Εργαστήρι
Καλλιτεχνικής Παιδείας
Τμήμα
Ελληνικής Μουσικής
9
Φεβρουαρίου 2014
Κυριακή
«Τελώνου και Φαρισαίου»
Διάλεξη
με θέμα:
Η
Ελληνική Μουσική, από την Μονοφωνία
των
αρχαίων Τρόπων και των Βυζαντινών Ήχων
στην
νεοελληνική Πολυφωνία.
Εισηγητές
κατά σειρά εμφανίσεως:
Δημήτρης
Ανδριώτης
Θωμάς
Παναγόπουλος
Βάνα
Παπαϊωάννου
Εργαστήρι
Καλλιτεχνικής Παιδείας
(πρώην
Δημαρχείο Δήμου Ληλαντίων)
Βασιλικό
Ν.
Ευβοίας
Μέρος
Α' (Μονοφωνία)
- Οι τρόποι και τα γένη της αρχαιοελληνικής μουσικής
- Μυξολύδιος (Ζω)
- Λύδιος (Νη)
- Φρύγιος (Πα)
- Δώριος (Βου)
- Υπολύδιος (Γα)
- Υποφρύγιος (Δι)
- Υποδώριος (Κε)
- Διτονιαία
- Διατονικό
Σκλήρο,
μαλακό, ουδέτερο
- Χρωματικό
Σκληρό,
μαλακό
- Εναρμόνιο
Σκληρό,
μαλακό
- Οι Βυζαντινή οκταηχία (10')
- Ήχος Α'
- Ήχος Β'
- Ήχος Γ'
- Ήχος Δ'
- Ήχος πλ. Α'
- Ήχος πλ. Β'
- Ήχος Βαρύς
- Ήχος πλ. Δ'
- 3 Το αντιδάνειο των Μακαμάτ της Αραβοπερσικής Μουσικής (45')
- Μακάμ Μπουσελίκ [Από ξένο τόπο, Τράβα ρε μάγκα και αλάνη, Ο Μάρκος υπουργός]
- Μακάμ Κιουρδί [Οι δυο σερέτες, Αργιλέ μου γιατί σβήνεις, Ψηλά τη χτίζεις τη φωλιά]
- Μακάμ Χιτζάζ [Μανώλης ο χασικλής, Το παιδί του δρόμου, Φέρτε πρέζα να πρεζάρω]
- Μακάμ Νιχαβέντ [Ο Μόρτης]
- Μακάμ Χουσεϊνί - Σαμπά [Βρε μάγκες δυο στη φυλακή]
- Μακάμ Αραμπάν (Νεβά Χιτζάζ) [Πασαλιμανιώτισσα, Μες στον τεκέ της Μαριγώς]
- Χουζάμ
- Καρτζιγιάρ
- Σουζινάκ
- Μακάμ Ουσσάκ [Ο Μυλωνάς]
- Μακάμ Σαμπά (Από τ' Ανάπλι στου Τσιγγρού, Ήσουνα ξυπόλητη, Ο συνάχης)
- Ύφος
- Ετεροφωνία
- Έκφραση
- Ίσον