Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Συνολικές ζημίες 1,71 δισ. ευρώ

Οι έντεκα πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ
για το έτος 2009

Τα στοιχεία που αφορούν τις έντεκα πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ για το 2009 δημοσιοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο «της μεσοπρόθεσμης στρατηγικής για την εξυγίανση και τη διαφάνεια στα δημόσια οικονομικά».
Βάσει των στοιχείων, οι ζημιές των έντεκα ΔΕΚΟ, από το 2007 στο 2009, έχουν αυξηθεί κατά 31% και ανήλθαν σε 1,711 δισ ευρώ για το 2009, ενώ το μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο ανέρχεται σε 40.772 ευρώ, διπλάσιος από τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και μεγαλύτερος του Δημοσίου, και έναντι του 2008 έχει αυξηθεί κατά 6,5%.
Επιπλέον, από τα στοιχεία απορρέει ότι ο καθαρός δανεισμός (σύνολο μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων μείον ταμειακά διαθέσιμα) των έντεκα ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 12 δισ. ευρώ, δηλαδή .......
8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα τους.
Τα παραπάνω στοιχεία δημοσιοποιούνται, κατόπιν και των πιέσεων της τρόικας για έλεγχο και προγράμματα εξυγίανσης των ζημιογόνων ΔΕΚΟ με γενναίες περικοπές παροχών και επιδομάτων.
«Στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής που υλοποιεί η χώρα μας και της μεσοπρόθεσμης στρατηγικής για την εξυγίανση και τη διαφάνεια στα δημόσια οικονομικά, η Ειδική Γραμματεία Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών του Υπουργείου Οικονομικών, συγκέντρωσε και δημοσιοποιεί τα στοιχεία που αφορούν στις έντεκα πιο ζημιογόνες ΔΕΚΟ για το έτος 2009» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.



Οι έντεκα ΔΕΚΟ είναι:
· ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ (ΟΣΕ ΑΕ)
· ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Α.Ε. (ΕΔΙΣΥ ΑΕ)
· ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ)
· ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (ΗΣΑΠ ΑΕ)
· ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΘΗΝΩΝ-ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε. (ΗΛΠΑΠ ΑΕ)
· ΕΤΑΙΡΙΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Α.Ε. (ΕΘΕΛ ΑΕ)
· ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΒΕΕ (ΕΑΣ ΑΕ)
· ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Α.Ε. (ΕΑΒ ΑΕ)
· ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Α.Ε. (ΕΤΑ ΑΕ)
· ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ (ΤΕΟ ΑΕ)

· ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΟΔΙΕ ΑΕ)
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, σημειώνει το υπουργείο, τα συνολικά έσοδα των έντεκα πιο ζημιογόνων ΔΕΚΟ το 2009 ανήλθαν σε 1.500.526.914 ευρώ, μειωμένα κατά 6,8% σε σχέση με το 2008 (1.609.586.416 ευρώ). Τα έσοδα γα το 2007 ανήλθαν σε 1.603.525.927ευρώ.
Οι ζημιές των έντεκα ΔΕΚΟ, από το 2007 στο 2009, έχουν αυξηθεί κατά 31% και ανήλθαν σε 1.711.311.680 ευρώ για το 2009.
Το συνολικό κόστος μισθοδοσίας ανέρχεται σε 1.168.761.788 ευρώ το 2009. Το 78% των εσόδων καταβάλλεται σε αμοιβές, εργοδοτικές εισφορές και λοιπές παροχές των εργαζομένων.
Από τα συγκεντρωτικά στοιχεία, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, προκύπτει ακόμα ότι το μέσο κόστος μισθοδοσίας ανά εργαζόμενο (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι εργοδοτικές εισφορές) ανέρχεται σε 40.772 ευρώ, αυξημένο κατά 6,5% έναντι του 2008.
Ο συνολικός μέσος αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ανέρχεται σε 21.627 εργαζόμενους μειωμένος κατά 4,5%, έναντι του 2008.
Επιπλέον, από τα στοιχεία απορρέει ότι ο καθαρός δανεισμός (σύνολο μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων μείον ταμειακά διαθέσιμα) των έντεκα ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 11.980.408.058 ευρώ, δηλαδή 8 φορές μεγαλύτερος από τα ετήσια έσοδα τους.
Το σύνολο των τόκων ανέρχεται στα 574.168.096 ευρώ για το έτος 2009, ή το 38% των εσόδων.
Το σύνολο των δανείων που χορηγήθηκαν με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου στις έντεκα ΔΕΚΟ το έτος 2009 ανήλθε σε 1.315.000.000 ευρώ και αφορά στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στον Όμιλο ΟΣΕ, στην ΕΑΒ και στην ΕΑΣ.
Οι καταπτώσεις εγγυήσεων για το έτος 2009 ανήλθαν σε 632.093.150 ευρώ και αφορούν στον Όμιλο ΟΣΕ, στον Όμιλο ΟΑΣΑ, στην ΕΑΒ και στον ΟΔΙΕ.
Οι συνολικές επιχορηγήσεις (Τακτικού Προϋπολογισμού, Ε.Ε. και λοιπές) για τις έντεκα ΔΕΚΟ ανήλθαν σε 125.728.132 ευρώ για το 2009, εκ των οποίων τα 122.938.128 ευρώ αφορούν σε Επιχορήγηση Τακτικού Προϋπολογισμού.
Αξιοσημείωτο δε, είναι, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ότι ο μέσος μισθός στις ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 40.772 ευρώ και είναι διπλάσιος από τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα και μεγαλύτερος του Δημοσίου.
Η ΔΕΚΟ με τον μεγαλύτερο μέσο όρο είναι ο ΗΣΑΠ με 56.554 ευρώ ανά εργαζόμενο. Σε πέντε από τις έντεκα ΔΕΚΟ το συνολικό μισθολογικό κόστος ξεπερνάει τα έσοδα.

Ο μέσος μισθός (πλην εργοδοτικών εισφορών και λοιπών παροχών) από το 2007 αυξήθηκε κατά 8% και ενώ ο αριθμός των εργαζομένων μειώνεται, το κόστος μισθοδοσίας αυξάνεται.
Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο (www.minfin.gr) τα οικονομικά στοιχεία που έχουν καταρτίσει οι Δημόσιες Επιχειρήσεις και οι Οργανισμοί, όπως άλλωστε ορίζεται στο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής.
Το επόμενο διάστημα, οι ΔΕΚΟ έχουν την υποχρέωση, σύμφωνα και με την σχετική απόφαση, να καταρτίσουν τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια 2011-1013.
Η σύνταξη των στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων θα γίνει σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές που έχουν ήδη δοθεί στις δημόσιες επιχειρήσεις.
Οι επιχειρήσεις καλούνται να καταγράψουν τους στρατηγικούς και επιχειρησιακούς στόχους τους, να ποσοτικοποιήσουν τις δράσεις και να παρουσιάσουν τις πηγές χρηματοδότησης και τη χρονική κατανομή τους.
H Κυβέρνηση, τονίζεται ακόμη στην ανακοίνωση, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημοσίευση έγκυρων και έγκαιρων πληροφοριών σχετικά με τη χρηματοοικονομική κατάσταση των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, μέσα από διαφανείς διαδικασίες, ενώ προτεραιότητά της αποτελεί και η σύνταξη σχεδίου δράσης για τη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων των ζημιογόνων δημοσίων επιχειρήσεων, με σκοπό την ορθολογική λήψη αποφάσεων για την οικονομική τους ανάπτυξη και βιωσιμότητα.
Σημειώνεται ότι με στόχο τη συγκράτηση του μισθολογικού κόστους στις ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση με τους νόμους 3833/2010 και 3845/2010 έχει ορίσει ανώτατο όριο αμοιβών και περικοπή των μισθών ανάλογη με αυτή των δημοσίων υπαλλήλων.

Ως αποτέλεσμα σε όλες τις ΔΕΚΟ συνολικά υπάρχει μια μείωση του κονδυλίου μισθοδοσίας της τάξεως των 200 εκ. ευρώ, καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.