Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

ΠΑΣΟΚ

Ν.Ε. ΕΥΒΟΙΑΣ
Χαλκίδα,16/12/2010
ΠΡΟΤΑΣΗ
Θέμα: «Η άλλη πόλη»


Την ταυτότητα στην πόλη τη δίνει ιδιαίτερα ο δημόσιος χώρος της. Σήμερα δέχεται τεράστιες πιέσεις αλλαγής χρήσης. Οι πιέσεις δεν αφορούν μόνο τις μεγάλες εκτάσεις , αλλά τις πλατείες , τους πεζόδρομους που έχουν καταληφθεί συνήθως παρανόμως από χρήσεις που απαξιώνουν τον προορισμό τους.
Ο δημόσιος χώρος είναι πολύτιμος γιατί ....
εκεί προβάλλεται και αναφέρεται εν πολλοίς η κοινωνία της πόλης.
Οι δρόμοι ιδιαίτερα στο ιστό της, έχουν καταληφθεί και παραδοθεί στο αυτοκίνητο εκτοπίζοντας τον πεζό, τα άτομα με ιδιαίτερες κινητικές δυσκολίες και το χρήστη του ποδηλάτου.
Βέβαια οι διαπιστώσεις – χρήσιμες για την ορθή αποτύπωση- γνωστές στους «παθόντες» πολίτες, εάν παραμένουν μόνο εκεί, δεν συνεισφέρουν στην διαμόρφωση της «άλλης πόλης».
Απαιτείται :
-ολοκληρωμένο σχέδιο συνδυασμένων μετακινήσεων, που θα περιλαμβάνει και θα εντάσσει τον πεζό,( με ευρείες πεζοδρομήσεις) το ποδήλατο ,(με δημιουργία ποδηλατοδρόμων) το ταξί και το δημοτικό μικρό λεωφορείο ( ως μοναδικά μέσα μετακίνησης στον ιστό της πόλης).
- Ριζική αναθεώρηση και επαναπροσδιορισμό της ροής των δρόμων που θα προκύπτει από ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη με στόχο την ανάπτυξη δικτύων ήπιας κίνησης. Αυτό που ονομάζουμε βιώσιμη κινητικότητα.( δεν μιλώ για τις κλασσικές κυκλοφοριακές μελέτες – όπως εκπονήθηκαν έως σήμερα- αμφιβόλου αποτελέσματος).
Είναι παράδοξο αλλά δυστυχώς η κυρίαρχη αντίληψη που επικρατεί είναι ότι η Χαλκίδα δεν έχει περιθώρια βιώσιμης κινητικότητας, γιατί ό,τι και αν αγγίξεις θα «καταρρεύσει».
Καθώς και η παραδοχή αφήνω τα πάντα «στην θέση τους» ας βγούμε δήμαρχοι και «βλέπουμε».
Αλλά για την πόλη τι? Παραμένει μια απέραντη Βαβέλ.
Μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στην αλλαγή της πόλης. Απαιτείται σχέδιο – όπως ανέφερα – και προπαντός πολιτική βούληση.
Η δημοτική αρχή με ευθύνη της έως σήμερα δεν έχει εντάξει την Χαλκίδα στο δίκτυο πόλεων βιώσιμης κινητικότητας (πολλές πόλεις στη χώρα το έχουν πράξει) με αποτέλεσμα να αφεθεί η πόλη στη μοίρα της και στις κυκλοφοριακές «ταχύτητές» της.
Το θέμα έχει πολλές πτυχές ακόμη, αλλά ως σπέρμα έναρξης ενός δημόσιου διαλόγου, καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου , ιδιαίτερα το διευρυμένο Δήμο Χαλκιδέων και τους φορείς με στόχο να αλλάξουμε την πληκτική , ασφυκτική , ανασφαλή και μελαγχολική όψη της πόλης.

Ο Γραμματέας της ΝΕ
Βαγγέλης Αυλωνίτης