Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης στο δημοτικό συμβούλιο για τον προϋπολογισμού του Δήμου ΧαλκίδαςΟ προϋπολογισμός που φέρνει η δημοτική πλειοψηφία προς ψήφιση, αποτελεί μέρος του κρατικού προϋπολογισμού που είναι βασικός μηχανισμός αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου με κύριο στόχο την ενίσχυση του κεφαλαίου, των μονοπωλιακών ομίλων.
Αυτό φαίνεται καθαρά από τις πηγές που αντλεί τα έσοδά του και από τις υπηρεσίες που παρέχει στους εργαζόμενους, στα λαϊκά στρώματα.
Ο κρατικός προϋπολογισμός των τελευταίων χρόνων είναι αυστηρά προσαρμοσμένος στο Μεσοπρόθεσμη πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής, στις κατευθύνσεις, τους στόχους και τις επιδιώξεις της μόνιμης Ευρωενωσιακής δημοσιονομικής πειθάρχησης και των μνημονιακών συμβάσεων που ξεδιπλώθηκαν στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης...

στη χώρα μας.
Σε αυτό το Ενιαίο καταναγκαστικό πλαίσιο (με νόμο του 2014) ευθυγραμμίζονται οι προϋπολογισμοί Δήμων και Περιφερειών με πρώτο άξονα την κλιμακούμενη μείωση της χρηματοδότησής τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι αυτή  τη δυνατότητα έχουμε και με βάση αυτή προϋπολογίζουμε. Όμως, υπάρχει και ο αντίλογος. Δεν είναι άμοιρη ευθυνών η εκάστοτε δημοτική πλειοψηφία, που αντί να ξεσηκώσει τους εργαζόμενους, το λαό, τους αυτοαπασχολούμενους, όλους τέλος πάντων που θίγονται από αυτές τις εξελίξεις, και να αναζητήσει, μαζί με τους άλλους δήμους, μαζί με την ΠΕΔ και την ΚΕΔΕ ενίσχυση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, να απαιτήσει την απόδοση, των παράνομα παρακρατηθέντων πόρων, μπαίνει στη λογική της εκάστοτε κυβέρνησης, αποδέχεται την πολιτική της, ψελλίζοντας κάπου – κάπου- κάποτε καμία κουβέντα αντίρρησης, έτσι για τα μάτια του κόσμου και μετά βουρ στο πλιάτσικο.
Αφού μετά τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου για την αναγκαστική μεταφορά αποθεματικών και διαθέσιμων Δήμων και Περιφερειών στην Τράπεζα της Ελλάδας η κατάσταση μονιμοποιείται με το 3ο μνημόνιο (πρώτη φορά αριστερά- κέντρο- δεξιά!) όπως ψηφίστηκε στις 14 Αυγούστου, αφού όπως προβλέπεται, η διαχείριση των μετρητών όλων των φορέων περνά σε ενιαίο λογαριασμό του δημοσίου τομέα ως το τέλος του Δεκέμβρη.
Η συνεχής μείωση των επιχορηγήσεων, το δημοσιονομικό πλαίσιο πειθάρχησης και ο προϋπολογισμός είναι τα βασικά εργαλεία για τη συνέχεια προώθησης των αναδιαρθρώσεων στην τοπική διοίκηση, των οποίων κοινός παρανομαστής είναι οι δραματικές, ακόμα πάρα πέρα περικοπές, πόρων, η συρρίκνωση των κοινωνικών υποδομών, η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και έργων, η ώθηση των δήμων στον τραπεζικό δανεισμό και ταυτόχρονη ένταση της υπερφορολόγησης των δημοτών, την αντικατάσταση του προσωπικού με σταθερά ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα, με προσωπικό ποικίλων ελαστικών εργασιακών σχέσεων, είτε εντός των τοπικών οργάνων είτε με παράλληλη δράση με ΜΚΟ, συνεταιριστικές επιχειρήσεις, δίμηνα, τρίμηνα, πεντάμηνα, εθελοντισμός κλπ.
Η πρακτική της ανταπόδοσης αγκαλιάζει σήμερα πέρα από τον τομέα της καθαριότητας, τα νεκροταφεία, τις υπηρεσίες ύδρευσης, τους παιδικούς σταθμούς, τις δραστηριότητες πολιτισμού, αθλητισμού κ.α. Είναι σήμερα από τη μεριά της κεντρικής κυβέρνησης επιβεβλημένη προϋπόθεση για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των Δήμων και των νομικών τους προσώπων ώστε να δοθεί η δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού στις αντίστοιχες υπηρεσίες. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ιεραρχεί και διευρύνει τη λογική της ανταπόδοσης. Κατεύθυνση που έχει τη στήριξη της ηγεσίας της ΚΕΔΕ αλλά και της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΟΕ – ΟΤΑ. Η υλοποίηση αυτής της πολιτικής παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τις δομές του ΔΟΑΠΕΧ και άλλων Ν.Π. και δραστηριοτήτων όπου οι προσλαμβανόμενοι εργαζόμενοι κύρια εξειδικευμένο προσωπικό, πληρώνονται από τις συνδρομές που πληρώνουν οι «Ωφελούμενοι».
Έργα: Τα κονδύλια της ΣΑΤΑ έχουν ελαχιστοποιηθεί και όλα δείχνουν ότι θα έχουν την τύχη του Θησέα. Θα τα φάει δηλαδή και αυτά ο Μινώταυρος. Καταρρέουν υποδομές που έχουν δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες στην άθληση, στον πολιτισμό από την έλλειψη συντήρησης, λόγω ανυπαρξίας μέσων και προσωπικού π.χ. Κολυμβητήριο, Εθνικό Στάδιο Χαλκίδας και άλλες υποδομές μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας, τείνουν σε κατάσταση χειροτέρευσης από μέρα σε μέρα. Π.χ. Νεροτσουλήθρες. Μοναδικό δείγμα αναζωογόνησης το Πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής στο Πάρκο του Λαού!
Η συντήρηση των σχολικών κτηρίων είναι στην πλειοψηφία τους είτε πλημμελής είτε ανύπαρκτη.
Το οδικό δίκτυο παραμένει σε μεγάλο βαθμό ασυντήρητο και επικίνδυνο (πρόσφατα γεγονότα βεβαιώνουν του λόγου το αληθές).
Οξυμένα παραμένουν τα προβλήματα και οι ελλείψεις σε βασικές κοινωνικές δομές και υπηρεσίες που η στήριξή τους έχει εναποτεθεί στους σχεδιασμούς διαχείρισης των ακραίων φαινομένων φτώχιας. Με τη χρηματοδότηση ευκαιριακών δράσεων και την αξιοποίηση ευρωενωσιακών προγραμμάτων που έχουν ημερομηνία λήξης, όπως συμβαίνει σήμερα με παιδικούς σταθμούς ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ, βοήθεια στο σπίτι κλπ.
Συμπράξεις με ΜΚΟ, εκκλησία, εργατικό κέντρο, φιλανθρωπικές οργανώσεις γενικότερα, όπως συμβαίνει για τα «κοινωνικά» παντοπωλεία, ιατρεία, φαρμακεία, ξενώνες κ.λπ.
Το πρόβλημα με το προσωπικό παραμείνει εκρηκτικό. Μείωση προσωπικού, πρόσκαιρες, λειψές προσλήψεις, απλήρωτη εργασία για μεγάλα διαστήματα ειδικά για εργαζόμενους μέσα από διάφορα προγράμματα όπως π.χ. οι καθαρίστριες στα σχολεία μας.
Η Λαϊκή Συσπείρωση στο στόχαστρό της βάζει την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, που μπορεί να γίνει πράξη με μία ανάταση του λαϊκού – εργατικού κινήματος.
