Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΤΕΜΕΝΟΣ «ΕΜΙΡ ΖΑΔΕ»

Μετατρέπεται σε εκθεσιακό και πολιτιστικό χώρο


Μέσω τριμερούς Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ Δήμου Χαλκιδέων, Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Γεν. Γραμματείας Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας-Θρησκευμάτων-Πολιτισμού-Αθλητισμού προχωράει η συντήρηση, αποκατάσταση και μετατροπή σε εκθεσιακό χώρο του Οθωμανικού Τεμένους Εμίρ Ζαδέ, όπου θα φιλοξενηθεί η συλλογή χαρακτικών του Ιωάννη Καράκωστα, όπως....
επιβεβαιώθηκε και στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου, στις 22 Ιανουαρίου.

Η σχεδιαζόμενη δράση, ακολουθώντας τις σύγχρονες αντιλήψεις, δίνει έμφαση στη διαχρονικότητα του πολεοδομικού ιστού και προσδίδει νέα διάσταση στον μνημειακό χώρο, αφού με την προβλεπόμενη χρήση του, ως εκθεσιακού και πολιτιστικού χώρου επισκέψιμου για το κοινό, τον εντάσσει στην ζωή της πόλης και τον αναγάγει σε σημείο αναφοράς.
Στόχος είναι, σύμφωνα με τις τάσεις της μουσειολογίας, η πραγματοποίηση στον χώρο εκθέσεων, διαλέξεων, συνεδρίων, εκδηλώσεων και συνεργασιών με φορείς πολιτισμού και εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δημιουργικών εργαστηρίων, με σκοπό τη γνώση και την καλλιέργεια του κοινού.

Το έργο εκτελείται με αυτεπιστασία (ως προϊσταμένη αρχή και επιστημονική εποπτεία) από την 23η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
Ειδικότερα αφορά: α) στη διενέργεια των απαραίτητων εργασιών, βάσει της εγκεκριμένης τεχνικής έκθεσης, για τον ευπρεπισμό του μνημείου και τη μετατροπή του σε εκθεσιακό χώρο, β) στην εφαρμογή της εγκεκριμένης μελέτης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, ώστε να υποστηριχθεί η νέα λειτουργία του, και γ) στην οργάνωση της έκθεσης των χαρακτικών της συλλογής Καράκωστα, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας του εκθεσιακού εξοπλισμού (πανέλα, φωτιστικά σώματα κλπ), του σχεδιασμού και της παραγωγής του εποπτικού υλικού και των συνοδευτικών εντύπων.
Θα πρέπει δε να παραδοθεί προς χρήση, το αργότερο έως τα τέλη του 2013.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 200.000 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Δήμο Χαλκιδέων (από πιστώσεις ΣΑΤΑ, σύμφωνα με την 67/2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου).