Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ – ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΣΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟ ΤΑΜΥΝΕΩΝ


Σε μια θυελλώδη Συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο στις 6-2-2011, Πρόεδροι και εκπρόσωποι Κοινοτήτων του Δήμου Κύμης - Αλιβερίου και πλήθος δημοτών που παρευρέθηκαν σε αυτό, ενημερώθηκαν από τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Θωμά για τα όσα απίστευτα έχουν συμβεί στον πρώην Δήμο Ταμυνέων και.....
 όσα αποκαλύπτονται, καθώς προχωρά η διαδικασία της απογραφής και παραλαβής των οικονομικών και περιουσιακών στοιχείων του νέου ενιαίου Δήμου.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΩΝ 8.000.000 ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2007-2010 ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ!!!!.


ΚΑΗΚΑΝ (;) - ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ, ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΤΟΥ 80% . ΤΑ ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ.


ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΗ ΔΟΥ ΟΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΘΕΝΤΕΣ ΦΟΡΟΙ (ΦΜΥ) ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΚΤΛ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ (1,4,8), ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ ΧΡΟΝΙΑ.


ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΙΚΑ, ΤΥΔΚΥ, ΤΑΔΚΥ ΚΤΛ.


ΕΓΙΝΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑΤ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΕΠΑΤ.


Μετά τα ανωτέρω το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε και ενέκρινε την ανάθεση σε ορκωτούς λογιστές της έρευνας των οικονομικών στοιχείων και τη συνδρομή τους στην επιτροπή απογραφής που έχει συστηθεί.
Τα στοιχεία είναι συντριπτικά και οι αριθμοί αδυσώπητοι.
ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΓΚΡΙΣΗ
Ο πρώην Δήμος Ταμυνέων δεν έχει δημοσιεύσει ισολογισμό για έτη 2007, 2008, 2009 και 2010. Στο Αρχείο του δεν υπάρχουν καταχωρημένα τα εντάλματα πληρωμών που έχουν εκδοθεί, πλην ελαχίστων. Μολονότι αυτά ζητήθηκαν εγγράφως από τους αρμόδιους Δημοτικούς Υπαλλήλους και την πρώην Δήμαρχο, κα Αικατερίνη Καράπα.
Μετά από αυτό έγινε έρευνα για τον εντοπισμό των αντιγράφων που κατατέθηκαν στην Επίτροπο του ελεγκτικού Συνεδρίου, από δύο Υπαλλήλους του Δήμου, που έδειξε ότι κατά την περίοδο 2007-2010 πληρώθηκαν 3.500 περίπου εντάλματα. Από αυτά 900 περίπου είχαν έγκριση επιτρόπου και 400 περίπου δεν χρειαζόντουσαν έγκριση. Τα υπόλοιπα 2.200 περίπου εντάλματα πληρώθηκαν χωρίς την απαιτούμενη έγκριση επιτρόπου. Βάσει των πιο πάνω 8.000.000 ευρώ περίπου πληρώθηκαν αυθαίρετα και δίχως την απαιτούμενη έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο!!!
Όταν όλα αυτά έγιναν γνωστά διατάχθηκε αμέσως από τον Δήμαρχο η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, για την διερεύνηση της έκτασης και του βάθους της υπόθεσης αυτής αλλά και την διακρίβωση των εμπλεκομένων προσώπων.


ΚΑΗΚΑΝ (;) - ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΕΝΤΑΛΜΑΤΑ
Σε τελευταία έκθεση ορκωτών λογιστών, για τις χρήσεις 2007 και 2008 του Δήμου Ταμυνέων αναφέρεται ότι ο έλεγχος δεν ήταν ολοκληρωμένος διότι τον Φεβρουάριο του 2009 στη διάρκεια μιας πυρκαϊάς που σημειώθηκε στο ανακαινισμένο τότε Δημαρχείο Αλιβερίου, καταστράφηκε το Αρχείο των Ενταλμάτων Πληρωμών και διαφόρων κρίσιμων οικονομικών στοιχείων.
Σε ευθεία ερώτηση του Δημάρχου προς την τότε Δήμαρχο, κα Καράπα εκείνη δεν μπόρεσε να εξηγήσει γιατί ένα τέτοιο μεγάλο και σοβαρό γεγονός δεν ανακοινώθηκε στην Αστυνομία, την Πυροσβεστική και κυρίως στο Δημοτικό Συμβούλιο για να λάβουν γνώση και να πράξουν τα εκ του νόμου προβλεπόμενα. Απλώς η κα Καράπα δήλωσε ότι εκείνη την περίοδο η ίδια είχε τεθεί σε αναγκαστική Αργία με απόφαση της Περιφέρειας και την αντικαθιστούσε στα καθήκοντα του Δημάρχου ο Αντιδήμαρχος κ. Αδάμης. Άφησε δηλαδή να εννοηθεί ότι υπεύθυνος ήταν ο κ. Αδάμης και όχι η ίδια. Αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να εξηγήσει γιατί δεν προέβη στα δέοντα, όταν επανήλθε στην θέση της.


