Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

ΠΑΜΕ


Ο υπονομευτικός ρόλος
του κυβερνητικού συνδικαλισμού

Τι αγώνες, με ποια χαρακτηριστικά
χρειαζόμαστε σήμερα.  

Στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων της ΔΟΕ στις 8 Μάρτη, η ΠΑΣΚ Α/βάθμιας εκπαίδευσης κατέθεσε πρόταση για «απεργία διαρκείας-πενθήμερες επαναλαμβανόμενες» και  διεκδικητικό πλαίσιο την απόσυρση των κυβερνητικών μέτρων με.…ταυτόχρονη στήριξη των κυβερνητικών εξαγγελιών («νέο σχολείο», ΑΣΕΠ, αξιολόγηση, αποκέντρωση-Καλλικράτης, Σχολή Στελεχών Εκπαίδευσης, διευθυντές manager, κ.α)!!!
Η συγκεκριμένη πρόταση της ΠΑΣΚ δεν .......
.πέρασε. Απορρίφθηκε από όλες τις άλλες δυνάμεις.

Η ηγεσία της ΠΑΣΚ είναι προκλητική!
 Αυτή που ως γνήσιο κυβερνητικό φερέφωνο ανέκαθεν στήριζε -όπως και τώρα επί 5 μήνες στηρίζει- το σύνολο της αντιλαϊκής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Αυτή που επί 5 μήνες έκανε τα πάντα για να μη βγουν απεργιακές κινητοποιήσεις (π.χ. 17/12, 5/3).
Αυτή που όχι μόνο υπονόμευσε κάθε απεργιακή κινητοποίηση αλλά και οργάνωσε την απεργοσπασία στις 16 Δεκέμβρη, τώρα το παίζει αγωνιστής!
Η ηγεσία της ΠΑΣΚ, βουτηγμένη μέχρι το λαιμό στο βούρκο του βρώμικου ρόλου της, τώρα δεν αποζητάει απλώς την κολυμπήθρα του Σιλωάμ, αλλά και με αυτή την πρόταση συνεχίζει τον υπονομευτικό ρόλο, το ρόλο του Δούρειο Ίππου.

Η πρόταση της ΠΑΣΚ από άποψη περιεχομένου και «διεκδικητικού πλαισίου», όχι μόνο δεν υπηρετεί τον εκπαιδευτικό, την παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών αλλά στηρίζει ανοιχτά την κυβερνητική πολιτική, την πολιτική του κεφαλαίου και της ΕΕ, στην εκπαίδευση, την εργασία, την ασφάλιση, στο εισόδημα.
Η πρόταση της ΠΑΣΚ από άποψη μορφής (πενθήμερη) απευθύνεται μόνο στους δασκάλους, ούτε καν στους καθηγητές! Απευθύνεται σ’ ένα κλάδο μόνο και ως εκ τούτου όχι μόνο δεν ενώνει αλλά και διασπά. Η πρόταση της-σ’ αυτή τη φάση-δεν είναι πρόταση κλιμάκωσης, αλλά αποδυνάμωσης, αποκλιμάκωσης.
Η πρόταση της ΠΑΣΚ με τη μορφή των πενθήμερων σε αυτή τη φάση, έχει ως στόχο την αποδυνάμωση, τη διάσπαση του ενιαίου απεργιακού μετώπου των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Έχει ως στόχο, την απότομη κούραση, το ξεφούσκωμα και εν τέλει το τσάκισμα του εκπαιδευτικού-εργατικού κινήματος. Ίδιες ή παρόμοιες προτάσεις η ΠΑΣΚ κατέθεσε στο Υπουργείο Γεωργίας, στους ΠΟΕ-ΟΤΑ, κ.α.

Η λογική της ΠΑΣΚ είναι απλή:
Αν δεν περάσει η πρότασή μας θα «ξεπλυθούμε» λέγοντας «εμείς είμαστε οι αγωνιστές-οι άλλοι δεν ήθελαν αγώνες».
Αν περάσει, προσφέρουμε τις καλύτερες υπηρεσίες στην κυβέρνηση, τσακίζοντας τις αντοχές, τη συνέχεια και τη δυναμική του κινήματος, δεδομένου ότι η υπόθεση έχει βάθος, έχει δρόμο (πέντε νομοσχέδια για την εκπαίδευση θα φέρει για ψήφιση η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και νέα πακέτα οικονομικών μέτρων).

