Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Λίνα Ευσταθίου - Δήμαρχος Ιστιαίας

ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ

Όπως πολύ σοφά διακήρυξε ο Πλάτων «οι άνθρωποι συνηθίζουν να κρίνουν και να αξιολογούν περισσότερο από τα φαινόμενα που βλέπουν παρά από την ουσία, η οποία στην πραγματικότητα κρύβεται πίσω από αυτά. Αυτό συμβαίνει γιατί για την πρώτη περίπτωση απαιτείται η χρήση μόνο της όρασης, ενώ για την δεύτερη απαιτείται η χρήση της αντίληψης και της κρίσης».
Αυτό είναι και το μεγάλο μυστικό του σύγχρονου «μάρκετινγκ», με την ευρύτερη σημασία του όρου. Μάρκετινγκ προϊόντων, μάρκετινγκ προσώπων, μάρκετινγκ πολιτικών. Ένα μάρκετινγκ βασισμένο στις εντυπώσεις του φαινομένου και στην κατά το δυνατόν μεγαλύτερη...

αδρανοποίηση της αντίληψης και της κρίσης του θεατή, του πελάτη, του ψηφοφόρου.
Υπό αυτή την λογική ο σύγχρονος «έξυπνος» πολιτικός ή πολιτευτής, αξιολογείται από την ηθικά ελεγχόμενη τεχνική του να συγκεντρώνει στο πρόσωπό του τους προβολείς της δημοσιότητας για πράξεις και ενέργειες, που είτε υπήρξαν πρωτοβουλίες άλλων, είτε έγιναν με την συμμετοχή άλλων.
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται τελευταία ολοένα και περισσότερο στην ευρύτερη περιοχή μας και γενικότερα στην Εύβοια, προκαλώντας εύλογα την έντονη δυσαρέσκεια των αδικημένων πρωταγωνιστών ή συμπρωταγωνιστών, που ενώ μοχθούν ή συμπράττουν σε ενέργειες κοινωνικά ωφέλιμες, στο τέλος παρακολουθούν από το παρασκήνιο την απαλλοτρίωση των προσπαθειών τους από τους «έξυπνους» καιροσκόπους της πολιτικής.
Το γεγονός βέβαια επί της ουσίας και σε πρώτη φάση δεν θίγει την ευρύτερη κοινωνία, η οποία ενδιαφέρεται κυρίως για την ωφελιμότητα των παροχών προς αυτή. Θίγει όμως το περί δικαίου αίσθημα και υποβαθμίζει τη δυνατότητα του κάθε πολίτη προσωπικά να αντιλαμβάνεται και να κρίνει την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που είτε αποκρύπτεται είτε διαφοροποιείται.
Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαία η επιστράτευση της αντίληψης και της κρίσης των πολιτών, οι οποίοι δεν έχουν απλά την ανάγκη ενεργητικών και δραστήριων αιρετών, αλλά ταυτοχρόνως ηθικών και δίκαιων.