Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

Ολοκληρώθηκε η μεταστέγαση
των Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκιδέων
στο νέο κτήριο επί της οδού Ληλαντίων

Ολοκληρώθηκε η μεταφορά των Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκιδέων στο νέο κτήριο επί της οδού Ληλαντίων (με είσοδο από την οδό Μεγασθένους).

Στο νέο κτήριο λειτουργούν
οι Δ/νσεις Διοίκησης (με το Γεν. Πρωτόκολλο, στον 2ο όροφο), Προσόδων (στον 2ο και 3ο όροφο), Οικονομικών (στον 3ο όροφο), Τεχνικών Υπηρεσιών (στον 4ο όροφο) και Προγραμματισμού & Πληροφορικής (στον 5ο όροφο). Στο ίδιο κτήριο θα....

υπάρχουν Γραφεία Δημάρχου (στον 4ο όροφο), Γεν. Γραμματέα (στον 4ο όροφο) και Αντιδημάρχων (στον 1ο όροφο) καθώς και αίθουσα συσκέψεων (στον 5ο όροφο).

Στο απελευθερωθέν κτήριο Κότσικα,
θα μεταφερθεί, εντός των ημερών, το σύνολο της Δ/νσης Πολεοδομίας (που μέχρι σήμερα στεγαζόταν σε  τρία διαφορετικά σημεία: στο κτήριο Κότσικα, στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας και στα γραφεία στην οδό Αθηνάς) ενώ σ’ αυτό θα στεγάζεται επίσης και η Δ/νση Γεωτεχνικών Υπηρεσιών, όπως και η Γραμματεία Δημοτικού Συμβουλίου, η Δημοτική Κοινότητα Χαλκίδας και ο Συμπαραστάτης του Δημότη.

Και βεβαίως, εντός του Σεπτεμβρίου, (όπως είχε δεσμευθεί η Δημοτική Αρχή) η αίθουσα «Βυζαντινόν», στο ισόγειο του κτηρίου Κότσικα, θα λειτουργεί και πάλι ως χώρος στέγασης πολιτιστικών λειτουργιών και έκθεσης καλλιτεχνικών δημιουργιών. Μάλιστα, πλέον με διαθέσιμο και το τμήμα που από παλιά είχε δεσμευτεί για αρχειοθέτηση αλλά και με αυτόνομες τουαλέτες.

Παράλληλα, η απελευθέρωση χώρων, δρομολογεί και τη στέγαση των Δημοτικών παρατάξεων.

Το εμβληματικό διατηρητέο κτήριο επί της οδού Φαρμακίδου, με μέτωπο στη θάλασσα, παραμένει η έδρα του Δήμου. Με το νέο κτήριο να αποτελεί παράρτημά του.

Η μίσθωση κτηρίου για τις ανάγκες στέγασης των Υπηρεσιών του Δήμου, αποφασίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο (απόφαση 290/2010), αφού:
- Η έλλειψη ιδιόκτητου κτηρίου, τόσο στην έδρα όσο και στην περιφέρεια του Δήμου,  ικανού να καλύψει τις ανάγκες των Υπηρεσιών του Δήμου, στο πλαίσιο των αυξημένων απαιτήσεων της νέας αρχιτεκτονικής της αυτοδιοίκησης, ήταν δεδομένη.
- Η μεταφορά έστω μέρους των κεντρικών Υπηρεσιών του Δήμου σε κτήρια των Δημοτικών Καταστημάτων των συνενωθέντων πρώην Δήμων και νυν Δημοτικών Ενοτήτων, δεν ήταν δυνατή. Το μεγαλύτερο Δημοτικό Κατάστημα των πρώην Δήμων και νυν Δημοτικών Ενοτήτων, είναι αυτό της Νέας Αρτάκης, στο οποίο πέραν των Υπηρεσιών της Δημοτικής Ενότητας εδρεύει και ο Δημοτικός Οργανισμός Πολιτισμού-Αθλητισμού-Περιβάλλοντος ενώ σε εκείνο του Βασιλικού, πρόκειται να εγκατασταθεί επιπλέον, το προς σύσταση Κέντρο Συμβουλευτικής.

Το επιλεχθέν, κατόπιν νομίμως διενεργηθείσης δημοπρασίας, νέο κτήριο, έχει συνολική στεγασμένη επιφάνεια 1732,06 τ.μ.(1418,70 τ.μ.σε χώρους γραφείων και  290,91 τ.μ βοηθητικών χώρων και κλίμακας κινδύνου), αποθηκευτικό/αρχειακό υπόγειο χώρο 225 τ.μ. και χώρο στάθμευσης άνω των 65 αυτοκινήτων.
Είναι σύγχρονο, τεχνολογικά εξοπλισμένο (με συστήματα κλιματισμού και ύγρανσης-ιονισμού του αέρα καθώς και σύστημα ασφαλείας με κάμερες) και κατάλληλα σχεδιασμένο, ώστε να καταστεί άκρως λειτουργικό.
Ενώ απαντά και στο βασικό ζητούμενο της εύκολης προσβασιμότητας, ιδιαίτερα μάλιστα από τις Δημοτικές Ενότητες.
Το νέο κτήριο επί της οδού Ληλαντίων, αναβαθμίζει και τη Συνοικία του Αγίου Ιωάννη.
Παράλληλα δε, η παρουσία πολύ λιγότερων υπαλλήλων και συναλλασσόμενων πολιτών στο κτήριο Κότσικα, συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της πόλης.
Να σημειωθεί επιπρόσθετα ότι, το νέο κτήριο είναι φιλικό και για τα άτομα με αναπηρίες, αφού διαθέτει ράμπα εισόδου, κατάλληλο ασανσέρ και ειδικές τουαλέτες. 

