχω συζητήσει τα θέματα που ανέφερα στο προηγούμενο e-mail με την κοπέλα και μάλιστα την είχα παρακαλέσει να σου μεταφέρει κάποια από αυτά.
Από το 2016 που αναλάβατε, ήρθαν περίπου 150 ενημερωτικά e-mails και όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο, τα έχω διαβάσει όλα !
Περίπου το ένα τρίτο αφορά σε πρόσκλησεις σε σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια, εκδηλώσεις και εκθέσεις, με την Hotel Expo (έκθεση για τον εξοπλισμό και την ανακαίνιση τουριστικών καταλυμάτων) να κατέχει την πρώτη θέση στην ενημέρωση μαζί με το ανοιχτό συνέδριο της ΣΕΤΚΕ όπου τελικά συζητήθηκαν καυτά θέματα όπως το καλάθι πρωινού, τα νέα σούπερ ουάου brand names(προσαρμοσμένα στον τουρίστα του εξάευρου της Αιδηψού), ο φόρος διαμονής που το πανίσχυρο ΣΕΤΚΕ δεν κατάφερε να αναχαιτίσει και τελικά έστρεψε το ενδιαφέρον του σε διάφορα άλλα θέματα (εκ νέου κατηγοριοποίηση, διακριτικός τίτλος, κάρτα μέλους κλπ). Πρέπει κάποτε να σταματήσουμε να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας !  Καλή η ποιότητα των υπηρεσιών (οι περισσότεροι πια παρέχουμε αξιοπρεπείς υπηρεσίες “value for money”) αλλά η ποσότητα είναι αυτή που μας λείπει. Και τότε έρχεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η φαγωμάρα αλλά και τα διάφορα λαμόγια που εισήλθαν στο χώρο για να καρπωθούν «μαύρη» μεσιτεία.
Μας λείπει, επίσης, η οργάνωση και η τιμολογιακή πολιτική. Τι να την κάνω τη Hotel Expo και το καλάθι πρωινού του ΣΕΤΚΕ εάν δεν έχω πελατεία; Και πως θα βρεθεί η πελατεία εάν δεν φανεί ο τόπος; Εδώ παίζει ρόλο ο σύλλογος και η ομοσπονδία. Είναι σπουδαίος ο ρόλος σας και δύσκολος. Χρειάζεται «κότσια» αλλά και σοβαρή επιχειρηματολογία για να πείσεις τους ξερόλες και τους κοντόφθαλμους συναδέλφους ότι κυνηγώντας να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ ή το δάνειο «μπαίνουν μέσα με τα τσαρούχια» κι αυτό θα τους λύσει το πρόβλημα βραχυπρόθεσμα αλλά σύντομα θα μας καταστρέψει όλους !
Χρειάζονται όμως και παράλληλες κινήσεις για να το καταλάβουν. ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ του τόπου μας ! 
ΕΥΒΟΙΑ : βόρεια και κεντρική και νότια. Το δικό μας καράβι !
Αν και καταντάω γραφικός, οι Κρητικοί παρουσιάζουν ιδέα. Πουλάνε ανεμελιά, φιλοξενία, ομορφιά, παραλίες …  τα πάντα. Οι σύλλογοί τους, «γροθιά» ανέθεσαν σε πετυχημένους επαγγελματίες τη διαφήμιση του τόπου τους.
Με εκπληκτικά spots και την διαρκή προβολή σε media μέσω της Περιφέρειας αλλά και social media με τη βοήθεια τις νεολαίας που κάνει ασταμάτητη χρήση των νέων τεχνολογιών, έβγαλαν μια καταπληκτική εικόνα προς τα έξω και πέτυχαν.
Για να συμβεί όμως αυτό, κάποιοι πρέπει να συνεργαστούν, να συναποφασίσουν, να κινητοποιήσουν τον κόσμο, ακόμα και να μαζέψουν χρήμα για να κάνουν την αρχή. Ποιόν από εμάς θα «χάλαγε» να δώσει ένα δεκάευρω προκειμένου να γίνει το πρώτο πανευβοικό, επαγγελματικό διαφημιστικό spot αν έχει δημιουργηθεί κάποιο σενάριο και παρθεί προσφορά από κάποιον σοβαρό διαφημιστικό οίκο; Φαντάσου 10€ επί τους επαγγελματίες του τουρισμού στην Εύβοια (καταλύματα, καταστήματα, φαγάδικα κλπ) . Θα μαζευόταν τόσο χρήμα που θα έφτανε όχι μόνο για τη δημιουργία διαφήμισης αλλά και για την προβολή της στο εξωτερικό !
Να βράσω, λοιπόν, εγώ το πανελλαδικό spot του ΣΕΤΚΕ και τα καλάθια πρωινού. Αυτά είναι για να ασχολούνται κάποιοι «δήθεν» που τρώνε κάτω από το τραπέζι με χρυσά κουτάλια αλλά και για να φαίνονται καλοί οι πολιτικοί !!!!
Επανέρχομαι στην επικοινωνία μέσω e-mail που μας στέλνετε. Πολλά από αυτά ήταν για τις συνελεύσεις που προγραμματίζονταν, αναβάλλονταν, ξανα-προγραμματίζονταν, ξανα-αναβάλλονταν κλπ. Οπότε, εάν δεν μένεις όλο το χρόνο στην Αιδηψό δεν είναι εύκολο να παρευρίσκεσαι εάν δεν υπάρχει σταθερότητα στον προγραμματισμό.
