Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Εγκρίθηκε η απογραφή και ο ισολογισμός έναρξης (1/1/2011) του Δήμου


Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την Απογραφή Περιουσίας και τον Ισολογισμό Έναρξης από 1ης/1ου/2011 του Δήμου Χαλκιδέων, παρουσία του συντάξαντα ορκωτού λογιστή.
ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟ
Α. Ο συσχετισμός των εισπραχθέντων εσόδων επί των .....
προϋπολογισθέντων για το 2010 στο σύνολο των συνενωθέντων Δήμων ήταν 70.770.301,69 στα 118.878.710,12 ευρώ.
Β. Τα χρηματικά υπόλοιπα της 31ης/12ου/2010 ανέρχονταν συνολικά στα 11.494.648,32 ευρώ και ανά συνενωθέντες Δήμους
-στο Δήμο Χαλκιδέων : 8.294.492,01 ευρώ (το 72,16% του συνολικού)
-στο Δήμο Ληλαντίων : 518.571,29 ευρώ (το 6,25% του συνολικού)
-στο Δήμο Νέας Αρτάκης : 743.909.29 ευρώ (το 6,47% του συνολικού)
-στο Δήμο Ανθηδόνας : 1.468.120,46 ευρώ (το 12,77% του συνολικού)
-στο Δήμο Αυλίδας : 469.555,27 ευρώ (το 4,08% του συνολικού)
Γ. Βάσει χρηματικών υπολοίπων, βεβαιωμένων και προς βεβαίωση απαιτήσεων αλλά και πληρωτέων υπολοίπων και επισφαλειών, βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων, το κεφάλαιο του νέου Δήμου στον ισολογισμό έναρξης (01/01/2011) ανέρχεται στα 68.065.094,81 ευρώ.
Με τους συνενωθέντες Δήμους να συμμετέχουν σ’ αυτό
-ο Δήμος Χαλκιδέων με 46.851.711,11 ευρώ, σε ποσοστό 68,83%
-ο Δήμος Ληλαντίων με 2.000.419,34 ευρώ, σε ποσοστό 2,94%
-ο Δήμος Νέας Αρτάκης με 9.152.719,02 ευρώ, σε ποσοστό 13,45%
-ο Δήμος Ανθηδόνας με 4.545.706,00 ευρώ, σε ποσοστό 6,68%
-ο Δήμος Αυλίδας με 5.514.539,34 ευρώ, σε ποσοστό 8,10%
Δ. Ως προς την κάλυψη των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων και απαιτήσεων (που απαιτεί συντελεστή τουλάχιστον 1), ο νέος Δήμος έχει θετικό συντελεστή ανταπόκρισης 2,61.
Με τους συνενωθέντες Δήμους να έχουν ξεχωριστό συντελεστή
-ο Δήμος Χαλκιδέων, 4,41
-ο Δήμος Ληλαντίων, 0.93 (αρνητικός συντελεστής <1)
-ο Δήμος Νέας Αρτάκης, 3,05
-ο Δήμος Ανθηδόνας, 2,95
-ο Δήμος Αυλίδας, 1,04
Ε. Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, των μακροπρόθεσμων δανείων και των πληρωτέων υπολοίπων επί του κεφαλαίου, για το νέο Δήμο αντιστοιχεί στο 35,46% του κεφαλαίου του (ποσοστό ικανοποιητικό αφού σ’ αυτά τα επίπεδα περίπου εκτιμάται το ασφαλές περιθώριο βιωσιμότητας).
Με τους συνενωθέντες Δήμους να έχουν ξεχωριστά
-ο Δήμος Χαλκιδέων, ποσοστό 20,26% επί του αναλογούντος κεφαλαίου του
-ο Δήμος Ληλαντίων, ποσοστό 486,52% επί του αναλογούντος κεφαλαίου του
(δηλ. σχεδόν 5 φορές περισσότερες υποχρεώσεις από το κεφάλαιό του)
-ο Δήμος Νέας Αρτάκης, ποσοστό 37,65% επί του αναλογούντος κεφαλαίου του
-ο Δήμος Ανθηδόνας, ποσοστό 21,50% επί του αναλογούντος κεφαλαίου του
-ο Δήμος Αυλίδας, ποσοστό 86,91% επί του αναλογούντος κεφαλαίου του


«ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ»


O Δήμαρχος Θανάσης Ζεμπίλης στην εισήγησή του, περιέγραψε τα ισχύοντα του μέχρι πρότινος Δήμου Χαλκιδέων και τα νέα δεδομένα που επέβαλαν οι συνενώσεις αλλά και η οικονομική κρίση, ενώ έδωσε και την προοπτική για το νέο Καλλικρατικό Δήμο:
«Μέχρι 31/12/2010 ο Δήμος μας είχε άριστα οικονομικά αποτελέσματα, ίσως από τα καλύτερα πανελλαδικά. Ελάχιστες οφειλές είχαμε, το τεράστιο χρηματικό υπόλοιπο μας έδινε σιγουριά, μπορούσαμε να ανταποκριθούμε στις δανειακές μας υποχρεώσεις, θα μπορούσαμε να είχαμε εξοφλήσει όλες τις οφειλές μας αν είχαμε χρηματικά εντάλματα θεωρημένα, αφού τα ταμειακά μας διαθέσιμα το επέτρεπαν.
Όμως οι οριζόντιες μειώσεις των κρατικών επιχορηγήσεων, η δυσκολία είσπραξης των ιδίων εσόδων λόγω της κρίσης και τα τεράστια βάρη που αναλαμβάνουμε από τους συνενούμενους Δήμους, όπως αυτά εμφανίζονται από την απογραφή, καθιστούν το μέλλον του Δήμου δυσοίωνο.
Θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια και πολύ δουλειά για να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα που έχει ήδη διαμορφωθεί. Εγώ και οι συνεργάτες μου θα δώσουμε όλο μας τον εαυτό, για να επανακάμψει ο Δήμος μας, για την οικονομική του εξυγίανση. Το τι θα καταφέρουμε θα φανεί στο τέλος της δημοτικής περιόδου, αφού τα οικονομικά προβλήματα είναι δυναμικά, δεν λύνονται από τη μια μέρα στην άλλη, απαιτούν χρόνο.
Καταλυτικό ρόλο θα παίξει, και εκεί θα επικεντρωθεί η προσπάθειά μας, στον περιορισμό των δαπανών και στην εντατικοποίηση είσπραξης των ιδίων εσόδων.
Σημαντικό ρόλο επίσης θα παίξει η νέα διοικητική διάρθρωση των Υπηρεσιών του Δήμου (σύμφωνα με τον νέο ΟΕΥ, που είναι έτοιμος και θα συζητηθεί τις επόμενες ημέρες στο Δημοτικό Συμβούλιο) με την οποία και ταχύτητα των ενεργειών θα υπάρξει και καλύτερη ροή πληροφόρησης.»


Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΛΗΛΑΝΤΙΩΝ ΚΑΙ Η ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ


Βέβαια, ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, ο νέος Δήμος Χαλκιδέων, με το σύνολο των υποχρεώσεων σχεδόν στο 35% του κεφαλαίου του, παραμένει στους Δήμους με γενικά υγιή οικονομική κατάσταση. Πολύ μακριά από το μαύρο σκηνικό όπου 24 Δήμοι βρίσκονται «στο κόκκινο» με χρέη πάνω από το 150% των τακτικών τους εσόδων και άλλοι 34 με μεγάλες «μαύρες τρύπες» από χρέη στο100-150% των τακτικών τους εσόδων, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε «μνημόνιο» εξυγίανσης.
Με το πρόγραμμα εξυγίανσης να εφαρμόζεται μεμονωμένα και σε συγκεκριμένες υπερχρεωμένες Δημοτικές Ενότητες, αναμένεται η οριστικοποίηση -από πλευράς Υπουργείου Εσωτερικών- των προβλεπόμενων ευνοϊκών μέτρων και κυρίως των εφαρμοζόμενων υποχρεώσεων, ώστε η Δημοτική Αρχή να εξετάσει και να προτείνει την υπαγωγή της Δημοτικής Ενότητας Ληλαντίων.