Σάββατο 9 Ιουλίου 2011

ΠΑΙΔΕΙΑ

Από την Ιωάννα Λαΐνη
Παιδεία. Ένα φλέγον θέμα για τους εκπαιδευτικούς, και όχι μόνο!

Η Μαρία Γεωργίου είναι καθηγήτρια, Αγγλικής Φιλολογίας. Είναι νέα, όμορφη, με εξαιρετική γνώση και άποψη, τόσο σχετικά με τον κλάδο της, όσο και σε θέματα παιδείας. Την γνώση της την έχει προσφέρει σε πολλούς μαθητές, σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. 
 Μέχρι και αυτό το διάστημα, συγκαταλέγεται στην κατηγορία των αναπληρωματικών εκπαιδευτικών. Αποζητά όμως, την....
μονιμοποίηση, αφού εξάλλου αυτό είναι και το όνειρο, κάθε εκπαιδευτικού, η απόλυτη σταδιοδρομία. 
Της απεύθυνα το λόγο, να μου μιλήσει για την παιδεία, για τις αλλαγές και τις καταργήσεις της, καθώς και για τους μεθόδους που πρέπει να ακολουθεί, ένας εκπαιδευτικός, ώστε να έχει καλύτερη ανταπόκριση η διδακτική διδασκαλία, ως προς τους μαθητές.
Ερωτ. Σε τι πραγματικά υστερεί σήμερα η παιδεία;
Μ.Γ: Σε υποδομή και πραγματική υποστήριξη, στα πραγματικά προβλήματα που υπολειτουργούν.
Ερωτ. Εάν εκλεγόσουν αύριο, «Υπουργός Παιδείας», τι θα ήταν αυτό που θα άλλαζες ή θα καταργούσες;
Μ.Γ: Θα έδινα περισσότερα κονδύλια τόσο στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όσο και στις σχολικές υποδομές. Πραγματική καταγραφή των αναγκών στα σχολεία, τόσο σε υλικά, όσο και σε εκπαιδευτικά ζητήματα. Και οπωσδήποτε αυτό που λένε πάντα, «αποσύνδεση σχολείου με εισαγωγή, στα πανεπιστήμια», γιατί όλοι ξεχνάνε το σκοπό του σχολείου, και στοχεύει μόνο στην επαγγελματική αποκατάσταση.
Ερωτ.: Ποια είναι η μέθοδος, αυτή που πιστεύεις κατά την γνώμη σου, ότι πρέπει να ακολουθήσει ο εκπαιδευτικός, ώστε να προσελκύσει περισσότερο τους μαθητές του;
Μ.Γ: Δεν υπάρχει μόνο μια μέθοδος. Ανάλογα με το δυναμισμό της τάξης, θα πρέπει να βρεθεί και η κατάλληλη μέθοδος, που ταιριάζει στην τάξη ή στον συνδυασμό μεθόδων, ώστε να μπορέσει να τις προσαρμόσει ανάλογα με τους μαθητές. Παρ’ όλα αυτά όμως στο επίκεντρο της μάθησης πρέπει να είναι ο μαθητής μόνος του, όπου πρέπει να ανακαλύπτει πώς να μαθαίνει «μόνος του», μέσα από την ανάπτυξη στρατηγικών μάθησης.
Επιπλέον υποδομές για τους εκπαιδευτικούς, υποστήριξη σε διάφορα προβλήματα που υπολειτουργούν, αλλά και τις κατάλληλες μεθόδους για ένα καλύτερο δίδαγμα, προς τους μαθητές, υποστηρίζει η κ. Γεωργίου, καθώς θα πρέπει να εξασφαλίσει τόσο το Υπουργείο Παιδείας , όσο και οι εκπαιδευτικοί. Ωστόσο, από μέρους μου, κρίνω πως οι απαντήσεις της Μαρίας Γεωργίου είναι σαφές, και ασφαλώς πολυσυζητημένες από το πολιτικό επιτελείο.