Το Υπουργείο Παιδείας κλείνει αιφνιδιαστικά τα Ολοήμερα Τμήματα στα σχολεία.
Στις εκλογές του 2009 οι σημερινοί κυβερνώντες εκλέχτηκαν με το σύνθημα : «Λεφτά υπάρχουν!».
Μόλις ανέλαβε η κ. Διαμαντοπούλου το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη «νέα» φιλοσοφία του Υπουργείου που συνοψίζεται στην..... πρόταση : «Πρώτα ο Μαθητής!». Υποσχέθηκε χρήματα, δίκαιη κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού, δεσμεύτηκε για την αναβάθμιση του ρόλου και του μισθού μας, όμως μοίρασε επιταγές χωρίς αντίκρισμα!
Λίγους μήνες αργότερα έγινε φανερό ότι όλα αυτά ήταν τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου!
Με τις υπ. αρ.: Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011 και Φ.12/530/62626/Γ1/02-06-2011 αποφάσεις του το Υπουργείο ουσιαστικά κλείνει τη συντριπτική πλειοψηφία των Ολοήμερων Τμημάτων των Σχολικών Μονάδων που είναι μικρότερα από 6/θέσια καθώς και αρκετά μεγάλο αριθμός Ολοήμερων Τμημάτων για όλα τα υπόλοιπα σχολεία διότι με αντιεκπαιδευτική και αντιδημοκρατική λογική αποφάσισε ότι :
Α. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την λειτουργία του Ολοήμερου είναι 15 μαθητές.
Β. Προκειμένου οι μαθητές να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χρειάζεται οι γονείς να προσκομίσουν βεβαίωση εργασίας ή βεβαίωση ανεργίας.
Γ. Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έχουν οργανικότητα 6\θέσιου και κάτω απαιτείται για την λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον 60 μαθητές στο σχολείο.
Είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι αποφάσεις δεν πάρθηκαν με κοινωνικά ή παιδαγωγικά κριτήρια. Μοναδικό στόχο έχουν να περικοπούν δραστικά οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, οι προσλήψεις δασκάλων και ειδικοτήτων, ο μαρασμός της περιφέρειας (εκεί βρίσκονται τα περισσότερα σχολεία που περιγράφονται παραπάνω), η απαξίωση της Δημόσιας Παιδείας.
Τα κριτήρια με τα οποία πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις είναι αυστηρά και μόνο δημοσιονομικά και στόχο έχουν τη βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση χρημάτων.
Προφανώς δεν αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι τα χρήματα που δίνονται για την Παιδεία είναι επένδυση κι όχι «έξοδα»! Ακόμα και το τελευταίο Ευρώ που δίνεται στην Παιδεία έχει ανταποδοτική δυναμική και μακροπρόθεσμα επιστρέφεται στο Κράτος στο πολλαπλάσιο!
Τα «μικρά» σχολεία δέχονται ένα βαρύτατο χτύπημα από το Υπουργείο τους και με αυτό τον τρόπο πριονίζεται η όποια δυναμική μπορούν να αναπτύξουν καθώς θα υποβαθμιστεί η παρεχόμενη από αυτά ποιότητα Παιδείας.
Ακόμα και στη λογική τους τα Ολοήμερα σχολεία μετατρέπονται σε παιδοφυλακτήρια και οι εκπαιδευτικοί σε νταντάδες για τα παιδιά των εργαζόμενων γονέων! Υποτιμάται και υποβαθμίζεται ο ρόλος μας! Δε θα χρειάζεται να προσληφθούν ειδικότητες γιατί, πολύ απλά, δε θα χρειάζεται να εφαρμοστεί κάποιο πρόγραμμα σπουδών παρά μόνο η άσκοπη και ανούσια παραμονή των μαθητών στο Ολοήμερο μέχρι να έρθουν οι γονείς τους να τα πάρουν!