Η συστέγαση του πολύ μεγάλου όγκου των Υπηρεσιών του Δήμου σε έναν ενιαίο χώρο σύγχρονων προδιαγραφών, έρχεται να εξυπηρετήσει  όχι μόνο υπηρεσιακές συνθήκες, αναβαθμίζοντας τους χώρους εργασίας των στελεχών του Δήμου και προσδίδοντας λειτουργικότητα και οικονομία κλίμακας, αλλά κυρίως την ανάγκη καλύτερης εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων πολιτών που θα εξυπηρετούνται πλέον, ανετότερα, γρηγορότερα και οικονομικότερα.

Στο νέο κτήριο έχει προβλεφθεί η απαραίτητη τεχνολογική υποδομή για την -με αυξημένη ασφάλεια και ταχύτητα επεξεργασίας (περισσότεροι servers μεγαλύτερης δυναμικότητας)- τήρηση ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου στη διαχείριση εισερχομένων και εξερχομένων , καταγράφοντάς τα αξιόπιστα και αποδίδοντας αυτόματα έναν μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου. Διασφαλίζοντας την αυτοματοποιημένη εσωτερική διακίνηση των εγγράφων και την αρχειοθέτησή τους, παρέχοντας τη δυνατότητα στην υπηρεσία για σύνθετη αναζήτηση των δεδομένων και παραμετροποιήσεις τους και αργότερα, στους πολίτες, για ενημέρωσή της προόδου στην πορεία διεκπεραίωσής τους.

Σε ότι αφορά δε στα οικονομικά δεδομένα της μίσθωσης του νέου κτηρίου και της των εξ αυτής ωφελειών, αναφέρεται:
1. Η αρχική προσφορά του μισθώματος από τον μειοδότη άγγιζε τις 17.000 ευρώ, μειώθηκε από την Επιτροπή Δημοπρασιών στα 13.500 ευρώ και κατόπιν προσωπικής παρέμβασης του Δημάρχου, μειώθηκε (συμπεριλαμβανομένης και της προβλεπόμενης διάταξης περί μείωσης 20%) στα 9.200 ευρώ τον μήνα.
2Α. Ο Δήμος Χαλκιδέων έχει ήδη αποχωρήσει ή βρίσκεται σε διαδικασία αποχώρησης από μίσθια  -τόσο στην έδρα όσο και στην περιφέρεια- και συγκεκριμένα
- από 3 στη Χαλκίδα (τα δύο Γραφεία Σχεδίου Πόλης από την οδό Αθηνάς και το Πολιτιστικό Κέντρο «Γιαννη Σκαρίμπα» από την οδό Ν. Κακαρά) καθώς και
- από 5 στο Ληλάντιο (τα δύο Γραφεία Τεχνικών Υπηρεσιών, το Διοικητικών Υπηρεσιών, το Αλλοδαπών και το Πρασίνου), από 1 στη Νέα Αρτάκη (το Ωδείο), από 1 στην Αυλίδα (το μοναδικό μη επιχορηγούμενο από το Κράτος, ΚΕΠ) και από 1 στην Ανθηδόνα (υποκατάστημα ΔΕΥΑΧ), τα οποία είτε έχουν μεταφερθεί είτε θα μεταφερθούν συντόμως στα Καταστήματα των εδρών των Δημοτικών Ενοτήτων.
Εξέλιξη που σημαίνει, -συν την κρατική επιχορήγηση για τις μεταβιβασθείσες αρμοδιότητες- την εξοικονόμηση συνολικά περίπου 5.500 ευρώ τον μήνα.
2Β. Η μεταφορά της Δ/νσης Πολεοδομίας του Δήμου από το Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας, σημαίνει την αυτόματη μεταφορά των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας στο Διοικητήριο και την απελευθέρωση του κτηρίου Γαβριήλ, με το Δήμο να αποφεύγει την καταβολή του μισθώματος των περίπου 16.000 ευρώ το μήνα, το οποίο αναγκαστικά θα του μετακυλιόταν.

Η πολιτική επιλογή της Δημοτικής Αρχής για συστέγαση του πολύ μεγάλου όγκου των Υπηρεσιών σε έναν ενιαίο χώρο στην έδρα του Δήμου, ως η «καρδιά» του σώματός του και η εκ παραλλήλου, πλήρης λειτουργία των υπηρεσιών των Δημοτικών Ενοτήτων, προκειμένου οι δημότες να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν εγγύτερα στον τόπο τους, ήδη αποτελεί πραγματικότητα.
Από τους πολίτες ζητείται, σ’ αυτήν την πρώτη περίοδο προσαρμογής, κατανόηση για τυχόν προβλήματα δυσλειτουργιών.

Σημείωση: Το πρώτο φάσμα τηλεφωνικών συνδέσεων (22213 55 100-199)
 έχει ήδη παραδοθεί και λειτουργεί στο νέο κτήριο. Ακολουθούν κι άλλα.
Με την ολοκλήρωση της εγκατάστασής τους, οι τηλεφωνικές συνδέσεις
ανά θέση εργασίας,  θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου.