Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ «ΛΟΥΚΕΤΟ» ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

Εκφράζοντας την έντονη αντίθεση στη δυσβάστακτη οικονομική πολιτική που έχει φέρει την Τοπική Αυτοδιοίκηση στα όρια της ασφυξίας και καθιστά την επιβίωσή της από προβληματική έως αδύνατη
και μεταφέροντας -ως ο πλέον αντιπροσωπευτικός λαϊκός θεσμός, σε άμεση επαφή μαζί τους και με καθήκον να τους εκπροσωπεί- τη....
φωνή απόγνωσής των Πολιτών στα κέντρα λήψης αποφάσεων,
το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδέων αποφάσισε ομόφωνα, να παραμείνουν κλειστές όλες οι Υπηρεσίες του Δήμου, την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου, σε ένα συμβολικό «λουκέτο»,
την ημέρα της πανεργατικής απεργίας, ως ένα ηχηρό μήνυμα διαμαρτυρίας και από κοινού διεκδίκησης.

I. ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΟΚΗΣΗΣ

-Τη διετία 2010-2011, όπως αναγνωρίζει και η Κυβέρνηση, παρακρατήθηκαν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση 1,4 δισεκατ. ευρώ, ποσόν που αποδεικνύει την υπεράνω κάθε άλλου φορέα και πέραν των αναλογούντων, συνεισφορά των Δήμων στη δημοσιονομική εξυγίανση…
-Τα έσοδα των Δήμων από Δημοτικά Τέλη και Φόρους εμφανίζονται υπερτιμημένα, όταν οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί ΔΕΗ ανέρχονται πλέον του 20%, με αυξητική μάλιστα τάση…
-Για πρώτη φορά μετά το 2001, από τη θεσμοθέτηση του ελαχίστου κόστους λειτουργίας των Δήμων ως βασικού κριτηρίου κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, τα έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους δεν επαρκούν και θα απαιτηθεί υψηλή συμμετοχή των Ιδίων Εσόδων κάθε Δήμου…
-Η Συνταγματική επιταγή που επιβάλλει οι μεταφερόμενες αρμοδιότητες να συνοδεύονται από τους ανάλογους πόρους, δεν ικανοποιείται. Το άρθρο του νόμου του «Καλλικράτη», που αναφέρει πως σε περίπτωση που δεν καλύπτεται το κόστος θα πρέπει με Προεδρικό Διάταγμα να υπάρξει πρόσθετη χρηματοδότηση, δεν εφαρμόζεται...

Τα μειωμένα κονδύλια των κρατικών επιχορηγήσεων τα δύο τελευταία έτη και η νέα μειωμένη πρόβλεψή τους στον προϋπολογισμό του νέου έτους, σε συνδυασμό με τη μείωση των ιδίων εσόδων αλλά και τον ίδιο τον «Καλλικράτη» των πρόσθετων αρμοδιοτήτων χωρίς αντίστοιχους πόρους, θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των Δήμων.
Με την Αυτοδιοίκηση να πένεται, η Κυβέρνηση –που επισήμως αναγνωρίζει την προσπάθεια εξορθολογισμού της λειτουργίας των Δήμων- υπολογίζει περαιτέρω συνεισφορά της στη δημοσιονομική εξυγίανση, και πέρα από το οριακά ελάχιστο κόστος λειτουργίας των Δήμων.
Στο κατατεθέν σχέδιο Προϋπολογισμού, προβλέπονται μειώσεις στην επιχορήγηση των Δήμων, της τάξης του 32% σε σχέση με φέτος, που επίσης είναι μειωμένη κατά 35% σε σχέση με το 2010. Ειδικότερα, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ), από 3,5 δισεκατ. φέτος, μειώνονται στα 2,4 δισεκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση της τάξης των 1,1 δισεκατ. ευρώ, τη στιγμή που το ίδιο το Υπουργείο Εσωτερικών πριν από λίγους μήνες είχε υπολογίσει ότι το ελάχιστο λειτουργικό κόστος των Δήμων ανέρχεται στα 3,8 δισεκατ. ευρώ. Ωστόσο από την αναλυτική και ανά κωδικό του Προϋπολογισμού 2012 επεξεργασία προκύπτει μεγαλύτερη μείωση της τάξης τελικά του 1,7 δισεκατ. ευρώ.
Η πρόβλεψη δε του Μεσοπρόθεσμου, στοχεύει στην αυξημένη κατά πολύ είσπραξη από Δημοτικά Τέλη, 2,670 δισεκατ. ευρώ το 2012 και 3,369 δισεκατ. ευρώ έως το 2015, προκειμένου να καλύψει τη μείωση της Κρατικής Επιχορήγησης στους Δήμους κατά 40-70% ανά κωδικό, μετατρέποντας την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό.
Είναι δεδομένο ότι εάν δεν αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα, οι Δήμοι θα οδηγηθούν σε κλείσιμο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε κατάρρευση. Ο προϋπολογισμός του 2012, έτσι όπως είναι δεν βγαίνειΠρέπει να υπάρξει ριζική αναθεώρηση.

ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

Όσον αφορά και στο Δήμο Χαλκιδέων, τα αριθμητικά δεδομένα (σ.σ. οι συγκρίσεις γίνονται με άθροιση τους ως προς το 2009 και το 2010 για τους Δήμους που συνέστησαν τον «Καλλικρατικό») αποτυπώνουν εμφανώς τη μείωση της Κρατικής Επιχορήγησης, από 15 έως και 100% ανά κωδικό:
-Από ΚΑΠ για τις λειτουργικές ανάγκες: σε σχέση με το 2009 (18,280 εκατ. ευρώ), μείωση κατά 22% το 2010 (14,269 εκατ. ευρώ) και μείωση -μη συνυπολογιζόμενων των πόρων περί των νέων αρμοδιοτήτων- κατά 15,5% το 2011 (15,382 εκατ. ευρώ)
-Από ΚΑΠ για επενδύσεις (ΣΑΤΑ): σε σχέση με το 2009 (4,641 εκατ. ευρώ), μείωση κατά 43% το 2010 (2,624 εκατ. ευρώ) και μείωση κατά 78% το 2011 (1,023 εκατ. ευρώ)
-Από ΚΑΠ για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων: σε σχέση με το 2009 (1,886 εκατ. ευρώ), μείωση κατά 22% το 2010 (977 χιλ. ευρώ) και μείωση κατά 15,5% το 2011 (823 χιλ. ευρώ)
-Από ΚΑΠ για συντήρηση σχολικών κτηρίων: σε σχέση με το 2009 (258 χιλ. ευρώ), μείωση κατά 22% το 2010 (146 χιλ. ευρώ) και μείωση κατά 100% / μηδενισμός το 2011
-Κατά άρθρο 27 για λειτουργικές ανάγκες: σε σχέση με το 2010 (972 χιλ. ευρώ) μείωση κατά 44% το 2011 (545 χιλ. ευρώ)
-Κατά άρθρο 27 για έργα/επενδύσεις: σε σχέση με το 2010 (477 χιλ. ευρώ) μείωση κατά 44% το 2011 (265 χιλ. ευρώ)
-Επιχορήγηση για μέτρα πολιτικής προστασίας: σε σχέση με το 2009 (205 χιλ. ευρώ), μείωση κατά 36% το 2010 (131 χιλ. ευρώ) και μείωση κατά 39,5% το 2011(124 χιλ. ευρώ)
-Από ΥΠΕΣ: σε σχέση με το 2010 (850 χιλ. ευρώ), μείωση κατά 22% το 2010 (146 χιλ. ευρώ) και μείωση κατά 48% το 2011 (442 χιλ. ευρώ)
Και βέβαια, η εγγραφή στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2012 (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) θα είναι μειωμένη, μεσοσταθμικά, τουλάχιστον κατά 32%
ΙΙ. ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

Την ίδια ώρα, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων περικόπτεται όλο και περισσότερο ενώ οι Δράσεις του ΕΣΠΑ παρουσιάζουν αργούς ρυθμούς.
Με το Δήμο Χαλκιδέων να αντιδρά στη συνεχή υποβάθμιση της περιοχής και της Εύβοιας γενικότερα. Συνεχή υποβάθμιση που εκδηλώνεται και από μια σειρά αρνητικών εξελίξεων, όπως ενδεικτικά αναφέρουμε:
1. Την ανεπαρκή ένταξη, στο ΕΠ Στερεάς του
νέου Νοσοκομείου Χαλκίδας.
2. Την μη ένταξη, παρά την ωριμότητα των μελετών, στα αντίστοιχα επιχειρησιακά προγράμματα των οδικών αξόνων της Εύβοιας και ιδιαίτερα της
Παράκαμψης Χαλκίδας, όπως και της μη χρηματοδότησης της Παράκαμψης Βασιλικού αλλά και του μη χρηματοδοτούμενου Ισόπεδου Κόμβου Δροσιάς, στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα.
4. Την παντελή απουσία των μνημείων της Εύβοιας, που χρήζουν προστασίας και αποκατάστασης, από το ΕΠ Πολιτισμού και ιδιαίτερα του κτηρίου της
Αρέθουσας.
5. Την πλήρη αδιαφορία, παρά τις υποσχέσεις, για την αποκατάσταση κοινόχρηστων εγκαταστάσεων που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Ιδιαίτερα, για το έργο της αντιπλημμυρικής προστασίας του Λήλαντα ποταμού.
IΙI. ΚΩΛΥΣΙΕΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 22 Ι.Δ.Α.Χ.

Στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής των περικοπών, η Πολιτεία ακόμη δεν δημοσιεύει στο ΦΕΚ την κατάταξη 22 δικαστικά δικαιωθέντων συμβασιούχων σε προσωρινά προσωποπαγείς θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Ο Δήμος Χαλκιδέων, που συμμορφώθηκε προς τη δικαστική απόφαση (αποσύρθηκε των περαιτέρω ένδικων μέσων) καταγγέλλει την κωλυσιεργία που παρουσιάζεται από πλευράς Πολιτείας.