Έτσι, απαίτηση μας είναι και πρέπει να γίνει κτήμα των οργανώσεων του λαού σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα μήκη και πλάτη της κοινωνίας των εργαζομένων :
•    η πλήρης χρηματοδότηση Δήμων και Περιφερειών από τον κρατικό προϋπολογισμό και αυτό μπορεί να γίνει ακόμα και σήμερα, αν η φορολόγησης γίνει στο μεγάλο κεφάλαιο, στην εκκλησιαστική περιουσία και αν πληρώνουν όλοι τους φόρους που τους αναλογούν και όχι μόνο τα συνήθη υποζύγια.
•    Αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας, κατάργησή του στα είδη πρώτης ανάγκης, στην υγεία και το φάρμακο, μείωσή του στα είδη πλατειάς λαϊκής κατανάλωσης.
•    Εξασφάλιση από τον κρατικό προϋπολογισμό όλων των αναγκαίων λειτουργικών δαπανών και της μισθοδοσίας των εργαζομένων, και όχι να δεχτούμε τη μεθόδευση απαλλαγής του κράτους από αυτήν την υποχρ΄3εωση και το φόρτωμα της στους δημότες, μέσω φορολογίας ή των υπηρεσιών που θα κληθούν να πληρώνουν για να έχον.
•    Απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων, παρουσία εκπαιδευτικών σύμφωνα με τον Οργανισμό κάθε μονάδας σχολικής, καθαρίστριες μόνιμες και με όλα τα ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα, θέρμανση, ένα γεύμα την ημέρα για κάθε μαθητή.
•    Να λυθεί το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων με ευθύνη και χρηματοδότηση από το κράτος.
•    Να αποδοθεί το σύνολο των πόρων που έχουν θεσπιστεί για την Τοπική Διοίκηση και των οφειλομένων σε αυτή.
•    Μέσα από έναν προϋπολογισμό που θα είναι στην υπηρεσία του Δημότη, πρέπει να εξασφαλίζεται η λειτουργία και η ανάπτυξη νέων δημοσίων – δημοτικών κοινωνικών δομών με σύγχρονες, δωρεάν παροχές και υπηρεσίες για όλους χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
•    Επαρκής στελέχωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και δομών του Δήμου/ Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, ΚΗΦΗ-ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ, ΚΑΠΗ κλπ με εργαζόμενους όλων των αναγκαίων επιστημονικών και άλλων ειδικοτήτων με μόνιμη σταθερή δουλειά και πλήρη δικαιώματα.
•    Πρέπει να καταργηθεί η απαγόρευση προσλήψεων.
•    Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων και αξιοποίηση των κονδυλίων για σύγχρονες κτηριακές υποδομές που να καλύπτουν όλο το φάσμα των προνοιακών, αθλητικών και πολιτιστικών αναγκών.
•    Γενναία χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων για σχολική στέγη, αντισεισμική θωράκιση, αντιπλημμυρική και αντιπυρική προστασία, αξιοποίηση και διασφάλιση ελεύθερων χώρων, εκσυγχρονισμό όλων των παιδότοπων ώστε να μπορούν τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας να παίζουν με ασφάλεια και πραγματικά να χαίρονται.
•    Μείωση ανταποδοτικών τελών, φόρων, ουσιαστική ελάφρυνση για εργατικά λαϊκά στρώματα, άνεργους, μικρομάγαζα.
Έτσι για την υλοποίηση του τελευταίου ζητήματος προτείνουμε στη σελίδα 13 του προϋπολογισμού στον κωδικό 03 τα 7.724.910.17 ευρώ και στον κωδικό 05 φόροι και εισφορές τα 1.737.174.19 να γίνουν μηδέν και στον κωδικό 06 να προστεθεί το άθροισμά των 03 και 05 που είναι 9.462.084,36.
Άλλως πως καταψηφίζουμε στο σύνολό του των προϋπολογισμό σαν αντιλαϊκό και με ταξικό προσανατολισμό υπέρ της πλουτοκρατίας.