Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

ΔΗΜΟΣ ΚΥΜΗΣ-ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012
Παραδόθηκε το πόρισμα των ορκωτών λογιστών για την απογραφή της έναρξης του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου.

Διαπιστώθηκαν ‘’σημεία και τέρατα’’ στην διαχείριση των οικονομικών ιδιαίτερα στο Δήμο Ταμυναίων.
Αποφασίστηκε ομόφωνα η όχληση του εισαγγελέα για την επίσπευση της προανάκρισης.
‘’Ουδέν σχόλιον’’ όμως για όλα αυτά από την κατά ....
τα άλλα λαλίστατη αντιπολίτευση των κ.κ. Μπενάκη και Σιαγιάννη.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 12/3/2012, συζητήθηκε η απογραφή της έναρξης του Καλλικρατικού Δήμου Κύμης – Αλιβερίου. Τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε η επιτροπή της απογραφής, όταν κατά τον έλεγχο «ανέκυψε» ανύπαρκτη πυρκαγιά στον πρώην Δήμο Ταμυναίων, αλλά και από τον τ. Δήμο Κονιστρών, που διατηρούσε μη νόμιμους τραπεζικούς λογαριασμούς, ήταν η αιτία της καθυστέρησης.
Δυστυχώς η συζήτηση της απογραφής δεν αποκάλυψε μόνο την κατάσταση που επικρατούσε στους καταργημένους Δήμους αλλά και την προσπάθεια συγκάλυψης της από μέρος της αντιπολίτευσης.
Σύμφωνα με το πιστοποιητικό που κατέθεσαν οι ορκωτοί λογιστές :
  • Αποδείχθηκε ότι η μόνη πλέον χρηστή διοίκηση και διαχείριση αφορούσε το Δήμο Κύμης, αφού υπήρξε ο μοναδικός από τους πέντε πρώην Δήμους που έχει ελεγχτεί από τους ορκωτούς λογιστές για όλα τα χρόνια λειτουργίας του, μέχρι και το 2010. Οι Δήμοι Ταμυνέων και Δυστίων είναι ανέλεγκτοι από το 2006 και το 2005, ο Δήμος Αυλώνος είχε ελεχθεί μέχρι το 2009. (O Δήμος Κονιστρών δεν υπόκειτο στο έλεγχο των ορκωτών).
  • Αποδείχθηκε η ανεπαρκής και κάκιστη διαχείριση στο Δήμο Ταμυνέων. Οφειλές σε ΔΟΥ, σε ΙΚΑ και άλλους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς πέραν των 4 ετών. Παράνομες πληρωμές μεγαλύτερες των 7.000.000 ευρώ. Τιμολόγια σε πρόσωπα ανύπαρκτα, αποτελούν μερικά από τα σοκαριστικά στοιχεία που ανέδειξε και η απογραφή.
  • Επιβεβαιώθηκε, η εικόνα της ασύδοτης αυτής διαχείρισης στο Δήμο Ταμυνέων και από την οικονομική κατάσταση των ΔΕΥΑ, όπου και πάλι ο Δήμος Ταμυνέων είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού η ΔΕΥΑ Ταμυνέων άφησε χρέη 1.526.000 ευρώ, με 7,5 μήνες απλήρωτους τους εργαζόμενους και τεράστιο χρέος στο ΙΚΑ. Έναντι 430.000 ευρώ της ΔΕΥΑ Αυλώνος και 495.000 ευρώ της ΔΕΥΑ Κύμης.
  • Αποδείχθηκε ότι ο Δήμος Κονιστρών, που δεν είχε οικονομική υπηρεσία και η οικονομική του διαχείριση έπρεπε να διενεργείται αποκλειστικά μέσω της Δ.Ο.Υ, παράνομα και παράτυπα διατηρούσε και διακινούσε λογαριασμούς σε Τράπεζες, η κίνηση των οποίων χρήζει περαιτέρω διερεύνησης.
  • Επιβεβαιώθηκε η υποκρισία των παρατάξεων της αντιπολίτευσης «Πολίτες της Αυτοδιοίκησης» και του κ. Σιαγιάννη που στα λόγια κόπτονται για διαφάνεια και χρηστή διοίκηση αλλά, από μικροκομματικό υπολογισμό, παρέλειψαν, τόσο στο δημοτικό συμβούλιο όσο και στις ανακοινώσεις τους που ακολούθησαν, να διατυπώσουν έστω και τον ελάχιστο υπαινιγμό στη ανεπάρκεια και την διαφθορά που επικρατούσε στο Δήμο Ταμυνέων και στη παράνομη και παράτυπη τακτική του Δήμου Κονιστρών. Επιβεβαίωσαν έτσι, ότι οι διακηρύξεις τους για διαφάνεια και χρηστή διοίκηση είναι κούφια λόγια και ευκαιριακή παντιέρα εκτός και αν η σιωπή είναι προσπάθεια συγκάλυψης των γεγονότων.
Η απέλπιδα προσπάθεια αποπροσανατολισμού μέρους της αντιπολίτευσης να πλήξει την μόνη άριστη εικόνα, αυτήν του πρώην Δήμου Κύμης, ήταν ότι αγνόησε και συνεχίζει παρά την εκτενή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο να κάνει ότι αγνοεί το εξακριβωμένο γεγονός, ότι το μεταφερόμενο πραγματικό χρέος του πρώην Δήμου Κύμης ήταν 1.570.000 ευρώ, δηλαδή το 25% των συνολικών οφειλών.
Αποκρύπτοντας σκανδαλωδώς ότι από καθαρά λογιστική τακτική, είχε συμπεριληφθεί πρόσθετα ποσό 1.507.000 ευρώ που αντιστοιχούσε σε πιστώσεις από διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα, οι οποίες και καταβλήθηκαν στο μέγιστο στους δικαιούχους κατά την διάρκεια του 2011. Μέσω των ανακοινώσεων τους συνεχίζουν και προσπαθούν να παραπληροφορήσουν τους πολίτες διακινώντας πληροφορίες, η πλαστότητα των οποίων αποδείχθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Δυστυχώς όμως καθυστερεί αδικαιολόγητα ο ποινικός και πειθαρχικός έλεγχος των αιρετών του τ.Δήμου Ταμυνέων και όσων άλλων εμπλέκονται, παρά την αποστολή του σχετικού υλικού εδώ και ένα περίπου χρόνο στους αρμοδίους.
Ομόφωνα αποφασίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο η όχληση για την επίσπευση των διαδικασιών, σύμφωνα με τις καινούργιες διατάξεις που επιβάλλουν την περαίωση της εντός τετραμήνου. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστούν γρήγορα οι υποθέσεις και να αποδοθούν, όπου υπάρχουν, ευθύνες.