Γιατί αποκλείονται τα παιδιά των άνεργων γονέων από το Ολοήμερο; Τιμωρούνται γιατί δε μπορούν οι γονείς τους να βρουν δουλειά;
Αν κάποιοι γονείς απλά αδυνατούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα μαθήματα, με ποια λογική κοινωνικής δικαιοσύνης αποκλείονται από το Ολοήμερο τμήμα; Δε χρειάζεται το κράτος να μεριμνά για τους αδύνατους μαθητές και να τους δίνει το δικαίωμα να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους με εξειδικευμένη βοήθεια και να εμπλουτίσουν την καθημερινότητά τους με ωφέλιμες δραστηριότητες;
Ποια κίνητρα δίνονται στους νέους ανθρώπους να παραμείνουν στις αγροτικές ή νησιωτικές περιοχές;
Σε ποιο ακριβώς σημείο του Νόμου για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία αναφέρεται, ότι σκοπός τους είναι να λειτουργούν ως Φύλαξη Παιδιών;
Τα Ολοήμερα σχολεία υπάρχουν για να εξυπηρετούν ολόκληρη την κοινωνία.
Κανένας φορέας, πόσο μάλλον το Υπουργείο Παιδείας, δεν έχει δικαίωμα να πληγώνει με μέτρα οικονομίστικης κατεύθυνσης και ξεπουλήματος τα παιδιά που θέλουν να έχουν ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες στη γνώση και στη μάθηση που παρέχονται από το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.
Σε όλα αυτά εμείς οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς, δεν πρέπει να μείνουμε σιωπηλοί και απαθείς! Πρέπει να δώσουμε τη μάχη μας και να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε αντίθετοι!
- Καλούμε το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας να πάρει θέση.
- Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να πράξει τα δέοντα για να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των Ελλήνων εκπαιδευτικών και γονέων.
- Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων της περιοχής μας να πάρουν θέση και να ενώσουν τη φωνή τους μαζί μας.
Το σχολείο που χτίζει η κυβέρνηση του Δ.Ν.Τ. ούτε μας εκφράζει, ούτε μας τιμά!
Τα όνειρά μας δεν είναι κοινά με τους κυβερνώντες. Ας το καταλάβουμε όλοι πριν είναι αργά κι ας αντιδράσουμε στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής που πάνε να μας επιβάλουν!
Κι όποιος πιστεύει πως τώρα όλα αυτά δεν τον αφορούν ας σκεφτεί μονάχα ότι ….σήμερα εμείς στο στόχαστρο, αύριο αυτός στη θέση μας!
Στις εκλογές του 2009 οι σημερινοί κυβερνώντες εκλέχτηκαν με το σύνθημα : «Λεφτά υπάρχουν!».
Μόλις ανέλαβε η κ. Διαμαντοπούλου το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη «νέα» φιλοσοφία του Υπουργείου που συνοψίζεται στην..... πρόταση : «Πρώτα ο Μαθητής!». Υποσχέθηκε χρήματα, δίκαιη κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού, δεσμεύτηκε για την αναβάθμιση του ρόλου και του μισθού μας, όμως μοίρασε επιταγές χωρίς αντίκρισμα!
Λίγους μήνες αργότερα έγινε φανερό ότι όλα αυτά ήταν τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου!
Με τις υπ. αρ.: Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011 και Φ.12/530/62626/Γ1/02-06-2011 αποφάσεις του το Υπουργείο ουσιαστικά κλείνει τη συντριπτική πλειοψηφία των Ολοήμερων Τμημάτων των Σχολικών Μονάδων που είναι μικρότερα από 6/θέσια καθώς και αρκετά μεγάλο αριθμός Ολοήμερων Τμημάτων για όλα τα υπόλοιπα σχολεία διότι με αντιεκπαιδευτική και αντιδημοκρατική λογική αποφάσισε ότι :
Α. Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για την λειτουργία του Ολοήμερου είναι 15 μαθητές.
Β. Προκειμένου οι μαθητές να φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χρειάζεται οι γονείς να προσκομίσουν βεβαίωση εργασίας ή βεβαίωση ανεργίας.
Γ. Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έχουν οργανικότητα 6\θέσιου και κάτω απαιτείται για την λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν ανελλιπώς τουλάχιστον 60 μαθητές στο σχολείο.
Είναι ξεκάθαρο ότι αυτές οι αποφάσεις δεν πάρθηκαν με κοινωνικά ή παιδαγωγικά κριτήρια. Μοναδικό στόχο έχουν να περικοπούν δραστικά οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, οι προσλήψεις δασκάλων και ειδικοτήτων, ο μαρασμός της περιφέρειας (εκεί βρίσκονται τα περισσότερα σχολεία που περιγράφονται παραπάνω), η απαξίωση της Δημόσιας Παιδείας.
