Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Έρευνα για καταγγελίες Βγενόπουλου
    Δριμύτατη επίθεση κατά του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Νίκου Σηφουνάκη, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε με αφορμή το ζήτημα των άγονων γραμμών και των αερομεταφορών γενικότερα, χαρακτηρίζοντας «πολύ δυσάρεστες» τις εξελίξεις στον Τομέα αυτό.
    Ο κ. Βγενόπουλος, αφού εξαίρεσε από την επίθεση τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρη Ρέππα, απέδωσε στον κ. Σηφουνάκη σκανδαλώδη ανεπάρκεια, έλλειψη συγκεκριμένης πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών, καθώς όπως είπε, όφειλε να γνωρίζει τα θέματα, αφού επί πέντε χρόνια ήταν υπεύθυνος του τομέα μεταφορών του ΠΑΣΟΚ.

    Αρχίζοντας τη συνέντευξή του ο πρόεδρος της MIG έκανε τρεις γενικές παρατηρήσεις και τοποθετήσεις μιλώντας για :
    - Σκανδαλώδη ανεπάρκεια του κράτους που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
    - Ύπαρξη σκανδάλων εκ προθέσεως τα ......

οποία παραμένουν αδιερεύνητα.
   - Ανυπαρξία σεβασμού στο δημόσιο χρήμα.
    Αναφερόμενος στην πρόσφατη απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το θέμα των άγονων γραμμών ο κ. Βγενόπουλος έκανε λόγο για παντελή έλλειψη πολιτικής στον τομέα των αερομεταφορών και εξήγησε λέγοντας ότι ενώ η Ο.Α. είχε καταθέσει πρόταση να εξυπηρετήσει τις 16 από τις 24 άγονες γραμμές με μηδενική επιδότηση και τις υπόλοιπες 8 με μια μικρή επιδότηση που θα κάλυπτε τα έξοδα της εταιρίας, «κάποιοι» αποφάσισαν να δώσουν τις 15 γραμμές, αντί του ποσού των 2,2 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που όπως είπε, ισοδυναμεί με βοήθεια σε πάνω από 5.000 «μη κατέχοντες», σύμφωνα με τον ορισμό της κυβέρνησης.
    Στο σημείο αυτό κατήγγειλε τον κ. Σηφουνάκη, ότι επικαλούμενος διατάξεις της ΕΕ, δεν συμπεριέλαβε στο διαγωνισμό και τα ποιοτικά κριτήρια, όπως η παλαιότητα των αεροσκαφών και άλλα, γεγονός, που όπως τόνισε, τον διέψευσε ο συνήγορος του δημοσίου, στη διάρκεια της σύσκεψης των επτά εταιριών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ρήτρα για τους αυξημένους ρύπους που εκπέμπουν τα παλαιού τύπου αεροσκάφη. Με τέτοια αεροσκάφη, πρόσθεσε, εξυπηρετούνται σήμερα οι άγονες γραμμές, γεγονός που αποτελεί πλήγμα για τον τουρισμό και φέρνει την Ελλάδα πίσω.
    Ο κ. Βγενόπουλος κατήγγειλε ότι η επιτροπή που ασχολήθηκε με το διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, επέτρεψε, κατά παράβαση, τη συμμετοχή εταιριών που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις και επικαλέστηκε νομική γνωμάτευση, από την οποία μπορεί να στοιχειοθετηθεί η κατηγορία της απιστίας περί την υπηρεσία. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι η εταιρία του δεν προτίθεται να προσφύγει στη δικαιοσύνη, γιατί η πολιτική της δεν είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, αλλά η κοινωνική προσφορά. Ζήτησε, όμως, την παρέμβαση του πρωθυπουργού αλλά και της δικαιοσύνης για να διερευνηθεί το θέμα.
