ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η άγνοια περί της διαδικασίας και η απροθυμία προς ενημέρωση, οδήγησαν τον πρόεδρο της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, Γιώργο Μητροπέτρο σε εσφαλμένη και ως εκ τούτου, άδικη επίθεση σε βάρος της Δημοτικής Αρχής και των χειρισμών της στη διαδικασία κατάρτισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Χαλκιδέων.
Ο πρόεδρος της....
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, με επιστολή του –που φρόντισε να διανείμει και στα μέσα ενημέρωσης- δήλωσε την αποχή του φορέα που εκπροσωπεί από τη συνεδρίαση της 23ης Νοεμβρίου της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης στην οποία προσεκλήθη, με θέμα τη συζήτηση επί του εγκεκριμένου αρχικού Σχεδίου του Στρατηγικού Σχεδιασμού, ώστε να συζητηθεί και να συνταχθεί το οριστικό κείμενο του Στρατηγικού Σχεδιασμού, το οποίο θα εισαχθεί προς έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο, στην προσεχή συνεδρίασή του. Ο πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, αγνοώντας την προβλεπόμενη διαδικασία και προφανώς, εμπλέκοντας τις έννοιες του Στρατηγικού Σχεδιασμού και του Επιχειρησιακού Σχεδίου, αρνήθηκε την πρόσκληση, καταγγέλλοντας ότι «δεν έχει νόημα , το εγκεκριμένο ήδη από το Δημοτικό Συμβούλιο, σχέδιο, να συζητηθεί στην Επιτροπή μόνο για τα μάτια του κόσμου και για να καλύψει ετεροχρονισμένα την αναγκαιότητα της εκ των προτέρων γνωμοδότησης, που ο νόμος επιβάλλει…σε μια δήθεν συμμετοχική δημοκρατική διαδικασία…»!!!
Καταγγελία κενή περιεχομένου, δηλωτική τόσο της άγνοιας περί των προβλεπόμενων της διαδικασίας όσο και του προϊδεασμού του συντάκτη της.
Αφού: Βάσει των οριζομένων στο Ν. 3852/2010 ως προς τη βήμα-βήμα διαδικασία κατάρτισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «…το Δημοτικό Συμβούλιο ψηφίζει το Σχέδιο Στρατηγικού Σχεδιασμού του Επιχειρηματικού Προγράμματος. Το εγκεκριμένο από το Δημοτικό Συμβούλιο κείμενο στρατηγικού σχεδιασμού, τίθεται προς συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης (άρθρο 76) και παράλληλα δημοσιοποιείται για διαβούλευση, τουλάχιστον επί δύο εβδομάδες, με καταχώρηση στην ιστοσελίδα του Δήμου και κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Κατά τη διάρκεια της δημοσιοποίησης, υποβάλλονται προτάσεις, εγγράφως ή ηλεκτρονικά (παράγραφος 3 που αναριθμήθηκε σε 4, του άρθρου 2 του Π.Δ. 185/07). Παράλληλα, η Υπηρεσία Προγραμματισμού του Δήμου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το αρχικό σχέδιο, επεξεργαζόμενη το σύνολο των κατατεθέντων προτάσεων και αναγνωρίζοντας τους στόχους, υποβάλλει το Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο μέσω της Εκτελεστικής Επιτροπής, τίθεται προς τελική συζήτηση και έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο…».
Καλό και φρόνιμο θα ήταν, ο πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας να φρόντιζε να απευθυνθεί αρμοδίως, ώστε να ζητήσει τις όποιες εξηγήσεις και να λάβει τις δέουσες απαντήσεις.
Θα ήταν δε ακόμη χρησιμότερο, αντί να αναζητεί διαδικαστικές αφορμές αναίτιας καταγγελιολογίας, να ασχοληθεί με κρίσιμα θέματα ουσίας.
Η πρόβλεψη του Μεσοπρόθεσμου που στοχεύει στην είσπραξη από Δημοτικά Τέλη, 2,670 δισεκατ. ευρώ το 2012 και 3,369 δισεκατ. ευρώ έως το 2015, προκειμένου να καλύψει τη μείωση της Κρατικής Επιχορήγησης στους Δήμους κατά 40-70% ανά κωδικό, είναι τέτοιο κρίσιμο ζήτημα.
Είναι προφανές ότι, η Δημοτική Αρχή θα αντισταθεί στην πολιτική που μετατρέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό, πυλώνα της Μνημονιακής φοροεπιδρομής.
Σε αυτού του είδους τα ζητήματα και σε αυτήν τη βάση αντίληψης, θα ήταν χρήσιμη και προς όφελος των πολιτών/δημοτών που αντιμετωπίζουν τόσα πολλά προβλήματα, η επικοινωνία και συνεργασία των Τοπικών Φορέων με τη Δημοτική Αρχή.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