Τι αγώνες και με ποια χαρακτηριστικά χρειαζόμαστε σήμερα.
Η πρότασή μας
     Ταξική ενότητα
Ο πόλεμος κυβέρνησης-ΕΕ-πλουτοκρατίας-ΝΔ-ΛΑΟΣ θα οξυνθεί, είναι ενιαίος και γενικευμένος. Ενιαία πρέπει να είναι και η απάντηση των εργαζομένων.
Κανένας κλάδος από μόνος του δε θα σωθεί! Όλοι οι κλάδοι για έναν, και ένας για όλους, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, ενιαίος συντονισμένος αγώνας.

ü      Κοινωνικές συμμαχίες και μετωπική συσπείρωση
Εργατική τάξη, λαϊκά στρώματα, εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές, γονείς, μικρομεσαίοι αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι, σε ένα ενιαίο παλλαϊκό αγώνα και μέτωπο για να μην περάσουν τα αντιλαϊκά μέτρα, για να πληρώσει την κρίση η πλουτοκρατία, για την παιδεία και την κοινωνία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

ü      Πολιτικοποίηση της ταξικής πάλης, γραμμή σύγκρουσης με το κεφάλαιο
Μαζική φυγή από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, σύνδεση της οικονομικής πάλης με την πολιτική πάλη, σύνδεση της πάλης του εργατικού κινήματος με την προοπτική της εργατικής λαϊκής εξουσίας, του άλλου δρόμου ανάπτυξης. Στη βάση αυτή, αγώνες με περιεχόμενο και στόχους πάλης που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, όπως:

·        Λέμε ΟΧΙ στις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες για το «νέο σχολείο», της επιχειρηματικότητας, της ημιμάθειας, της ταξικής αποβλάκωσης, της αποκέντρωσης, της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης.
·        Ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και μόρφωση για όλους μέσα από Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο.
·        Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία-υγεία-ασφάλιση, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.
·        Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, κοινωνικά δικαιώματα και ελεύθερο χρόνο.
·        Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
·        Μέτρα προστασίας για τους ανέργους, τις γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.
·        1900 ευρώ ο πρώτος μισθός στην εκπαίδευση.

ü      Μαζική συσπείρωση στα ταξικά συνδικάτα, στο ΠΑΜΕ, στις Επιτροπές Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, ως το μόνο όπλο, το μόνο εργαλείο οργάνωσης της ταξικής πάλης και ταυτόχρονα μαζική εγκατάλειψη των ξεπουλημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, αλλά και ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ.

Στο βαθμό που οι αγώνες σήμερα θα εμπεριέχουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά,  θα βαθαίνει η κλιμάκωση, θα αλλάζουν οι αρνητικοί συσχετισμοί με όρους μαζών, με όρους κινήματος, θα γίνονται οι αγώνες αποτελεσματικοί.

Στη ΓΣ Προέδρων της ΔΟΕ στις 8 Μάρτη, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ πρότειναν:

§         Πλαίσιο ικανοποίησης όλων των σύγχρονων λαϊκών αναγκών (εργασιακά, μισθολογικά, οικονομικά, ασφαλιστικά, εκπαιδευτικά). Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.
§         Να παρθούν πίσω τα μέτρα για τη μείωση των μισθών, για την αύξηση των έμμεσων φόρων, για το «νέο σχολείο», τη Δια Βίου Μάθηση, το σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών.
§         Άμεσα Γενικές Συνελεύσεις και Γενική Συνέλευση Προέδρων.
§         Νέα 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στο διάστημα 16 έως 18 Μάρτη από ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ.
§         Αν δεν προκύψει απεργιακή κινητοποίηση, συλλαλητήριο στο ίδιο διάστημα.
§         Μετά τις γιορτές, νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα 24ωρη απεργία, ενιαία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
§         Αποφασιστική κλιμάκωση και αναμέτρηση Απρίλη-Μάη, τη χρονική στιγμή που η κυβέρνηση θα φέρνει για ψήφιση τα εκπαιδευτικά νομοσχέδια και τα νέα πακέτα οικονομικών μέτρων.