Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ΑΠΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Δ. Κυριτσόπουλο. Στη συνάντηση είχαν προσκληθεί και οι 2 αιρετοί του κλάδου οι οποίοι όμως δεν παραβρέθηκαν.
 Τα θέματα ημερήσιας διάταξης ήταν τα ακόλουθα: 
1. Κατάσταση προσωπικού-τοποθετήσεις
2. Κενά στο νομό ανά ειδικότητα και συνολικά-Πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί στο νομό
3. Αριθμός αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί έως τώρα-Τι προβλέπεται για ειδικότητες Μουσικής, Καλλιτεχνικών κ.λ.π.
4. Στέγαση ειδικών σχολείων-Πρόταση για ειδικότητες-Ειδικότητα πηλοπλαστικής ....

5. Χωροταξική κατανομή μαθητικού δυναμικού Γυμνασίων-Ανάγκη άμεσης επίλυσης  
6. Ολιγομελή τμήματα των Τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και των κατευθύνσεων στα ΓΕΛ-Β' Ξένη Γλώσσα στα Γυμνάσια-Τμήματα με άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες κ.λ.π.
7. Εκπαίδευση προσφύγων
8.  Επιμορφωτικά Σεμινάρια-Οδοιπορικά συναδέλφων

1.Αναφορικά με το πρώτο θέμα ζητήσαμε να  ανακοινώνεται χρονοδιάγραμμα όλων των φάσεων των τοποθετήσεων και της συμπλήρωσης ωραρίου, με δημοσιοποίηση των οργανικών κενών τον Ιούνιο και των λειτουργικών το Σεπτέμβριο, ώστε οι συνάδελφοι να έχουν πλήρη εικόνα και να μη δηλώνουν σχολεία στα τυφλά. 
Να καθιερωθεί η υποβολή αίτησης για συμπλήρωση ωραρίου για αυτούς τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που δεν συμπληρώνουν ωράριο στην οργανική τους. Να δημοσιοποιούνται τα μόρια αλλά και οι ομάδες σχολείων όλων αυτών που αιτούνται απόσπασης εντός ΠΥΣΔΕ ή καλούνται να συμπληρώσουν το ωράριο σε άλλη σχολική μονάδα πέραν της οργανικής τους. Όσο αφορά στη μετακίνηση των κοινών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια, είτε αυτό συμβαίνει μερικά, είτε ολικά, να προηγείται ανάρτηση των κενών και αιτήσεις των ενδιαφερόμενων.
Οι υπηρεσιακές μεταβολές (διαθέσεις, αποσπάσεις,) να ολοκληρώνονται μέσα στο καλοκαίρι ενώ οι τοποθετήσεις των λειτουργικά υπεράριθμων να ξεκινούν, αφού αναρτηθούν όλα τα κενά που στέλνονται από τα σχολεία. 
Δηλώσαμε την αντίθεσή μας  στη μετακίνηση των συναδέλφων σε περισσότερα από 2 σχολεία ή σε ΔΙΕΚ χωρίς προηγούμενη αίτησή τους,  τη στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από την έλλειψη διοικητικού προσωπικού και οι συνάδελφοι με πλεονάζον ωράριο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως γραμματειακή υποστήριξη ή στις βιβλιοθήκες των σχολείων που παραμένουν κλειστές.
Σε ό,τι αφορά τις τοποθετήσεις συναδέλφων τεχνολόγων, ενημερωθήκαμε ότι θα γίνουν στο επόμενο ΠΥΣΔΕ, που θα συνεδριάσει αυτή την εβδομάδα. 
2. Ως προς το δεύτερο θέμα, και όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος ο προϊστάμενος Εκπαίδευσης, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμη πολλά κενά στο νομό μας, που συνολικά ανέρχονται σε περισσότερες από   1500 ώρες, άρα αντιστοιχούν σε  περισσότερες από 70 θέσεις εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε η Διεύθυνση, αλλά και από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με όλα σχεδόν τα σχολεία του νομού. Όπως δηλώσαμε και σε προηγούμενη ανακοίνωσή μας,  το υπουργείο αν κι έπαιξε επικοινωνιακά με την φετινή πιο έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών α’ φάσης,  απέχει ακόμη πολύ από το να πούμε ότι τα σχολεία λειτουργούν κανονικά. 
