Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

ΛΑΪΚΉ ΣΥΣΠΕΊΡΩΣΗ ΚΥΜΗΣ ΑΛΙΒΕΡΊΟΥ

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έργα αναγκαία για την προστασία και την ασφάλεια του λαού, όπως ο δρόμος Στόμιο - Πλατάνα, περνούν σε δεύτερη μοίρα και συρρικνώνονται για τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων
Στο προχθεσινό έκτακτο συμβούλιο για το δρόμο του Στομίου, Περιφερειάρχης αντιπεριφερειάρχες, περιφερειακοί σύμβουλοί και βουλευτές από το κυβερνών κόμμα και το κόμμα τις αξιωματικής αντιπολίτευσης, όσο και να θέλουν να κρύψουν τις πολιτικές ευθύνες τους δεν μπορούν! Η κατάσταση του οδικού δικτύου στο Στόμιο αλλά και γενικά για όλο τον οδικό άξονα Χαλκίδας Κύμης τους διαψεύδει. Αξίζει να αναφερθεί ότι το οδικό δίκτυο είναι χαραγμένο από το 1910 και πολλά σημεία του παραμένουν ακόμα έτσι και στις μέρες μας, συστηματική ασφαλτόστρωση έχει να γίνει από το 1949. Οσο για το λιμάνι.... της Κύμης η ειρωνεία είναι ότι έχει χαρακτηρισθεί λιμάνι εθνικής εμβέλειας δυο φορες και δρόμο δεν έχει!
Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια, κ. Αναγνωστάκης, προσπάθησε να ρίξει το φταίξιμό στον «κακό» εργολάβο που θα έπρεπε κατά τα λεγόμενα του «να βρίσκεται σήμερα εδώ», με σκοπό να αποπροσανατολίσουν τους αγανακτισμένους καταστηματάρχες και να αποκρύψουν τις ευθύνες τους για την εφαρμοζόμενη πολιτική υπέρ των κατασκευαστικών μονοπωλίων. Η αντίδραση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσής ήταν έντονη λέγοντας ότι «ο εργολάβος και οι πολιτικές που ακολουθεί η κυβέρνηση, όπως κάνετε και εσείς, είναι το πρόβλημα»!
Θα αναρωτηθεί κάποιος γιατί συμβαίνει αυτό; Η απαντηση είναι απλή. Γιατι τάσσονται με το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο που έχει υιοθετηθεί και από τις ελληνικές κυβερνήσεις και αφορά τα δημόσια έργα και τον τρόπο εκτέλεσης τους μέσω της σύμπραξης του δημοσίου με τους μεγαλοεργολάβους (Σ.Δ.Ι.Τ.). Από την μια μεριά οι οροί για το δημόσιο είναι ζημιογόνοι, οι αρχικές μελέτες δεν ολοκληρώνονται σχεδόν ποτέ γιατί οι προσφορές που δίνουν οι εργολάβοι για να κερδίσουν τους διαγωνισμούς αγγίζουν το 48% και από την άλλη ο λαός πληρώνει για έργα που δεν καλύπτουν τις ανάγκες του αλλά αποτελούν πρόχειρα μπαλώματα ή καθυστερούν και μένουν μισοτελειωμένα. Μοναδικοί κερδισμένοι είναι οι κατασκευαστικές εταιρίες που θησαυρίζουν.
Από την κουβέντα το συμπέρασμα του βγήκε καταδεικνύει ότι το έργο δεν θα ολοκληρωθεί στην αρχική του μορφή, δεν θα γίνει το τσιμεντένιο τούνελ των 350 μέτρων αλλά θα περιοριστεί στα 170 μέτρα, θα μπει πλέγμα για την συγκράτηση των κατολισθήσεων που είναι φθηνότερο και δεν θα γίνει ο ποδηλατοδρόμος και ο πεζόδρομος.
Τέλος η πίεση του κόσμου και η τοποθέτηση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης έφερε τον περιφερειάρχη σε πολύ δύσκολη θέση και στο τέλος αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι «στον καπιταλισμό ζούμε τι να κάνουμε»! Με αλλά λογία παραδέχτηκε την σαπίλα του συστήματος που υπηρετεί.
Ακολουθεί η τοποθέτηση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κώστα Κέκη:

«Σας καλωσορίζουμε και από την μεριά της Λαϊκής Συσπείρωσης στο σημερινό Δημοτικό συμβούλιο που έχει ως θέμα τον δρόμο Στόμιο Οξυλίθο – Πλατάνας. Πραγματοποιείται μετά την απαίτηση των κάτοικων και των επαγγελματιών τις ευρύτερης περιοχής του δήμου μας. Βρίσκονται σήμερα εδώ και έχουν όλο το δίκιο με το μέρος τους μια και ταλαιπωρούνται από τη συγκεκριμένη κατάσταση και βλέπουν το τζίρο των καταστημάτων τους να μειώνεται. Διεκδικούν λύση σε ένα έργο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και είκοσι χρόνια.
Όλα αυτά τα χρόνια ακούμε ότι θα έρθει η ανάπτυξη στην περιοχή μας αλλά αυτό που βλέπουμε είναι να αναπτύσσονται μόνο τα κέρδη των μονοπωλίων στην ενέργεια να χαράσσονται τεράστιοι δρόμοι στα βουνά μας και να φυτρώνουν ανεμογεννήτριες παντού.
Σήμερα ελπίζω να μην ακούσαμε παχιά λόγια! Έχουμε χορτάσει απ’ αυτά! Μας τα είπατε και στο Δημοτικό Συμβούλιο που είχε διεξαχθεί στις 21/1/20 για το ίδιο θέμα. Μας τα είπαν οι κυβερνητικοί βουλευτές της ΝΔ, όπως μας τα είχαν πει και οι αντίστοιχοι της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο το αποτέλεσμα στην πράξη είναι διαφορετικό, το πρόβλημα του δρόμου παραμένει άλυτο. Τμήματα του δρόμου φτιάχνονται είτε προεκλογικά, είτε μετά από κατολισθήσεις και θανατηφόρα ατυχήματα. Το έχουμε ξαναδεί το έργο! Και δεν είναι δικαιολογία τα καιρικά φαινόμενα.
            Τα ίδια αποτελέσματα είχε και η κατολίσθηση το 2008 με τον σοβαρό τραυματισμό της κοπέλας που έμεινε ανάπηρη, τοποθετήσατε το προστατευτικό τοιχίο μόνο στο σημείο του ατυχήματος, πενήντα μέτρα ποιο κάτω η λάσπη από το βουνό έκλεινε την μια λωρίδα διέλευσης τους χειμερινούς μήνες.
            Στο θανατηφόρο ατύχημα που είχε γίνει στις αρχές καλοκαιριού του 2018, όταν σκοτώθηκαν τρεις συμπολίτες μας, μπάρες τοποθετήσατε στο σημείο του ατυχήματος, ενάμιση χιλιόμετρο ποιο κάτω ούτε ίχνος προστατευτικής μπάρας μέχρι την Πλατάνα. Από τύχη δεν θρηνήσαμε για άλλη μια φορά θύματα με την κατολίσθηση με το ατύχημα των αστυνομικών.
            Όλοι κάθε φόρα δηλώνετε την αμέριστη συμπαράσταση σας, ωστόσο δεν έχετε δείξει την πρέπουσα προσοχή. Όχι γιατί δεν μπορείτε, αλλά γιατί δεν θέλετε να δώσετε λύση. Γιατί απ’ ότι φαίνεται, Ευρωπαϊκή Ένωση, Κυβέρνηση και Περιφέρεια, έχετε άλλες προτεραιότητες. Ασχολείστε με «την πράσινη ενέργεια και τα επιχειρηματικά πάρκα» και ότι αποφέρει κέρδη στους ιδιώτες.
Τι περιμένετε; Ποτέ θα εκδηλωθεί το ενδιαφέρον για να αξιοποιηθεί στρατιωτικά η εμπορικά το λιμάνι της Κύμης για να αποκαταστήσετε το δρόμο;Το συμπέρασμα που βγαίνει λοιπόν είναι ότι έργα αναγκαία για την προστασία του λαού όπως αυτό περνούν σε δεύτερη μοίρα. 
            Ως Λαϊκή Συσπείρωση γνωρίζουμε, όπως όλοι μας, ότι το έργο προϋπολογίστηκε στα 15.740.000 ευρώ, έγινε διαγωνισμός το 2019 με τον ανάδοχο να δίνει 48% έκπτωση, αφού πήρε το έργο, η χρηματοδότηση του υπουργείου σε κάποια φάση σταμάτησε. Ο εργολάβος διέκοψε τις εργασίες στο έργο, πρόσφατα εξοφλήθηκαν οι λογαριασμοί. Ωστόσο υπάρχει κενό χρηματοδότησης.
Καλούμε την κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και την Περιφέρεια και τον Δήμο να πιέσουν προς κάθε κατεύθυνση για να δοθεί επιτέλους οριστική λύση στο δρόμο του Στομίου. Προτείνουμε με τα υπόλοιπα χρήματα που περισσεύουν από τον διαγωνισμό να γίνει συμπληρωματικό έργο από την μεριά που το Αιγαίο τρώει τον δρόμο, να χρησιμοποιηθούν για την σταθεροποίηση της περιοχής από την διάβρωση. 
Διεκδικούμε με όλους τους επιχειρηματίες αλλά και τους κατοίκους της περιοχής, να κατασκευαστεί ο δρόμος. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα. Να επιταχυνθούν οι εργασίες για την αποκατάσταση του δρόμου πρόσβασης (Στόμιο – Πλατάνα) προς το λιμάνι της Κύμης και να ανοίξει το συντομότερο δυνατό για τους πολίτες και τους καταστηματάρχες.
Να αναβαθμιστεί η οδική σύνδεση Χαλκίδας – Κύμης, με σκοπό αφενός να διευκολυνθεί η μετακίνηση των πολιτών και αφετέρου να αξιοποιηθεί το Λιμάνι της Κύμης. Το οδικό δίκτυο είναι χαραγμένο από το 1910 και πολλά σημεία του παραμένουν ακόμα έτσι και στις μέρες μας, συστηματική ασφαλτόστρωση έχει να γίνει από το 1949. Οσο για το λιμάνι της Κύμης η ειρωνία είναι ότι έχει χαρακτηρισθεί λιμάνι εθνικής εμβέλειας δυο φορες με (ΦΕΚ1469/9-10-2003, τευχος δεύτερο και ΦΕΚ 299/14 Δεκεμβρίου 2018 τεύχος Α.Π.Π.) αλλά ο δρόμος που εξυπηρετεί την περιοχή από και προς το λιμάνι και παίζει τον πρώτο ρολο για το νησί της Σκυρου ακομα να κατασκευαστει.
Μόνο ο οργανωμένος λαϊκός ξεσηκωμός μπορεί να επισπεύσει τις εξελίξεις για την ολοκλήρωση του δρόμου στο Στόμιο εμείς τασσόμαστε στο πλευρό του κόσμου και τους λέμε να μην ρίξουν τον πήχη των απαιτήσεων τους και να διεκδικήσουν να ολοκληρωθεί το έργο σύμφωνα με την αρχική μελέτη».

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Κώστας Κέκης
Κώστας Καρτελιάς