Συχνή επικοινωνία υπήρχε επίσης για τον «κουμπαρά» που λέγεται καρτέλες. Πρόκειται για κάτι ανούσιο που καταργήθηκε και ξανα-επανήλθε. Γιατί όμως ;  Ποια είναι η χρησιμότητά του; Κανείς μας δεν κατανοεί ; Ούτε οι φορείς κοινωνικού τουρισμού δεν ασχολούνται πια με αυτές. Κάποιοι μάλιστα αγνοούσαν και την ύπαρξή τους και μας ζητούσαν υπεύθυνη δήλωση μέγιστης τιμής ! Αποτελούν, λοιπόν, άλλο ένα ανούσιο ΧΑΡΑΤΣΙ. 
Υπήρξε, επίσης, και η επικοινωνία για το ΚΤΕΛ από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Αφορά αποκλειστικά τη Ν. Εύβοια. Για να ξέρουμε τι να λέμε στους πελάτες μας, όποιος έρχεται σε εμάς παίρνει το Χ93 από το αεροδρόμιο και πάει ΚΤΕΛ Λιοσίων. Έχει κάθε μισή ώρα. Από εκεί και μετά …  ξέρετε !
Μεταφέρω, ωστόσο, μια έξυπνη ιδέα που είδα στο e-mail μου από κάποιο κ. Γιάννη Τσάκο (Niovistudios). Παραθέτω απόσπασμα από το e-mail του :
«Από μια πρόχειρη έρευνα για τις πτήσεις του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου, παρατήρησα ότι austrian airlines και flynicki από ΜΑΙΟ ως ΟΚΤΩΒΡΙΟ κάνουν δύο απευθείας πτήσεις από Βιέννη κάθε εβδομάδα. Η περιφέρεια Θεσσαλίας το έχει ήδη εκμεταλλευτεί και παρίσταται κάθε χρόνο στην έκθεση της Βιέννης γύρω στις 15 Γενάρη. Δεν γνωρίζω αν έχει γίνει κάποια προσπάθεια αλλά είναι καιρός να γίνει, σε επίπεδο φορέων και όχι μεμονωμένα!»
Το εν λόγω e-mail είναι προπέρσινο αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Αν δεν είναι η Austrian Airlines θα είναι κάποια άλλη. Γενικά πρέπει να πιέσουμε την περιφέρεια στην αξιοποίησή του. Το αεροδρόμιό «μας», υπολειτουργεί !
Δε θέλω όμως να γίνομαι άδικος. Παρέχετε πράγματι καλύτερη επαγγελματική ενημέρωση από πριν σχετικά με τους φορείς κοινωνικού τουρισμού, τις εξελίξεις με τα σήματα λειτουργίας, τη συμφωνία για τα POS που συνάψατε (άσχετα αν κάποιοι είχαμε προνοήσει πολύ πριν γίνουν υποχρεωτικά), την απάτη με τα πνευματικά δικαιώματα κλπ.
Αυτά έχω να πω για την ώρα. Δεν είχα καμία διάθεση να σε προσβάλλω ή να σε «φιμώσω» όπως είπες. Κράτα αν θες σε μια άκρη του μυαλού σου όσα έγραψα και αν μπορώ να βοηθήσω κάπως, πολύ ευχαρίστως !
Βασικά, όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε για μια καλύτερη Εύβοια και κατ’ επέκταση Β. Εύβοια. Θα πω λοιπόν μια ιδέα :
Ας σκεφτούμε όλοι ένα σενάριο για ένα πανευβοϊκό διαφημιστικό spot και ας το αναρτήσουμε εδώ, με «απάντηση προς όλους». Ξέρετε τι ωραίες ιδέες μπορούν να βγουν;
Στη συνέχεια ας ψηφίσουμε το καλύτερο και να το επικοινωνήσουμε στους συλλόγους της κεντρικής και νότιας Εύβοιας.
Κάνω την αρχή !
Δύο οικογένειες φίλων από μια χώρα της Β. Ευρώπης βρίσκονται πάνω στο ίδιο νησί για να απολαύσουν θερινές διακοπές. Η μια στη βόρεια και η άλλη στη νότια. Δεν έχουν ιδέα ο ένας για το που βρίσκεται ο άλλος. Το video clip θα εξελίσσεται παρουσιάζοντας χαρούμενες στιγμές με φόντο το καταπράσινο τοπίο και τις διάφορες ομορφιές μας από τη μια, και το «τραχύ», Κυκλαδίτικο στυλ της Ν. Εύβοιας από την άλλη. Στο τέλος οι δύο οικογένειες θα βρεθούν, από σύμπτωση,  στη Χαλκίδα όπου θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους από την Εύβοια με φόντο την παλιά γέφυρα της Χαλκίδας.
Ένα νησί για όλα τα γούστα !
 Με φιλικούς χαιρετισμούς σε όλους,

Γιάννης Παπακωνσταντίνου
Aeolus Apartments & Studios
Ηρακλέους 68  - Λ. Αιδηψού
Wind         693 75.01.166
Cosmote 697 33.45.156