 Αναφορικά με τους «τεχνητά» πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς λόγω συρρίκνωσης του ωραρίου ορισμένων ειδικοτήτων, αύξησης του ορίου μαθητών ανά τάξη, πετσοκόμματος των ολιγομελών τμημάτων κ.λ.π. δηλώσαμε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια μετακίνησης συναδέλφων σε επίπεδο περιφέρειας θα μας βρει απέναντι.
3. Αναλυτικά και σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών και τον επικοινωνιακό ντόρο που τη συνόδεψε,  αναφέρουμε ότι την περσινή σχολική χρονιά στις 23/9,  που είχε ολοκληρωθεί και η β’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών είχαν προσληφθεί 1538 αναπληρωτές διαφόρων ειδικοτήτων, 
(βλ. 08-09-2016: Προσλήψεις 740 αναπληρωτών κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 
και  23-09-2016: Προσλήψεις 798 αναπληρωτών ΠΕ01, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ09, ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ15, ΠΕ18.23, ΠΕ19-20 και ΤΕ01.19
ενώ φέτος μέχρι σήμερα 27/9/2017 έχουμε μόλις  954 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, πλήρους ωραρίου,  κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ09, ΠΕ12.01, ΠΕ12.04, ΠΕ12.05, ΠΕ14.01, ΠΕ14.04, ΠΕ17.01, ΠΕ17.02, ΠΕ17.03, ΠΕ17.04, ΠΕ18.01, ΠΕ18.02, ΠΕ18.04, ΠΕ18.07, ΠΕ18.08, ΠΕ18.10, ΠΕ18.12, ΠΕ18.18, ΠΕ18.20, ΠΕ18.23, ΠΕ18.24, ΠΕ18.31, ΠΕ18.33, ΠΕ18.36 και ΤΕ01.19 για τη Β/θμια Εκπαίδευση.  
Σε ό,τι δε αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, το Υπουργείο απλά συμμορφώθηκε με το νόμο που προβλέπει ότι οι προσλήψεις της Ειδικής Αγωγής προηγούνται αυτών της Γενικής  Παιδείας. Ωστόσο και η εικόνα των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Ειδικής Αγωγής απέχει μακράν από το να θεωρείται κανονική. Ο αριθμός των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί προσώρας στο νομό μας ανέρχεται σε 42 αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής (κυρίως σε τμήματα ένταξης) και 17 Γενικής Παιδείας (12 φιλόλογοι και 5 Βιολόγοι). 
Ζητήσαμε η τοποθέτηση των  αναπληρωτών να γίνεται παρουσία του ΠΥΣΔΕ αφού πρώτα οι συνάδελφοι έχουν ενημερωθεί ενδελεχώς για όλα τα κενά. Στις φετινές τοποθετήσεις ειδικά των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής παρατηρήθηκε να εμφανίζονται και να  εξαφανίζονται τμήματα ένταξης.
Επισημάναμε τόσο τις ελλείψεις σχολείων σε ειδικότητες πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων όσο και την πενιχρή τα τελευταία χρόνια πρόσληψη καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών, απαραίτητων μαθημάτων για την αισθητική καλλιέργεια των εφήβων. Ενημερωθήκαμε ότι η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του μήνα.
Σε κάθε περίπτωση η ομηρία και η ελαστική εργασία χιλιάδων αναπληρωτών, οι οποίοι εδώ και μια δεκαετία κρατούν όρθια τα γυμνάσια και τα λύκεια από τον Έβρο έως την Κρήτη και από τα Επτάνησα έως τα Δωδεκάνησα, αναπληρώνοντας τον ίδιο τους τον εαυτό, είναι μια κατάσταση για την οποία μόνο περήφανο δεν μπορεί να νιώθει το Υπουργείο. Οι εικόνες ντροπής που παρακολουθήσαμε όλοι/ες στους δέκτες μας  με τους/τις  συναδέλφους/ισσες αναπληρωτές/τριες να κοιμούνται με τα παιδιά τους στις παραλίες δημοφιλών νησιών, γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα  μόνο αγανάκτηση μπορεί να προκαλέσει. 
Για το λόγο αυτό την Παρασκευή 29/9 η ΕΛΜΕ καλεί σε κινητοποίηση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια ώρα 13:30 και Δευτεροβάθμια 14:00) απαιτώντας μόνιμους διορισμούς εδώ και τώρα.

