Συνάντηση «κεκλεισμένων των θυρών» πραγματοποίησε η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη και άλλα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας με το προεδρείο του Δ.Σ. της ΔΟΕ και τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΚΕΔΕ και της ΚΤΥΠ Α.Ε. με θέμα τη Δίχρονη Προσχολική Αγωγή. Είναι πρωτοφανής και απαράδεκτος ο αποκλεισμός μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. από μια συνάντηση για ένα κρίσιμο θέμα που αφορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Δεν γνωρίζουμε αν η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει κάποιου είδους «αλλεργία» στις ενοχλητικές παρουσίες αλλά… ακόμα περιμένουμε την απάντησή της στο ερώτημα που έθεσαν οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ στη συνάντηση με την Υπουργό κ. Κεραμεώς, στις 15/7/2019, για το ποια μέτρα θα πάρει και συγκεκριμένα για το τι κονδύλι θα διαθέσει η κυβέρνηση για τη λειτουργία της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με όρους ....
αξιοπρέπειας …
Από όσα πληροφορηθήκαμε και στη συγκεκριμένη συνάντηση καμία συγκεκριμένη δέσμευση δεν υπήρξε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κ. Ζαχαράκη πως είναι υπέρ της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής είναι κενό γράμμα όταν δεν συνοδεύονται από συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την εφαρμογή της από την πλευρά της κυβέρνησης, ώστε να υπάρξουν ασφαλείς και σύγχρονοι χώροι που θα φιλοξενήσουν τα προνήπια και τα νήπια. Δε συζητήθηκε κάποια χρηματοδότηση από τον Κρατικό προϋπολογισμό για την ανέγερση των εκατοντάδων νηπιαγωγείων που χρειάζονται. Δε συζητήθηκε η μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει η Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες σήμερα, δηλ. με 1 εκπαιδευτικό ανά 15 παιδιά καθώς και η πρόσληψη του ειδικού και βοηθητικού προσωπικού .
Η γνωστή, για τις αντιδραστικές της θέσεις, ΚΕΔΕ για μια ακόμα φορά ζήτησε την αναστολή της εφαρμογής του νόμου επικαλουμένη τις ελλείψεις υποδομών και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στους Δήμους. Η ΚΤΥΠ Α.Ε. επικέντρωσε στα γνωστά και υπαρκτά προβλήματα π.χ. έλλειψη οικοπέδων για την ανέγερση νέων διδακτηρίων, ανάγκη χαρακτηρισμού νέων οικοπέδων και η πρότασή της ήταν η επέκταση του απαράδεκτου άρθρου 220 του ν. 4610/2019 που επιτρέπει την τοποθέτηση κοντέινερ ακόμα και σε προαύλια Γυμνασίων και Λυκείων!!
Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών με αίσθημα ευθύνης τοποθετηθήκαμε όταν ψηφίστηκε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ για τη Δίχρονη (άρθρο 33 ν.4521/2018) και αναδείξαμε την κυβερνητική απάτη και τους κινδύνους από την «εφαρμογή» της σε βάθος τριετίας και χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο. Για μια ακόμα φορά προειδοποιούμε: Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες για την τραγική κατάσταση που βρίσκεται αυτή τη στιγμή η «εφαρμογή» της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στα «προβλήματα που παρέλαβε» και τις «αντικειμενικές δυσκολίες». Επιχειρεί να χρυσώσει το χάπι για την πολιτική επιλογής της να μην στηρίξει οικονομικά την ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης. Αντί να χρηματοδοτήσουν την άμεση ανέγερση νηπιαγωγείων από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ψάχνουν προγράμματα τύπου «Φιλόδημος», προγράμματα δηλαδή που δεν εγγυώνται σε καμία περίπτωση την αντικειμενική ανάγκη που υπάρχει σήμερα όλα τα προνήπια – νήπια να είναι στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο με αξιοπρεπείς όρους και συνθήκες. Το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί αυτή την τακτική μιας και στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού, όπως έχει αναφερθεί και ως τώρα δεν υπάρχει διάψευση, οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν περικοπεί κατά 150.000.000€!!
Η πλειοψηφία της ΔΟΕ έχει μεγάλη ευθύνη για αυτή την κατάσταση. Ανέχεται την πολιτική της μηδενικής δαπάνης για το Δημόσιο, την άσχημη πραγματικότητα που υπάρχει με νήπια και προνήπια να φοιτούν στριμωγμένα σε κοντέινερ και υγρά υπόγεια, σε αίθουσες που δεν έχουν καμία σχέση με την ασφαλή παραμονή τους στο Νηπιαγωγείο, με τη μετακίνησή τους από άκρη σε άκρη της πόλης για να βρουν μια θέση, με εμβαλωματικές λύσεις που τελικά στρέφονται ενάντια στα ίδια τα παιδιά και τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
Η ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτική Προσχολικής Αγωγής με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση, με εξασφάλιση όλων των κτηριακών αναγκών και των αντικειμενικά αυξημένων αναγκαίων μόνιμων διορισμών Νηπιαγωγών και του ειδικού και βοηθητικού προσωπικού θα κριθεί και κερδηθεί μέσα από τον μαζικό, συλλογικό και αποφασιστικό αγώνα των εκπαιδευτικών, των γονιών και όλων των εργαζομένων.