Τα κριτήρια με τα οποία πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις είναι αυστηρά και μόνο δημοσιονομικά και στόχο έχουν τη βραχυπρόθεσμη εξοικονόμηση χρημάτων.
Προφανώς δεν αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι τα χρήματα που δίνονται για την Παιδεία είναι επένδυση κι όχι «έξοδα»! Ακόμα και το τελευταίο Ευρώ που δίνεται στην Παιδεία έχει ανταποδοτική δυναμική και μακροπρόθεσμα επιστρέφεται στο Κράτος στο πολλαπλάσιο!
Τα «μικρά» σχολεία δέχονται ένα βαρύτατο χτύπημα από το Υπουργείο τους και με αυτό τον τρόπο πριονίζεται η όποια δυναμική μπορούν να αναπτύξουν καθώς θα υποβαθμιστεί η παρεχόμενη από αυτά ποιότητα Παιδείας.
Ακόμα και στη λογική τους τα Ολοήμερα σχολεία μετατρέπονται σε παιδοφυλακτήρια και οι εκπαιδευτικοί σε νταντάδες για τα παιδιά των εργαζόμενων γονέων! Υποτιμάται και υποβαθμίζεται ο ρόλος μας! Δε θα χρειάζεται να προσληφθούν ειδικότητες γιατί, πολύ απλά, δε θα χρειάζεται να εφαρμοστεί κάποιο πρόγραμμα σπουδών παρά μόνο η άσκοπη και ανούσια παραμονή των μαθητών στο Ολοήμερο μέχρι να έρθουν οι γονείς τους να τα πάρουν!
Γιατί αποκλείονται τα παιδιά των άνεργων γονέων από το Ολοήμερο; Τιμωρούνται γιατί δε μπορούν οι γονείς τους να βρουν δουλειά;
Αν κάποιοι γονείς απλά αδυνατούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα μαθήματα, με ποια λογική κοινωνικής δικαιοσύνης αποκλείονται από το Ολοήμερο τμήμα; Δε χρειάζεται το κράτος να μεριμνά για τους αδύνατους μαθητές και να τους δίνει το δικαίωμα να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους με εξειδικευμένη βοήθεια και να εμπλουτίσουν την καθημερινότητά τους με ωφέλιμες δραστηριότητες;
Ποια κίνητρα δίνονται στους νέους ανθρώπους να παραμείνουν στις αγροτικές ή νησιωτικές περιοχές;
Σε ποιο ακριβώς σημείο του Νόμου για τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία αναφέρεται, ότι σκοπός τους είναι να λειτουργούν ως Φύλαξη Παιδιών;
Τα Ολοήμερα σχολεία υπάρχουν για να εξυπηρετούν ολόκληρη την κοινωνία.
Κανένας φορέας, πόσο μάλλον το Υπουργείο Παιδείας, δεν έχει δικαίωμα να πληγώνει με μέτρα οικονομίστικης κατεύθυνσης και ξεπουλήματος τα παιδιά που θέλουν να έχουν ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες στη γνώση και στη μάθηση που παρέχονται από το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.
Σε όλα αυτά εμείς οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι γονείς, δεν πρέπει να μείνουμε σιωπηλοί και απαθείς! Πρέπει να δώσουμε τη μάχη μας και να ξεκαθαρίσουμε ότι είμαστε αντίθετοι!
- Καλούμε το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας να πάρει θέση.
- Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να πράξει τα δέοντα για να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των Ελλήνων εκπαιδευτικών και γονέων.
- Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων της περιοχής μας να πάρουν θέση και να ενώσουν τη φωνή τους μαζί μας.
Το σχολείο που χτίζει η κυβέρνηση του Δ.Ν.Τ. ούτε μας εκφράζει, ούτε μας τιμά!
Τα όνειρά μας δεν είναι κοινά με τους κυβερνώντες. Ας το καταλάβουμε όλοι πριν είναι αργά κι ας αντιδράσουμε στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής που πάνε να μας επιβάλουν!
Κι όποιος πιστεύει πως τώρα όλα αυτά δεν τον αφορούν ας σκεφτεί μονάχα ότι ….σήμερα εμείς στο στόχαστρο, αύριο αυτός στη θέση μας!