4. Αναφορικά με την ενοποίηση των δυο σχολείων ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ενιαία μονάδα και την ανάγκη μεταστέγασής τους σε νέο κτήριο, ενημερωθήκαμε ότι ο Δήμος έχει προχωρήσει στην εξεύρεση κτηρίου, όπου μέχρι τώρα στεγάζονταν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που ανέστειλαν τη λειτουργία τους και απομένει τυπικά η προκήρυξη διαγωνισμού, το αντίτιμο όμως είναι ιδιαίτερα υψηλό. Σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες στις οποίες πρέπει να προβεί η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή  στον καθορισμό τομέων και ειδικοτήτων με αναλυτική συγκεκριμένη και πλήρως αιτιολογημένη έκθεση τεκμηρίωσης, με  βεβαιώσεις ύπαρξης εργαστηρίων, με εισηγήσεις των αρμόδιων φορέων (ΚΕΔΔΥ, Σχολικών Συμβούλων κ.λ.π.), με βεβαιώσεις ανάληψης δαπανών εκ μέρους της σχολικής επιτροπής κ.λ.π., ο προϊστάμενος μας ενημέρωσε ότι η εκ νέου παράταση της προθεσμίας λήγει στις 6/11/2017 και δεσμεύτηκε έως τότε να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ζητάμε να διατηρηθούν όλες οι υπάρχοντες τομείς και ειδικότητες και σε ό,τι αφορά την ειδικότητα της πηλοπλαστικής που δεν υπάρχει στο καινούργιο οργανόγραμμα του Υπουργείου , η Διεύθυνση μας να αιτηθεί τη δημιουργία ειδικότητας «Συντήρηση  Έργων Τέχνης και Αποκατάστασης»  του τομέα «Εφαρμοσμένων Τεχνών», αφού και εργαστήριο οργανωμένο και πιστοποιημένο υπάρχει ,πλήρες από άποψη εξοπλισμού και ευρύτερα γνωστό στην τοπική κοινωνία , το οποίο λειτουργούσε αποκλειστικά με δικά του έσοδα και κάλυπτε και σημαντικό μέρος των λειτουργικών δαπανών του ίδιου του σχολείου. Επιπλέον θεωρούμε ότι η ύπαρξη περισσοτέρων ειδικοτήτων, δίνει την δυνατότητα περισσότερων επαγγελματικών επιλογών και διεξόδων στα παιδιά των Ειδικών Σχολείων. 
Επισημαίνουμε προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Δήμο, Περιφέρεια, Δευτεροβάθμια Διεύθυνση, ΚΕΔΔΥ, Συμβούλους) την επείγουσα κατάσταση και την ανάγκη άμεσης επίλυσης του προβλήματος της λειτουργίας της νέας δομής μέσα στις παραπάνω ημερομηνίες.
5. Ένα άλλο χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει την εκπαιδευτική κοινότητα είναι η καθυστέρηση στη διευθέτηση του χωροταξικού και της κατανομής του μαθητικού δυναμικού των Δημοτικών Σχολείων προς στα Γυμνάσια της πόλης.  Φέτος για όγδοη συνεχή χρονιά δημιουργήθηκε αναστάτωση τόσο στις οικογένειες όσο και στα σχολεία της Χαλκίδας εξαιτίας αυτής της εκκρεμότητας. Έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί ως σωματείο για το ζήτημα αυτό, ζητώντας να υπάρξει δίκαιη κατανομή του μαθητικού πληθυσμού με βάση τα παρακάτω κριτήρια: 
Τη σε γενικές γραμμές ισοκατανομή του μαθητικού δυναμικού.
Τη χωρητικότητα των σχολικών μονάδων, λαμβανομένων υπόψη των απαιτούμενων βοηθητικών χώρων, ώστε τα σχολεία να λειτουργούν όσο το δυνατόν ορθότερα από εκπαιδευτικής πλευράς (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο Η/Υ, εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, εργαστήριο Τεχνολογίας, βιβλιοθήκη, αίθουσα μουσικής, αίθουσα εικαστικών, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο κλπ).
Την όσο το δυνατόν μικρότερη διαδρομή με λεωφορεία ή ταξί των μεταφερόμενων μαθητών από τον τόπο διαμονής τους προς το σχολείο και κυρίως την ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας τουλάχιστον πρωινής και μεσημεριανής.
Τη μη διέλευση πεζών μαθητών από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και παλαιές εθνικές οδούς, όπου δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες.
