Προς: Υπουργό Οικονομικών, κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου
Άνιση φορολογική μεταχείριση
μεταξύ καινούργιων
και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Πρόσφατα η κυβέρνηση, παράλληλα με τις διατάξεις για την απόσυρση των αυτοκινήτων, ανακοίνωσε και μέτρα που ουσιαστικά επιδοτούν την αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου, με αφαίρεση έως και 100% του τέλους ταξινόμησης, αφήνοντας εκτός τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ίδιων προδιαγραφών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες άνισου και αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων που εμπορεύονται καινούργια και αυτών που εμπορεύονται μεταχειρισμένα οχήματα, με φανερές τις......
επιπτώσεις που θα έχει σε χιλιάδες επιχειρήσεις που δε θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και θα αναγκαστούν να κλείσουν. Επί της ουσίας, αδικείται το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς αυτοκινήτου, αυτό που αφορά το εμπόριο εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, και ευνοούνται οι εταιρείες που εισάγουν καινούργια αυτοκίνητα.
Από πλευράς του καταναλωτή, στερεί από αυτόν που πλήττεται από την οικονομική κρίση, τη δυνατότητα αλλαγής του παλαιού και ρυπογόνου αυτοκινήτου του, με ένα ελαφρώς μεταχειρισμένο, φιλικών προς το περιβάλλον προδιαγραφών (EURO4, EURO5), επιβαρύνοντας τελικά όχι μόνο την τσέπη του, αλλά και το περιβάλλον.
Πέραν της πρόσφατης αυτής άνισης και άδικης φορολογικής προσέγγισης, το Μάρτιο του 2010, στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων, είχε προηγηθεί η θέσπιση ενός φόρου πολυτελείας στα εισαγόμενα καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με δυσανάλογη επιβάρυνση εις βάρος του μεταχειρισμένου (τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα επιβαρύνονταν με διπλάσιο και τριπλάσιο φόρο πολυτελείας, σε σχέση με το φόρο που πληρώνει ένα αντίστοιχο καινούργιο αυτοκίνητο). Αυτή η ετεροβαρής αντιμετώπιση, καθιστά ασύμφορη την εμπορία ελαφρών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη της Ε.Ε., παραβιάζοντας το άρθρο 110 της Συνθήκης της Λισσαβόνας περί διακρίσεων στην εσωτερική φορολόγηση της Ε.Ε., καθώς και μία αναλογική με την αποτελεσματικότητα των μέτρων, παρέμβαση σε Εθνικό φορολογικό επίπεδο.
Με βάση τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.Γιατί η κυβέρνηση δεν καταργεί το φόρο πολυτελείας στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από χώρες της Ε.Ε. ή δεν εξομοιώνει το φόρο με αυτόν που επιβάλλεται στα καινούργια αυτοκίνητα, προκειμένου να επιτρέψει την ανάπτυξη επιχειρηματικότητας και θέσεων απασχόλησης γύρω από την εμπορία καλών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων;
2.Γιατί δεν συμπεριλαμβάνει στο μέτρο της απόσυρσης και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που έχουν αντίστοιχες προδιαγραφές κατανάλωσης και ρύπανσης;
3.Αν θεωρήσουμε ότι η λογική αυτή της φορολόγησης είναι ένας τρόπος για την προώθηση φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι, με λιγότερες στρεβλώσεις τόσο στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, όσο και στις συνθήκες ανταγωνσιμνού;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