Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Το Στόμιο ΕΚΠΕΜΠΕΙ S.O.S

Το Στόμιο
ΕΚΠΕΜΠΕΙ S.O.S.
Μάιος 2011


Ø13/8/2008: Από την εμφάνιση του προβλήματος και του τραγικού τροχαίου, που είχε ως αποτέλεσμα τον ακρωτηριασμό μιας νέας κοπέλας, ο Δήμος Κύμης ξεκινά την προσπάθεια ώστε να λυθεί το πρόβλημα.
ØΜε προσωπικές ενέργειες του Δημάρχου Δημήτρη Θωμά (δίχως οικονομικό μάλιστα κόστος για το Δήμο), γίνεται από το ΙΓΜΕ και το Πανεπιστήμιο Πατρών αυτοψία, σύνταξη τεχνικών εκθέσεων με σκοπό την λήψη άμεσων μέτρων. Ο Δήμος στη συνέχεια προχωρά στην διάνοιξη τάφρων στα πρανή (παγίδες υποδοχής και αναχαίτισης νέων .....
αποκολλήσεων και καταπτώσεων βράχων), σε μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας και διασφάλισης των διερχόμενων οχημάτων με αναχώματα από σάκους άμμου και σε τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών. Η Νομαρχία παντελώς απούσα και εξ’ αποστάσεως κρίνει τους σηματοδότες παράνομους ζητώντας να απομακρυνθούν και να κλείσει ο δρόμος.
ØΟ Δήμαρχος απευθύνθηκε στο τότε Τπουργείο ΠΕΦΩΔΕ για την εξεύρεση οριστικότερης λύσης. Αποτέλεσμα ήταν η Τπηρεσία Αποκατάστασης ΢εισμοπλήκτων (Τ.Α.΢) (η πλέον υπεύθυνη για κατεπείγοντα έργα υπηρεσία) του ΤΠΕΦΩΔΕ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών να εκπονήσουν- ολοκληρώσουν την μελέτη για την «Αποκατάσταση ζημιών περιοχή ΢τόμιο Οξυλίθου από κατολισθητικά φαινόμενα».
Η μελζτη του Πανεπιςτημίου Πατρών κατά μήκοσ του προβλήματοσ και ςε πλάτοσ μζχρι το δρόμο τησ «Βίγλασ»
Κ. Μπουραντά, Γιατί «φρενάρετε» το εργο;
Δήμος παρών σε κάθε διεκδίκηςη. Και για το Δήμο και για το Νομό ! Πρώην Νομ/χία & σημερινή Αντιπεριφερεια μονίμως ΑΠΟΥΣΑ! Άραγε επ’ αόριστον;
ØΗ συνεχόμενη προσπάθεια του Δημάρχου, η επαφή – συνεργασία και παροχή κάθε δυνατής βοήθειας (όπως αναφέρεται και στην σχετική αλληλογραφία με το Πανεπιστήμιο Πατρών) είχε ως αποτέλεσμα σήμερα, να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη αποκατάστασης και να έχει εγκριθεί από το καθ’ ύλην αρμόδιο Τπουργείο Τποδομών. Με δεδομένη και την εγκεκριμένη πίστωση από το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την υλοποίηση του έργου. Με επιστολή του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου κοινοποιείται στον Αντιπεφερειάρχη Εύβοιας η ολοκλήρωση της μελέτης και το αίτημα να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου.
Ø3/2/2009, Απόφαση Δημοτικού ΢υμβουλίου Κύμης : Αίτημα- έκκληση στην Νομαρχία για την παντελή εγκατάλειψη του επαρχιακού οδικού δικτύου και του ΢τομίου. Διεκδίκηση να ενταχθεί το ΢τόμιο στο ΕΑΠΝΑ που αφορούσε την εκτέλεση έργων σε όλο το νομό. Ο Νομάρχης Εύβοιας είχε κληθεί αλλά ήταν ο μεγάλος απών. Κανένα έργο για το Δήμο Κύμης τελικά δεν εντάχθηκε στο ΕΑΠΝΑ.
Ø26/05/2009: Ανακοινώνεται η χρηματοδότηση του Ειδικού Αναπτυξιακού για την Εύβοια . Για τον Παραλιακό δρόμο από το ΢τόμιο μέχρι την Πλατάνα εγκρίνονται 3 εκατ. Ευρώ. Η κεντρική διοίκηση ευαισθητοποιείται - η Νομαρχία απούσα.
Ø10/6/2009 ΥΕΚ ΑΑΠ 270: Η Διεύθυνση Σεχνικών Τπηρεσιών της ΝΑ Εύβοιας ορίζεται αρμόδια Τπηρεσία για τη συντήρηση του δρόμου στο ΢τόμιο.
Ø11/2/2011 ΥΕΚ ΑΑΠ 15/11.02.2011: Ο δρόμος χαρακτηρίζεται και με τον πλέον επίσημο τρόπο Επαρχιακός.
Προς τι η ολιγωρία; Δημοπρατείςτε επιτβλουσ τησ μελτη τησ ΤΑ΢ Σο κόςτοσ τησ είναι 1 εκατομμφριο Ευρϊ
Ø22/3/2011 στο Περιφερειακό ΢υμβούλιο ο Δήμαρχος προσπαθεί να εξηγήσει στον Περιφερειάρχη κ. Περγαντά και τους περιφερειακούς συμβούλους το πρόβλημα . Ζητά να πάρουν την μελέτη από την ΤΑ΢ (η οποία δεν αναζητήθηκε από τους αρμόδιους ποτέ! ) και να δημοπρατήσουν άμεσα το ΚΑΣΕΠΕΙΓΟΝ έργο.
Ø06/04/2011 : Η αποστομωτικήαπάντηση του Πανεπιστημίου Πατρών Η εμπειρία της ερευνητικής ομάδας και του επιστημονικού υπεύθυνου στα θέματα αυτά είναι σημαντική με την εξέταση και μελέτη κατολισθήσεων σε ολόκληρο τον Ελληνικό χώρο.. και σε διεθνές επίπεδο ως μέλος διεθνούς ομάδας εμπειρογνωμόνων για τις καταπτώσεις στα Σέμπη, καθώς και τα έργα εκτροπής στον Αχελώο .. Η εμπειρία αυτή υπάγορευσε τον περιορισμό του κόστους της μελέτης στις απολύτως απαραίτητες έρευνες πεδίου.. η ανόρυξη δειγματοληπτικών γεωτρήσεων δεν έγινε διότι είναι απόλυτα εμφανής η στρωματογραφική διάρθρωση και τα λοιπά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την γεωλογική δομή της περιοχής. Σα πρανή αποτελούν από μόνα τους φυσικές τομές (ορατές γεωτρήσεις)… Σα μέτρα κρίνονται υπερεπαρκή για την αντιμετώπιση του προβλήματος των καταπτώσεων βράχων και είναι περιβαλλοντικά συμβατά χωρίς να αλλοιώνουν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι οποιαδήποτε παρέμβαση στα ανάντη πρανή με κατασκευή έργων (τοίχων κλπ) κρίνεται απαγορευτική και θα πρέπει να αποκλειστεί.
Ø16/3/2011, Οι υπηρεσίες του κ. Μπουραντά απαντούν (Προς Δήμο Κφμης Αλιβερίου -Α.Τ. Κφμης) : ΢υντήρηση δημοτικής οδού .. η επίμαχη οδός είναι «κλειστή», ότι «έχουμε τοποθετήσει σήμανση, πινακίδες απαγόρευσης κυκλοφορίας στο επίμαχο τμήμα της οδού, οι οποίες εκλάπησαν ή βανδαλίστηκαν» ότι «οι φωτεινοί σηματοδότες που βρίσκονται εντός του τμήματος εξακολουθούν να λειτουργούν χωρίς δική μας αδειοδότηση» και ότι «Παρακαλούσαν την υπηρεσία που τους εγκατέστησε(τον Δήμο Κύμης δηλαδή) να προβεί στην αφαίρεση τους».…. Η μελέτη που μας αποστείλατε προτείνει μέτρα για την αναχαίτιση και τη συγκράτηση των κυλιόμενων ογκολίθων ενώ δεν παρέχει τα απαραίτητα σχέδια μιας μελέτης εφαρμογής έτσι όπως ορίζονται με την εγκύκλιο Ε37/95 και Ε38/2005… Ο κ. Μπουραντάς δεν ξέρει : α)ότι η οδός είναι Επαρχιακή;; β) Η μελέτη η οποία μεταγενέστερα «βαφτίζεται» τεχνική έκθεση – έρευνα κ.λ.π επιλύει άμεσα το μεγάλο σημερινό πρόβλημα;
Ποιοσ επιτζλουσ δεν καταλαβαίνει την κριςιμότητα τησ κατάςταςησ;
Μάιος 2011
ØΟ Δήμος κοινοποιεί την απάντηση του Πανεπιστημίου στον κ. Μπουραντά γράφοντας: Θεωρούμε ότι η απάντηση είναι σαφής όσον αφορά την αρτιότητα, πληρότητα, αλλά και την εκπόνηση της μελέτης – από έναν κατεξοχήν έμπειρο σε αντίστοιχες γεωλογικές μελέτες φορέα- και εγκεκριμένη από το καθ’ ύλην αρμόδιο Τπουργείο Τποδομών Μεταφορών. ΢ας κοινοποιούμε και την εγκύκλιο Ε38/2005 η οποία αναφέρεται στα στάδια εκπόνησης μελετών. ΢ας επισημαίνουμε δε ότι με την ίδια εγκύκλιο καταργήθηκε η Ε37/1995 την οποία αναφέρετε στο έγγραφο σας. Παρακαλούμε τόσο εσάς προσωπικά αλλά και τις Τπηρεσίες της Περιφέρειας να ασχοληθούν με την άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος. Στο οποίο πέραν των άλλων θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται και να αντιμετωπισθεί ως «κατεπείγον», μια και καθημερινά κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Ανάψτε ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟ όχι μόνο στα φανάρια!
Δεν ρισκάρουμε την ασφάλεια μας . Δεν θελουμε το δρόμο κλειστό. Να κλείσει όταν γραφτεί : ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΕΡΓΩΝ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση εναρξη εργασιων!
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Κ. ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΔΩΣΤΕ ΛΥΣΗ ΑΜΕΣΑ! Ο ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΢Ε Ε΢Α΢! ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΟ ΤΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ. ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ΤΗΝ!
ØΣτο Περιφερειακό συμβούλιο 27/4/2011, οι τεχνικές υπηρεσίες και ο Αντιπεριφερειάρχης δηλώνουν ξεκάθαρα ότι: «ο δρόμος θεωρείται κλειστός» δηλαδή μη προσπελάσιμος και η Τ.Α.΢. δεν συντάσσει αξιόπιστες μελέτες, (Είναι δυνατόν να γίνονται τέτοιες αναφορές στην καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία και μάλιστα του Τπουργείου Τποδομών για μια μελέτη που δεν αναζήτησαν ποτέ)!