Τη διατήρηση των οργανικών θέσεων των συναδέλφων σε κάθε σχολική μονάδα
Σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο η ευθύνη της πρότασης εμπίπτει στις αρμοδιότητες του γραφείου εκπαιδευτικών θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την οποία εισηγείται στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Η πρότασή μας είναι να προσέλθουν σε κοινή σύσκεψη όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας, η Δημοτική Επιτροπή, οι Διευθυντές/ντριες σχολείων, οι εκπρόσωποι συλλόγων  διδασκόντων, η ΕΛΜΕ, κ.λ.π. ώστε να μη δημιουργούνται θέματα που ωθούν σε ένα καθεστώς μεταγραφών χωρίς κριτήρια και επακόλουθης αντιπαλότητας μεταξύ σχολείων. Το δικαίωμα των γονιών να γνωρίζουν εγκαίρως το Γυμνάσιο στο οποίο θα φοιτήσει το παιδί τους είναι αναφαίρετο αλλά και η ύπαρξη σχολείων σε κάθε γειτονιά που να εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, δεν μπορεί να απειλείται.

6.α. Ολιγομελή ΕΠΑΛ-Κατευθύνσεις- Διδασκαλία Β’ ξένης γλώσσας-Μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

α. Στο πρόσφατο ΦΕΚ του Υπουργείου Παιδείας δεν συμπεριλαμβάνονται αρκετά ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ της Εύβοιας (7 στο Αλιβέρι, 2 στα Ψαχνά, 2 στην Ιστιαία, 2 στις Κονίστρες) ενώ σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει επαρκές  προσωπικό για τη λειτουργία τους. Το ίδιο ισχύει και για περίπου 10 ολιγομελή τμήματα κατευθύνσεων των οποίων η έγκριση εκκρεμεί. Ζητήσαμε την άμεση έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ και ΓΕΛ διότι θεωρούμε απαράδεκτο να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών με γνώμονα ένα αμφίβολο δημοσιονομικό όφελος. Επίσης σε περιπτώσεις τμημάτων κατευθύνσεων που λειτουργούν στο όριο των 27 μαθητών ζητήσαμε τα τμήματα να σπάνε
β. Τις τελευταίες ημέρες δημιουργήθηκε αναστάτωση στα σχολεία αναφορικά με τα τμήματα της Β’ ξένης γλώσσας, ύστερα από άτυπες προφορικές αλλά και γραπτές-πλην ατεκμηρίωτες- οδηγίες των Σχολικών Συμβούλων για εφαρμογή της απαράδεκτης εγκυκλίου του υπουργείου που ισοδυναμεί με την κατάργηση επιλογής της β΄ ξένης γλώσσας. Καλούμε τους συναδέλφους/ισσες που διδάσκουν Γαλλικά και Γερμανικά, καθώς και τους Διευθυντές/ντριες να μην υπακούουν σε προφορικές εντολές της Διοίκησης και των Συμβούλων και να μην προχωρούν στη συρρίκνωση των τμημάτων στην Β’ και Γ’ τάξη Γυμνασίου. Η ενημέρωση που είχαμε από τον ΔΔΕ ήταν  ότι όπου το προσωπικό επαρκεί τα τμήματα να μην συρρικνώνονται ούτε στην Α’ τάξη. 
γ. Σχετικά με την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, για τη μείωση των μαθητών/τριών σε τμήμα που φοιτούν μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ζητάμε να επανέλθει ο νόμος 4186/13, ως προς τις περιπτώσεις που επιτρέπουν τη  μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα 

7. Αναφορικά με τα σχολεία προσφύγων, ο προϊστάμενος μας ενημέρωσε ότι οι μαθητές/τριες Β/θμιας εκπαίδευσης από τον καταυλισμό της Ριτσώνας που παρακολουθούσαν πέρυσι απογευματινά μαθήματα εντάχθηκαν στο πρωινό πρόγραμμα σε τμήματα υποδοχής που για την περιοχή μας θα λειτουργήσουν στο 2ο και 4ο Γυμνάσιο Χαλκίδας, αλλά ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες προσλήψεις  σε προσωπικό. Η ΕΛΜΕ Εύβοιας αισθάνεται ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια για την ένταξη των παιδιών-προσφύγων στις πρωινές δομές εκπαίδευσης, γιατί ήταν η πρώτη ΕΛΜΕ πανελλαδικά που λειτούργησε από πέρυσι την Άνοιξη σχολείο προσφύγων ανοίγοντας το δρόμο για την ένταξη των παιδιών αυτών στα κανονικά σχολεία.

