Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ


Βουλευτής Ν. Ευβοίας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Χαλκίδα, 29 Ιανουαρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ευβοίας με το μακροσκελές  δελτίο Τύπου που απέστειλε πριν μερικές μέρες στα ΜΜΕ προσπαθεί  να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα  για την παρέμβασή της να ματαιώσει  το οδικό έργο Αγ. Δημήτριος-Καλλιανοί. Δυστυχώς για ακόμη μία φορά μας απογοήτευσε διότι περιμέναμε μια πιο ουσιαστική και τεκμεριωμένη απάντηση.
Καταρχήν, στη Δημοκρατία που διαβιούμε  οι «μυστικές» παρεμβάσεις και οι «ιδιωτικές» αλληλογραφίες, από  το Γραφείο του Νομάρχη, εκτός  της υπηρεσιακής πυραμίδας, δεν τιμούν τη δημοκρατική λειτουργία της πολιτείας, και αυτό οφείλει να το γνωρίζει καλά ο κατ’ τα άλλα δημοκρατικός Νομάρχης! Οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα το πλήρες κείμενο της επιστολής του προς τους αρμόδιους φορείς για να μάθει ο Ευβοϊκός λαός τις διαθέσεις του αλλά και τις...........

πολιτικές που σκοπεύει να ακολουθήσει.
Θα ξεχνάει  προφανώς ο κύριος Μπουραντάς πως  η Νομαρχία διαχειρίστηκε τα τελευταία  είκοσι χρόνια μεσογειακά ολοκληρωμένα προγράμματα, και κοινοτικά πλαίσια  στήριξης. Και τι έκανε με όλο αυτό τον πακτωλό χρημάτων για το Κάβο Ντόρο της Νότιας Καρυστίας; Άλλαξε τίποτα από Παραδείσι έως Άγ. Δημήτριο Καλλιανούς, Αμυγδαλιά, Κόμητο, Πλατανιστό, Κάρυστο! Δυστυχώς τίποτα απολύτως! Πέραν αυτών όμως και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ούτε μια οριστική μελέτη για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Ν. Καρυστίας, και ο λόγος είναι προφανής! Για την σημερινή Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση η Νότια Καρυστία απλά ΔΕΝ υπάρχει!
Το συγκεκριμένο οδικό έργο είναι εξαιρετικής  δυσκολίας με υψηλές περιβαλλοντικές απαιτήσεις αλλά η ολοκλήρωσή του θα αλλάξει οριστικά την σημερινή αποκαρδιωτική εικόνα της περιοχής! Και για τον λόγο αυτό οφείλουμε να εμπιστευθούμε τις επιστημονικές τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας, οι οποίες έως τώρα έδρασαν λίαν επιτυχώς. Άλλωστε η διαχείριση του έργου του οδικού άξονα Κάρυστος – Λέπουρα είναι ο … αψευδής μάρτυς.
Στον  αντίποδα η Νομαρχία απέδειξε ότι  είναι αναξιόπιστη για τη διαχείριση μεγάλων και δύσκολων έργων. Ανέλαβε να κατασκευάσει από δεκαετίας το δρόμο Ραπταίοι- Στύρα-Πόρτο Λάφια (τμήμα του άξονα Κάρυστος – Λέπουρα ) και το έργο βάλτωσε, κατέληξε σε «Βατερλώ», μάλιστα δε όχι από έλλειψη τεχνικής επάρκειας, αλλά από ανεπαρκή πολιτική διαχείρισης του έργου. Χρειάστηκαν περισσότερα από τρία χρόνια για να τεθεί ο ανάδοχος εκτός του έργου(!) με αποτέλεσμα οι προθεσμίες του 3ου Κ.Π.Σ να παρέλθουν ανεπιστρεπτί και το έργο παραμένει μετέωρο. Με τέτοια παραδείγματα τίθεται το ερώτημα της τεχνικής φερεγγυότητας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ευβοίας σε κορυφαίες τεχνικές επιλογές, ιδιαίτερα όταν η επιλογή των έργων γίνεται από κορυφαία όργανα του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας.
Επίσης, είναι ανακριβής ο ισχυρισμός ότι όσα έργα εκτελεί η περιφέρεια στη Νότια Καρυστία (δρόμοι Πόθι-Γιαννίτση, Βατήσι – Στουπαίοι κ.λ.π) είναι αποτελέσματα ενεργειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Τα έργα αυτά έχουν τη ρίζα τους στο 1989 και αποφασίστηκαν πριν ακόμη θεσμοθετηθεί η αιρετή Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
Η παρέμβαση  της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης  ήταν ατυχέστατη. Τα στελέχη της υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας δεν είναι πολίτες μειωμένου πατριωτισμού, για να γίνονται δέκτες προσβλητικών υποδείξεων.  Ας μην ξεχνάμε πως η αρχική πίστωση των 8.00 εκατ. Ευρώ αναγγέλθηκε προ πενταετίας από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Φώλια παρόντος του Νομάρχη, ο οποίος είχε όλο το χρόνο μαζί του ώστε να δράσει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Τώρα το  θυμήθηκε, κατόπιν εορτής;
Για αυτούς τους πολύ συγκεκριμένους λόγους εισηγούμαστε στην Περιφέρεια να προχωρήσει στην κατακύρωση του διαγωνισμού αν οι διαδικασίες, όπως κυκλοφορεί, είναι νόμιμες και να ξεκινήσει αυτό το ιδιαίτερης σημασίας έργο για την ανάπτυξη της Νότιας Καρυστίας. Σε διαφορετική περίπτωση, η τυχόν ματαίωση του θα είναι η χειρότερη υπηρεσία προς μια περιοχή από τις πλέον εγκαταλειμμένες της χώρας.