Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΣΑΝΤΟΣ

Ο Φερνάντο Σάντος ξεκαθάρισε ότι θέλει να περάσει τη δική του ποδοσφαιρική φιλοσοφία στο στιλ παιχνιδιού της Εθνικής Ελλάδας, αν και αναγνώρισε την αποτελεσματικότητα που είχε η τακτική του προκατόχου του, Οτο Ρεχάγκελ.
Ο νέος προπονητής της Εθνικής ομάδας μίλησε στην εφημερίδα Diario de Noticias για τους λόγους που αποδέχτηκε την πρόταση της ΕΠΟ, τους στόχους που θέτει για......
 το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα και το μέλλον της προπονητικής του καριέρας.
Τα κυριότερα αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Φερνάντο Σάντος:
Οταν το Μάρτιο μάς είχατε πει ότι είχατε αποφασίσει για το μέλλον σας στον ΠΑΟΚ, γνωρίζατε το ενδιαφέρον της ελληνικής Ομοσπονδίας;
«Οχι. Πήρα αυτή την απόφαση γιατί κατάλαβα πως είχα φτάσει στο τέλος ενός κύκλου και ενημέρωσα τη διοίκηση για αυτό δύο μήνες πριν τελειώσει το πρωτάθλημα. Εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε καμία αμφιβολία για τη δουλειά μου, αλλά είχα ανάγκη να σταματήσω και να σκεφτώ. Εξακολουθώ να διατηρώ πολύ καλή σχέση και φιλία με τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ. Τους ευχαριστώ για την εξαιρετική συνεργασία όλα αυτά τα χρόνια που ήμασταν μαζί και τους εύχομαι καλή επιτυχία στο μέλλον».
Ως γνωστός προπονητής στην Ελλάδα, περιμένατε την πρόταση της ελληνικής Ομοσπονδίας;
«Μετά την αποχώρηση του Οτο Ρεχάγκελ δεν με εξέπληξε το γεγονός ότι το όνομά μου ακούστηκε για την αντικατάστασή του. Πιστεύω πως ήταν η αναγνώριση του έργου μου στα επτά χρόνια που βρίσκομαι στο ελληνικό ποδόσφαιρο».
Ηταν στα πλάνα σας να γίνετε προπονητής της Εθνικής Ελλάδος;
«Για πολλά χρόνια φανταζόμουν την εμπειρία να είμαι προπονητής σε ένα εθνικό συγκρότημα. Ομως δεν έκανα ποτέ τέτοια σχέδια. Ολα έγιναν τυχαία».
Με την Εθνική Ελλάδος ανοίγει για σας ένας νέος επαγγελματικός κύκλος. Θα είναι ο τελευταίος;
«Δεν μπορώ να πω ναι ή όχι. Οταν ήρθε η πρόταση, άρχισα να σκέφτομαι πώς θα ήταν να δουλέψω σε μια εθνική ομάδα και πώς θα αισθανόμουν. Για πολλά χρόνια έκανα προπονήσεις καθημερινά και μου άρεσε πολύ. Τώρα δεν θα έχω κάθε μέρα μια ομάδα να προπονώ, αλλά θα κάνω άλλα πράγματα που ελπίζω να μου αρέσουν εξίσου. Περιμένω να είναι μία μακρά εμπειρία και με καλά αποτελέσματα. Τώρα, αν θα είναι ο τελευταίος επαγγελματικός κύκλος, είναι κάτι που δεν το γνωρίζω».
Θα σας λείψει η αδρεναλίνη, αλλά θα κερδίσετε κάτι…
«Είναι διαφορετική η οπτική της κάθε δουλειάς. Το 90% της νέας μου ασχολίας θα είναι σε ένα γραφείο, να σχεδιάζω και να προγραμματίζω. Η προπόνηση δεν θα είναι μόνο λιγότερες ώρες, αλλά θα είναι διαφορετική. Ομως ο νέος μου ρόλος περιλαμβάνει περισσότερες ομιλίες και κατ' ιδίαν συζητήσεις με τους παίκτες».
Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα στοιχεία που διακρίνουν έναν σπουδαίο προπονητή;
«Πιστεύω πως είναι τρία τα στοιχεία. Η σοφή επιλογή των παικτών, καθώς πρέπει να ψάχνουμε τους καλύτερους και να βρίσκουμε τον τρόπο παιχνιδιού που αναδεικνύει τις αρετές τους. Επίσης είναι απαραίτητο οι παίκτες να αντιλαμβάνονται ότι ο προπονητής τούς παρακολουθεί από κοντά, ότι είναι κοντά τους καθημερινά και για το λόγο αυτό θα μένω μόνιμα στην Ελλάδα. Πρέπει επίσης ο προπονητής να έχει ηγετικές ικανότητες. Πρέπει να είναι κατά 80% ηγέτης και κατά 20% προπονητής».
Αναλαμβάνετε μία ομάδα που ήταν πρωταθλήτρια Ευρώπης. Ποιοι στόχοι έχουν τεθεί;
«Θέλουμε να διατηρήσουμε την παρουσία μας στα τελικά του Euro και του Παγκοσμίου Κυπέλλου και να βοηθήσουμε στην αναδόμηση του ελληνικού ποδοσφαίρου. Ξέρω πως χρειάζεται χρόνος, αλλά για την ώρα αντιλαμβάνομαι πως κοιτάμε μόνο την επόμενη διετία, γιατί δεν γνωρίζω πώς θα προσαρμοστώ σε αυτό το νέο τρόπο ζωής. Οχι από άποψης προπονητής, δεν ξέρω απλώς πώς θα αισθάνομαι που δεν θα πηγαίνω κάθε μέρα στο γήπεδο. Πριν από έναν αγώνα, για παράδειγμα, πλέον θα έχουμε δύο προπονήσεις, ενώ παλαιότερα είχαμε οκτώ ή εννέα μέσα στην εβδομάδα. Ασφαλώς έχω πολλά πράγματα να κάνω, από το σχεδιασμό της ομάδας μέχρι τη μελέτη των αντιπάλων και την αξιολόγηση των παικτών».
Είπατε πως θα μένετε μόνιμα στην Ελλάδα…
«Ναι, γιατί πιστεύω πως είναι σημαντικό να διατηρείς συνεχή επαφή με την πραγματικότητα της χώρας. Από όλες τις απόψεις…».
Πώς νιώθουν οι έλληνες για την Εθνική τους ομάδα;
«Την αγαπούν πολύ κι έχουν μεγάλο πάθος για τη χώρα τους».
Η Ελλάδα παίζει ένα ποδόσφαιρο που δεν είναι ελκυστικό. Θα αλλάξει αυτό;
«Αυτή η ομάδα κατέκτησε το Euro και ήταν ένα σπουδαίο επίτευγμα. Το όνομα του Ρεχάγκελ θα είναι για πάντα χαραγμένο στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου, αλλά κάθε προπονητής έχει το δικό του τρόπο σκέψης για το παιχνίδι κι εγώ έχω έναν διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού».
Πώς είδατε την παρουσία της ομάδας στο Παγκόσμιο Κύπελλο;
«Παρακολούθησα προσεκτικά τα παιχνίδια. Στόχος ήταν η πρόκριση από τη φάση των ομίλων και θεωρητικά, βάσει της δυναμικότητας των αντιπάλων, ήταν εφικτός, αλλά δεν επετεύχθη».
Αν δεν ερχόταν η πρόταση της Ελλάδας, πού θα ήσασταν τώρα;
«Πιθανότατα θα ξεκουραζόμουν. Θα χρειαζόμουν λίγο χρόνο».
Η αποχώρησή σας από την προπονητική είναι κοντά;
«Δεν μπορείς να βάλεις ημερομηνία λήξης, αλλά είμαι ήδη 55 ετών και έχω να κάνω πολλά πράγματα κι εκτός ποδοσφαίρου. Κάποια μέρα θα ξεκαθαρίσουν όλα. Θα ήθελα να αφοσιωθώ στον εθελοντισμό, στην οικογένειά μου…».
Θα αναλαμβάνατε κάποιο άλλο πόστο σε μία ομάδα;
«Δεν θα απέκλεια την περίπτωση να εργαστώ ως αθλητικός διευθυντής ή μάνατζερ».
Με την ανάληψη της ηγεσίας της Ελλάδας, παύει να αποτελεί για σας στόχο να δουλέψετε στην Εθνική Πορτογαλίας;
«Η επιθυμία μου να δουλέψω σε μία Εθνική γίνεται πραγματικότητα με τη συμφωνία μου με την Ελλάδα. Ομως δύσκολα μπορείς να πεις όχι στην πατρίδα σου».