8.α. Επιμορφωτικά σεμινάρια για Δημιουργικές Εργασίες-Οδοιπορικά συναδέλφων
Σε ερώτησή μας γιατί τα σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν μόνο στη Χαλκίδα με υποχρεωτική παρουσία συναδέλφων από μακρινές περιοχές (Β. Κ. και Ν. Εύβοια) και όχι σε 3-4 περιοχές του νομού μας, η απάντηση ήταν ότι αυτά οργανώθηκαν βιαστικά και δεν υπήρξε χρόνος. Στην ερώτηση αν θα υπάρξει β΄φάση ο προϊστάμενος  απάντησε ότι εκτιμά πως δεν θα υπάρξει.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η επιμόρφωση να πραγματοποιείται με μετακίνηση των Συμβούλων, ειδικά  σε περιπτώσεις νομών με δύσκολο γεωγραφικό ανάγλυφο όπως ο νομός  μας ή σε διαφορετική περίπτωση να υπάρχει καταβολή οδοιπορικών στους συναδέλφους/ισσες που λαμβάνουν μέρος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το σωματείο έχει ήδη επικοινωνήσει με το ΠΕΚ Λαμίας  και θα έρθει σε επαφή με όλους τους αρμόδιους φορείς για να διεκδικήσει τα οδοιπορικά των συναδέλφων.

9. Αναφορικά με τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων έχει ξεκινήσει προσπάθεια και μέσω του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ για κοινή σύσκεψη των σωματείων με τους Δήμους ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα και να αναζητηθούν λύσεις. 
Σχετικά με τη χρηματοδότηση των σχολείων από τη σχολική επιτροπή σας ενημερώνουμε ότι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας στη συνεδρίαση της, της 12ης Σεπτεμβρίου 2017 ενέκρινε την γ’ δόση του 2017, που για τα σχολεία της Β/θμιας ανέρχεται στο ποσό των 135.751 ευρώ -10% για σχολικούς τροχονόμους και ΔΕΗ.  Τα υπόλοιπα 122.176πρέεπι να πιστωθούν άμεσα και αναλογικά στους λογαριασμούς των σχολείων. Έχουμε επανειλημμένα εκφράσει την άποψη ότι τα αιτήματα των σχολείων για συντήρηση, επισκευές, εξοπλισμό κ.λ.π. πέραν των λειτουργικών δαπανών, πρέπει να υποβάλλονται εγγράφως στη σχολική επιτροπή όπου συμμετέχουν και εκπρόσωποι σχολείων Δευτεροβάθμιας,  να υπάρχει ιεράρχηση των αιτημάτων και των αναγκών και να εγκρίνονται από το Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής με απόλυτη διαφάνεια και τεκμηρίωση.  
10. Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας κ. Φάνη Σπανό για τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών του νομού  (Ειδικά Σχολεία κ.λ.π.)μας ενημέρωσε ότι το πρόβλημα  των μετακινήσεων έληξε και τα ταξί ξεκινούν κανονικά αυτή την εβδομάδα. Ωστόσο για 15 ημέρες πολλά παιδιά από απομακρυσμένες κυρίως περιοχές έμειναν στ ο σπίτι αντί να βρίσκονται στις σχολικές αίθουσες. 
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, συνεχίζουμε να παλεύουμε δυναμικά ώστε:
Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων που επιλέγουν οι μαθητές στα ΕΠΑΛ. 
Να μην περικοπεί κανένα τμήμα γενικής ή ομάδας προσανατολισμού στα Λύκεια και τα Γυμνάσια
Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα
Να επανέλθει η δυνατότητα εγγραφών και μετεγγραφών των μαθητών/τριών, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.
Να γίνει μείωση του ανώτατου ορίου των μαθητών στα τμήματα. 20 μαθητές/τμήμα, 15/προσανατολισμό, 10/εργαστήρια.
Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Να δοθούν τώρα σε όλες τους τομείς και τις ειδικότητες και σε όλους τους μαθητές/τριες όλα τα βιβλία.
Να καλυφτούν τώρα όλα τα κενά στα Γυμνάσια, τα Λύκεια, τα ΕΠΑΛ και την Ειδική Αγωγή.
Γενναία χρηματοδότηση τώρα στα σχολεία για την ουσιαστική λειτουργία τους και για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
Όχι στην ευέλικτη και ελαστική εργασία - Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα.
Να λειτουργήσει τώρα η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία.
Όχι στις επιμορφώσεις κοροϊδία. Τώρα ετήσια και ουσιαστική περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα.
Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία.
Όχι στο «Νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων.
Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό Δεκατετράχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς. 
Διαγραφή του χρέους και όχι των αναγκών μας.  Έξοδος από την αυστηρή επιτροπεία  ΕΕ – ΔΝΤ για να ζήσει ο λαός.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