Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΕΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥΣ

1. ΟΙ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΕΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ

Στο πλαίσιο του ισχύοντος οικονομικού-κοινωνικού περιβάλλοντος και θεωρώντας υποχρέωσή της την ενημέρωση των πολιτών και για το ποσόν των αντιμισθιών των αιρετών στο Δήμο Χαλκιδέων (οι οποίες καθορίζονται με υπουργική απόφαση), η Δημοτική Αρχή δημοσιοποιεί τα ακριβή στοιχεία τους:

Α) Η αντιμισθία του Δημάρχου, μετά τις διάφορες κρατήσεις, είναι....
1.957,06 ευρώ (με το προ κρατήσεων ποσό να ανέρχεται στα 3.420 ευρώ).

Β) Η αντιμισθία των Αντιδημάρχων, μετά τις διάφορες κρατήσεις, είναι 1.278,76 ευρώ (με το προ κρατήσεων ποσό να ανέρχεται στα 1.710 ευρώ).

Σημειώνεται πως –βάσει της παρ. 3ε του άρθρο 3 του Ν.4051/12- οι 2 από τους 7 αντιδημάρχους, και συγκεκριμένα οι Βασ. Καθαροσπόρης και Αλ. Αναστασίου, δεν λαμβάνουν αντιμισθία.

Γ) Η αντιμισθία του Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου, μετά τις διάφορες κρατήσεις, είναι 545,76 ευρώ (με το προ κρατήσεων ποσό να ανέρχεται στα 720 ευρώ).

Δ1) Η αντιμισθία των Προέδρων Δημοτικών Κοινοτήτων (5 στον αριθμό), μετά τις διάφορες κρατήσεις, είναι 265,30 ευρώ (με το προ κρατήσεων ποσό να ανέρχεται στα 350 ευρώ).

Δ2) Η αντιμισθία των Προέδρων Τοπικών Κοινοτήτων (9 στον αριθμό), μετά τις διάφορες κρατήσεις, είναι 227,40 ευρώ (με το προ κρατήσεων ποσό να ανέρχεται στα 300 ευρώ).

Ε) Ο Συμπαραστάτης του Δημότη από 01/01/2013, αξιοποιώντας σχετική νομοθετική ρύθμιση, έχει επιλέξει τη σύνταξη του Δημοσίου και έτσι, δεν λαμβάνει αντιμισθία από το Δήμο.

Σημειώνεται δε, ότι ο Δήμος Χαλκιδέων. ουδέποτε στο πλαίσιο των διεκδικήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε συνέδρια και δημόσιες τοποθετήσεις, έθεσε ζήτημα απόκρουσης των πολλαπλών μειώσεων που έγιναν στις αντιμισθίες των αιρετών, σε αντίθεση με τη σταθερή αντίθεσή του σε κάθε μέτρο και σκοπιμότητα υποβάθμισης και απαξίωσης των Δήμων.

2. Ο ΑΥΤΟΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥΣ

Από την αρχή της πρώτης περιόδου της Δημοτικής Αρχής (από 01/01/2007) έως και σήμερα, παρά το ότι υπάρχει πρόβλεψη
α) περί κινητής τηλεφωνίας αιρετών οργάνων ΟΤΑ και συγκεκριμένα μηνιαίας δαπάνης έως 200 ευρώ για τον Δήμαρχο, έως 100 ευρώ για κάθε έναν από τους 7 Αντιδημάρχους, έως 60 ευρώ για τον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου, έως 160 ευρώ για τον Γενικό Γραμματέα και έως 100 ευρώ για κάθε έναν από 3 υπηρεσιακούς Διευθυντές, δηλαδή συνολικά μηνιαίας δαπάνης έως 1.420 ευρώ
β) περί κάλυψης των εξόδων εκτός έδρας κίνησης του Δημάρχου και των Αντιδημάρχων
γ) περί μετακίνησης του Δημάρχου με υπηρεσιακό αυτοκίνητο, στις εργάσιμες ημέρες και ώρες
στο Δήμο Χαλκιδέων, δεν έγινε ποτέ χρήση αυτών των προβλέψεων:

Α) Ουδείς από τους δικαιούμενους αιρετούς και υπηρεσιακούς έχει προμηθευτεί και χρησιμοποιεί υπηρεσιακό κινητό τηλέφωνο

Β) Ουδείς από τους δικαιούμενους αιρετούς έχει ποτέ ζητήσει και έχει λάβει έξοδα εκτός έδρας κίνησης

Γ) Ο Δήμαρχος δεν χρησιμοποιεί υπηρεσιακό όχημα για τις μετακινήσεις του

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφού επιφορτίζεται ο ίδιος ο Δήμαρχος αντί του Δήμου, το υπολογιζόμενο κατά 400 ευρώ περίπου τον μήνα κόστος, επέρχεται περαιτέρω πραγματική μείωση της αντιμισθίας του στα 1.560 ευρώ.

Ο Δήμος Χαλκιδέων αποτελεί, ίσως, τη μοναδική περίπτωση δημοσίου φορέα που έχει επιλέξει τον αυτοπεριορισμό των εξόδων των αιρετών του, ως υποδειγματική-παραδειγματική λειτουργία τόσο προς τους Δημότες όσο και προς το Υπαλληλικό Προσωπικό.
Υπόδειγμα συνέπειας της Δημοτικής Αρχής στην αντίληψη ότι η συνεισφορά στα κοινά πρέπει και μπορεί να είναι ανιδιοτελής.
Παράδειγμα έμπρακτου σεβασμού της Δημοτικής Αρχής και προς το τελευταίο ευρώ του Δήμου, όχι μόνον με την αποφυγή είσπραξης προβλεπόμενων εξόδων αλλά ακόμη και μέσω δωρεών.