Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΥΠΕΠΘ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ


Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος παρέστη σήμερα στην παρουσίαση της νέας τουριστικής καμπάνιας του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης. Αμέσως μετά την εκδήλωση και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Σπηλιωτόπουλος προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, σύμφωνα με στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα χθες, βλέπουμε ότι στην Ελλάδα η μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία φτάνει το 3%, όταν στο Λονδίνο είναι 18, στο Παρίσι 12 στη Μαδρίτη 14. Η Κυβέρνηση κάνει κατά καιρούς εκκλήσεις στους ξενοδόχους επιχειρηματίες να ρίξουν τις τιμές. Εσείς τι έχετε να τους πείτε με την πείρα που έχετε όλα αυτά τα χρόνια;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει, ειδικά στις μέρες μας, μια συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική και πολύ περισσότερο όταν λειτουργούμε με προϋποθέσεις μιας ελεύθερης οικονομίας. Από εκεί και έπειτα, βεβαίως, χρειάζεται μια αυτοσυγκράτηση από την πλευρά των επιχειρηματιών και κυρίως τα πακέτα που έχουν να προτείνουν γίνονται ακόμα πιο δελεαστικά όταν μέσα σε αυτά, έχουν να προτείνουν επιπρόσθετες υπηρεσίες. Θα έλεγα λοιπόν ότι έχει μεγάλη αξία να ανεβάσουν και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και από την άλλη να προτείνουν πολύ περισσότερες υπηρεσίες στην ίδια τιμή. Υπό αυτήν την έννοια αντιλαμβάνεστε ότι ένα πακέτο, χωρίς να ρίξεις καν την τιμή, γίνεται ακόμα πιο δελεαστικό και βεβαίως, εκεί που μπορούν, πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση στις τιμές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι δελεαστικά τα πακέτα σε σχέση με τα άλλα, τα ανταγωνιστικά, πιστεύετε κύριε Υπουργέ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατά τη δική μου εκτίμηση η χώρα μας έχει πάρα πολλά δελεαστικά πακέτα διακοπών. Πιστεύω ότι η χώρα μας εξακολουθεί να έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα για την προσέκλυση επισκεπτών. Θεωρώ ότι τα μέτρα τα οποία είχαμε πάρει ως κυβέρνηση λειτούργησαν και λειτουργούν και μπορούν να ανακουφίσουν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο.
Άρα, αν δουλέψουμε σωστά και στοχευμένα, κατά τη δική μου εκτίμηση, μπορούμε να έχουμε όσο το δυνατόν τις μικρότερες απώλειες.
Αντιλαμβάνεστε ότι όταν έχουμε κρίση, η κρίση ακουμπά όλους, άρα θα ακουμπήσει και τη χώρα μας. Στόχος μας λοιπόν είναι στην κατεύθυνση αυτή να έχουμε όσο το δυνατόν πιο μικρές απώλειες και πιστεύω ότι σε αυτήν την κατεύθυνση εργαζόμαστε και εργαζόμασταν και κυβέρνηση και ανεξάρτητα αυτού, όσοι αγαπήσαμε τον τουρισμό. Και βεβαίως και οι πριν από εμένα και εγώ αλλά και ο σημερινός Υπουργός κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί προκειμένου να βοηθήσει μια πολύ δύσκολη για όλους κατάσταση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ πώς σας φάνηκε η νέα καμπάνια τουρισμού της χώρας μας; ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ήταν μία φρέσκια καμπάνια η οποία αποτελεί μετεξέλιξη της προηγούμενης και με πολύ μεγάλη χαρά είδα ότι παραμένει σταθερή η στρατηγική, η στόχευση, το λογότυπο και όλα όσα είχαν προκύψει μέσα από πάρα πολλή δουλειά και μελέτη το προηγούμενο διάστημα. Βέβαια, υπήρξαν καινούργιες συνθήκες, καινούργιες εξελίξεις, η παγκόσμια οικονομική κρίση που φυσικά θα έπρεπε εκ των πραγμάτων να μας οδηγήσει σε επαναπροσαρμογή των τακτικών και διαφημιστικών μας κινήσεων έτσι ώστε, όσο το δυνατόν, κάτω από αυτές τις δυσμενείς για τον κόσμο συγκυρίες, η χώρα μας να κρατηθεί όρθια στα πόδια της και να συγκρατήσει την τουριστική της κίνηση. Και πιστεύω ότι η καμπάνια αυτή βοηθάει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είστε αισιόδοξος για την φετινή χρονιά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν δουλέψουμε σωστά και μεθοδικά, είμαι αισιόδοξος.