    Ο πρόεδρος της MIG αναφέρθηκε και σε παλαιότερη, προεκλογική δήλωση του σημερινού πρωθυπουργού για μειοψηφική συμμετοχή του κράτους σε μεγάλες επιχειρήσεις, την οποία, μάλιστα χαρακτήρισε σωστή και στη συνέχεια ανέφερε δήλωση του κ. Σηφουνάκη, ότι «δεν βλέπει μειοψηφική συμμετοχή του κράτους, αν δεν έχει τον έλεγχο». Ο κ. Βγενόπουλος διερωτήθηκε αν ο κ. Σηφουνάκης αντικαθιστά τον πρωθυπουργό, ή θέλει να ελέγχει τις προμήθειες και τις προσλήψεις.
    Στη συνέντευξη του ο κ. Βγενόπουλος αναφέρθηκε και στο θέμα με την περιουσία της πρώην Ολυμπιακής, η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του μπορεί να ανέρχεται από 60 έως και 160 εκατομμύρια ευρώ, και η οποία, όπως είπε, απαξιώνεται, ενώ παράλληλα παρεμποδίζει το έργο των εργαζομένων στην τεχνική βάση, αφού καλύπτει μεγάλες εκτάσεις των αποθηκών. Παράλληλα κατήγγειλε ότι μπαίνουν μέσα άτομα και παίρνουν υλικά χωρίς να γνωρίζει κανείς με ποιανού εντολή και που πάνε τα υλικά αυτά.
    Ο πρόεδρος της MIG χαρακτήρισε σκάνδαλο το μνημόνιο Ελλάδος-Τουρκίας, που υπεγράφη επί προηγούμενης κυβέρνησης και βάσει αυτού δόθηκε η γραμμή Αθήνα-Κωνσταντινούπολη στην Aegean. Στο σημείο αυτό επισήμανε ότι οι δηλώσεις που έχει κάνει ο ίδιος για το θέμα αυτό βασίζονται στις καταγγελίες που έχει κάνει προεκλογικά ο κ. Σηφουνάκης και οι συνδικαλιστές της Ολυμπιακής.
    Σε ό,τι αφορά το θέμα της Οικονομίας ο κ. Βγενόπουλος εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση κατά του πρώην υπουργού Οικονομίας και Οικονομιμικών κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, χαρακτηρίζοντας «εθνική ντροπή» την παραποίηση των στοιχείων του ελλείμματος, γεγονός που έχει κάνει την Ελλάδα «περίγελο της Ευρώπης» και το οποίο, όπως τόνισε ισοδυναμεί με 10.000 βατοπέδια και 50.000 siemens. Και αυτό το σκάνδαλο, θα μείνει ατιμώρητο, διερωτήθηκε.
    Τέλος, αναφέρθηκε και στη «διαχρονική ανεπάρκεια του κράτους» φέρνοντας ως παράδειγμα ότι από το 1984 η οργάνωση «Φλόγα» για παιδιά με καρκίνο, προσπαθούσε να προμηθευτεί ένα μηχάνημα ακτινοβολιών. Το μηχάνημα το αγόρασε η MIG, αλλά το νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού δεν επέτρεψε να το τοποθετήσει. Τελικά το μηχάνημα τοποθετήθηκε στο Υγεία και τα παιδιά κάνουν τη θεραπεία εντελώς δωρεά.

    Απάντηση κ.κ. Ρέππα - Σηφουνάκη στον Α. Βγενόπουλο
    Πλήρη κάλυψη στον κ. Νίκο Σηφουνάκη παρείχε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας, σχετικά με τα όσα του κατήγγειλε ο πρόεδρος της MIG.
    "Ο κ. Σηφουνάκης είναι πολιτικά υπερεπαρκής για το συγκεκριμένο υπουργείο και για την κυβέρνηση", δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέππας επαναλαμβάνοντας ότι όλες οι ενέργειες της κυβέρνησης και ειδικότερα του υπουργείου του έχουν στόχο τη νομιμότητα. "Η ηγεσία του υπουργείου είναι μία και ταυτισμένη όπως μία είναι και η ηγεσία της κυβέρνησης", πρόσθεσε ο κ.Ρέππας.
    Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι αποστέλλει τη σημερινή ομιλία του κ. Βγενόπουλου στον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Ρακιντζή προκειμένου να εξετάσει και να ελέγξει τα καταγγελλόμενα και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Υπάρχουν συντεταγμένα όργανα στα οποία θα έπρεπε να απευθυνθεί ο κ. Βγενόπουλος, τόνισε ο υπουργός ΥΜΔ ο οποίος παράλληλα μίλησε για επιχειρηματικά συμφέροντα που πολλές φορές συγκρούονται.
    Από την πλευρά του ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Οδυσσέας Βλάμης απάντησε στα όσα κατήγγειλε σήμερα ο πρόεδρος της MIG.
    Οπως προκύπτει από τις δηλώσεις του κ.Βλάμη ο αποκλεισμός της Ο.Α. από τον προσωρινό διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο γεγονός ότι η εταιρία κατέθεσε προσφορά "υπό όρους", δηλαδή συνδυασμένες μεταφορές, κάτι που δεν επιτρέπουν οι όροι του διαγωνισμού. Στο σημείο αυτό τόνισε ότι εάν η ΟΑ είχε καταθέσει κανονική προσφορά θα έπαιρνε τις 21 από τις 24 άγονες γραμμές.
    Ο κ. Βλάμης τόνισε επίσης ότι η διαδικασία διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές έχει δύο πλαίσια, το εθνικό και το κοινοτικό. Σημείωσε επίσης ότι ο διαγωνισμός που ακυρώθηκε λόγω των εκλογών δεν προσβλήθηκε από κανέναν ως προς τη διαδικασία. Για το θέμα της ρύπανσης των αεροσκαφών είπε ότι δεν υπάρχει ακόμη συνολικό θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και μάλιστα συμπληρώνοντας ο κ. Ρέππας είπε ότι ζήτησε από την ΕΕ οδηγίες για τους όρους που πρέπει να υπάρχουν σχετικά με τους ρύπους των αεροσκαφών αλλά η ΕΕ δεν απάντησε.
    Ο διοικητής της ΥΠΑ επιβεβαίωσε ότι η ΟΑ είχε καταθέσει προσφορά για τις 16 άγονες γραμμές με μηδενική επιδότηση ενώ για τις υπόλοιπες οχτώ ζητούσε 5,9 εκατ. ευρώ τη στιγμή που πριν από ένα χρόνο το ανάλογο ποσό ήταν 4,8 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε επίσης ότι σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες ισχύει μόνο για το μεγάλο διαγωνισμό η απαγόρευση του Wet Lease δηλαδή της πλήρους μίσθωσης αεροσκαφών, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το μικρό διαγωνισμό.
    Σε ό,τι αφορά το νέο διαγωνισμό που έχει προκηρυχθεί για τις εννέα εναπομείνασες άγονες γραμμές, καθώς οι 15 έχουν κατακυρωθεί σε τρεις εταιρίες ο διοικητής της ΥΠΑ δήλωσε ότι η ΟΑ αυτή τη φορά κατέθεσε προσφορά χωρίς όρους και ότι το αποτέλεσμα του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί σε περίπου μία εβδομάδα.

    Ανακοίνωση της Aegean
    Στο ζήτημα των άγονων γραμμών, αναφέρθηκε και η Aegean σε σχετική ανακοίνωση, στην οποία επισημένει ότι το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις γραμμές αυτές παραμένει αμείωτο, ενώ κάνει λόγο για απόρριψη της προσφοράς της "με ασήμαντη αιτιολογία που θεωρούμε ήταν λάθος της επιτροπής διαγωνισμών της ΥΠΑ". «Το ενδιαφέρον της Aegean για την εξυπηρέτηση των προορισμών αυτών παραμένει αμείωτο και η συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την διετή κάλυψη από 1/4/2010-31/3/2012, που μόλις δημοσιεύθηκε για τις αρχές του επόμενου έτους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη», καταλήγει η ανακοίνωση της Aegean.