ΔΕΝ ΑΠΟΔΟΘΗΚΑΝ ΦΟΡΟΙ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΕΠΙ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο πρώην Δήμος Ταμυνέων επίσης:
Δεν απέδωσε τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) που παρακράτησε από τους εργαζομένους και τους αιρετούς την τετραετία 2007-2010. Το ποσό ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Δεν κατέβαλλε στα Ασφαλιστικά Ταμεία τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων.
Δεν κατέβαλλε για την ίδια περίοδο των τεσσάρων χρόνων τον φόρο Προμηθευτών που κυμαίνεται από 1-8%.
Όλα τα παραπάνω επιβαρύνονται με τόκους υπερημερίας και προσαυξήσεις 1.5% το μήνα!!
Η ζημιά για το Δήμο δεν μπορεί να υπολογιστεί ακριβώς αυτή τη στιγμή, και πριν τουλάχιστον ολοκληρωθεί η έρευνα.

ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΕΗ
Δυστυχώς όμως οι δυσάρεστες εκπλήξεις για τους συμβούλους συνεχίστηκαν και δεν περιορίστηκαν σε αυτά. Με απολύτως παράνομη χρηματοδότηση έλαβαν : η ΔΕΥΑΤ 350.000 ευρώ και η ΔΕΠΑΤ 260.000 ευρώ δηλαδή συνολικά περίπου 610.000 ευρώ.
Όπως επίσης, τα τρέχοντα χρέη της ΔΕΥΑΤ ανέρχονται περίπου σε 700.000 ευρώ περίπου : 348.000 ευρώ προς το ΙΚΑ, 195.000 ευρώ για μισθούς των εργαζομένων που είναι απλήρωτοι έξι μήνες, 98.000 ευρώ στο ΤΣΜΕΔΕ για εισφορές μηχανικών, 34.000 ευρώ για παρακρατούμενο ΦΠΑ, 20.000 ευρώ για φόρο μισθωτών υπηρεσιών, χωρίς βέβαια να υπολογίζονται οφειλές προς τρίτους και τοκοχρεωλύσια δανείων.
Τα μέλη του Συμβουλίου και όλοι όσοι άκουσαν την έκθεση του Δημάρχου έμειναν εμβρόντητοι. Στην συνέχεια ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και σε μια σειρά πληρωμών που έγιναν περί το τέλος του Δεκεμβρίου 2010. Έγιναν πληρωμές που ξεπερνούν τις 230.000€ «για διάφορες παροχές υπηρεσιών και μελέτες». Μελέτες που οι υπάλληλοι του Δήμου δεν έχουν δει ποτέ, σε διάφορα πρόσωπα ( Ο Δήμαρχος ανέφερε περίπου 20 πρόσωπα), απολύτως άγνωστα σε όλους. Μάλιστα, όπως δήλωσε, από έρευνα που έκανε ο ίδιος διαπιστώθηκε ότι κανένα πρόσωπο από αυτά δεν είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου!!!
Η πρώην Δήμαρχος Ταμυνέων, κυρία Καράπα, αρνήθηκε ότι υπέγραψε ποτέ αυτά τα εντάλματα. Με αυτό τον τρόπο άφησε να εννοηθεί ότι το εντάλματα εξεδόθησαν εν αγνοία της!
Για να γίνει σύγκριση σημειώθηκε ότι οι υπόλοιποι Δήμοι που συνενώθηκαν στο νέο Δήμο δεν υπάρχουν τέτοιες παρατυπίες και παραβάσεις της οικονομικής διαχείρισης.
Οι αποκαλύψεις, εκτός από έκπληξη δημιούργησαν ερωτηματικά για την έκταση της κακοδιαχείρισης και κατά πόσο αυτή η κατάσταση επιβαρύνει άδικα όλους τους άλλους Δήμους που συνενώθηκαν στον νέο ενιαίο δήμο, μια και δεν είναι δίκαιο τα χρέη του Δήμου Ταμυνέων να τα επωμιστούν οι υπόλοιποι Δήμοι. Αποφασίστηκε παμψηφεί η διενέργεια πλήρους οικονομικού ελέγχου με την σύμπραξη ορκωτών Λογιστών σε όλα τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία όλων των Δήμων για να διακριβωθεί το μέγεθος και η φύση της ζημιάς του Δήμου αλλά και να αποφασιστεί και καθοριστεί στη συνέχεια η στάση του Συμβουλίου απέναντι στα γεγονότα και τους υπαίτιους γι΄αυτά.
Ο Δήμαρχος και τόνισε ότι είναι αποφασισμένος μαζί με τους συνεργάτες του και το Δημοτικό Συμβούλιο να αγωνιστούν να ανατρέψουν και να αναστρέψουν την κατάσταση. «Στα δύσκολα, είπε, δεν θα κάνουμε πίσω, αλλά έχουμε χρέος να διατηρήσουμε την πρέπουσα συνοχή στο νέο Δήμο και να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες. Έχουμε την διάθεση και την γνώση να τα καταφέρουμε. Και θα πετύχουμε».