Από την Ιωάννα Λαΐνη
Οι σιδηροδρομικές γραμμές της Δυτικής Ελλάδας
Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη της Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, με την προϋπόθεση της πλήρη ενημέρωσης, σε ζητήματα που αφορούν τις σιδηροδρομικές υποδομές της περιφέρειας.
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος ανέφερε στην .......
σύσκεψη πώς μέχρι και το 2016, θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο έως το Ρίο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση του νέου σύγχρονου δικτύου του άξονα, Πάτρα -Πύργος-Ολυμπία-Νότια Πελοπόννησος.Επίσης ο κ. Πετρόπουλος ανέφερε και με βάση τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της νέας διπλής γραμμής, Κιάτο-Διακοπτό θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2014, καθώς και το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη Αιγίου έως το 2015.
Ωστόσο με την ολοκλήρωση των έργων που υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί το 2016 η διαδρομή Αθήνα –Πάτρα θα είναι δύο ώρες.
Τώρα, όσον αφορά τη γραμμή Ρίο-Πάτρα αναφέρεται το κόστος του έργου ότι θα φτάσει στα 500 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία χρήματα αυτή τη στιγμή δεν είναι διαθέσιμα, αλλά ούτε τα έκρινε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θετικά.
Συνεπώς θα αναφέρουμε, ότι την συγκεκριμένη περίοδο βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τέσσερις εργολαβίες με γενικό προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ, με μοναδικό μειονέκτημα όμως τα συνεχή προβλήματα που δημιουργούνται κατά την πρόοδο του έργου, λόγω των απαλλοτριώσεων αρχαιολογικών ευρημάτων, άλλα και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.