Πέμπτη 10 Μαΐου 2018

ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΒΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΥΚΤΙΚΟΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, ΤΗΝ ΕΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΚΛΑΔΩΝ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ-ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Εύβοιας στη συνεδρίαση του, της 8/5/2018, ανάμεσα στα άλλα θέματα που συζήτησε ήταν α. το χρονοδιάγραμμα των φετινών ενδοσχολικών εξετάσεων που ανακοινώθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο προκάλεσε τη διαμαρτυρία πολλών συναδέλφων και συλλόγων και β. οι νέες αναθέσεις ειδικοτήτων. 
Οι μαθητές- τριες της Γ τάξης των ΕΠΑΛ είναι υποχρεωμένοι να εξετάζονται έως και σε δύο μαθήματα την ίδια μέρα αφού έχουν πέντε έως εννέα εξεταζόμενα ενδοσχολικά μαθήματα, ενώ τους απομένει μία ή και καμία μέρα για ξεκούραση και προετοιμασία για τις Πανελλαδικές 
Οι μαθητές /τριες της Α’ Λυκείου των ΓΕΛ πρέπει να...
γράψουν 13 μαθήματα σε 10 μέρες ενώ 
Στην Β λυκείου 16 μαθήματα σε 10 μέρες. Θα υπάρξουν επομένως διπλά-εξεταζόμενα μαθήματα σε 2 βάρδιες την ίδια μέρα. 
Στα Γυμνάσια επίσης αν και τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι μόνο 4, ο  χρόνος είναι ασφυκτικός, από Παρασκευή 1-6 έως Τετάρτη 6-6, για να χρησιμοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί αμέσως μετά ως επιτηρητές στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι μαθητές/τριες καλούνται να συμμετέχουν σε μία επίπονη δοκιμασία άγχους, φθοράς και αγωνίας χωρίς ανάσα.
Οι καθηγητές πολλοί από τους οποίους μετακινούνται σε 2,3,4 σχολεία, θα κάνουν κυριολεκτικά αγώνα δρόμου μεταξύ εισηγήσεων, επιτηρήσεων, διορθώσεων, καταχωρίσεων, εξαγωγή αποτελεσμάτων. 
Εάν το χρονοδιάγραμμα δεν είναι προϊόν αβλεψίας ή άγνοιας της σχολικής πραγματικότητας τότε αποτελεί πρόβα του εντατικοποιημένου σχολείου που ετοιμάζουν. 
Απαιτούμε από το Υπουργείο να αναθεωρήσει το χρονοδιάγραμμα εξετάσεων
Προτρέπουμε τους συλλόγους διδασκόντων να στείλουν επιστολές διαμαρτυρίας προς τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης και το Υπουργείο
Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να παρέμβει ώστε να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων.
Η ενοποίηση ειδικοτήτων - κλάδων από την μια μεριά και οι νέες αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Λυκείου από την άλλη,  δεν στηρίζονται σε κανενός είδους τεκμηρίωση, κινούνται μόνο στην λογιστική αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού, της μείωσης του προσωπικού και της εξαφάνισης της ανάγκης διορισμών, «που υπόσχεται το Υπουργείο» ενώ δημιουργούν για ακόμα μια φορά εντάσεις στις τάξεις των Εκπαιδευτικών
Προωθούν το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει», εντάσσονται στην λογική ο καθένας κάνει οτιδήποτε αρκεί να μην υπάρχουν κενά και να δημιουργηθούν «πλεονάσματα» στο όνομα μιας τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος.
Υπηρετούν επίσης την κατεύθυνση του ΟΟΣΑ για «εκμάθηση δεξιοτήτων» και υποβάθμισης του επιστημονικού πεδίου των μαθημάτων, θίγοντας καίρια τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Είναι προσαρμοσμένες στη φιλοσοφία του «Νέου λυκείου» που ετοιμάζεται, των μαθημάτων «λίγο απ όλα» πχ. «Σύγχρονος κόσμος» (;) ή «Εισαγωγή στην διδασκαλία των φυσικών επιστημών» που μπορούν να «διδαχθούν» απ όλους. Αποτελούν πλήγμα στην συνολική, στέρεα επιστημονική γνώση. 
Δημιουργούν  τέλος νέες πελώριες αδικίες βγάζοντας ειδικότητες από μαθήματα Α’ και Β ανάθεσης, μετακινώντας σε Γ’ ανάθεση (ή ακόμα και κατάργηση από την ανάθεση μαθημάτων,) απομακρύνουν κλάδους εκπαιδευτικών από όλους τους τύπους σχολείων. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά τρανταχτά παραδείγματα αφαίρεσης αναθέσεων (από π.χ. χημικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες, οικ. οικονομίας, γεωπόνους, πληροφορικής, ΤΕ στα ΕΠΑΛ κ.α. ) και εξοβελίζουν ολόκληρες ειδικότητες.
Μια δύσκολη έτσι και αλλιώς υπόθεση αυτή της ανάθεσης των διαφόρων μαθημάτων πρέπει να γίνει με επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια με πνεύμα ισονομίας και ουσιαστικό διάλογο κι όχι με τη λογική της «κοπτοραπτικής» και του «λίγο απ’ όλα»!  
Καταγγέλλουμε την στάση του Υπουργείου για τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί, και τη δημιουργία κλίματος διχασμού και αντιπαράθεσης μεταξύ των κλάδων και των συναδέλφων.
Απαιτούμε:
Μόνιμους  μαζικούς διορισμούς με κατάργηση της ελαστικής εργασίας .
Επαναφορά του ωραρίου του 2013 , του μειωμένου ωραρίου των υπευθύνων των εργαστηρίων, των «κομμένων» μαθημάτων, ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και ωρών κλπ.
20 μαθητές στο τμήμα 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια και στις Ξένες γλώσσες με παράλληλη διδασκαλία.
Όχι στη κατηγοριοποίηση των μαθημάτων, την αντιεκπαιδευτική απαξίωση μαθημάτων ως «μονόωρα».
Ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο από την αρχή της σχ. χρονιάς. 
Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που θα προάγουν την ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση, την κριτική σκέψη, την ομαδική εργασία και αποτίμηση αντί των ατομικών αξιολογήσεων και εξετάσεων. 
Ενιαίο (θεωρίας και πράξης) 12χρονο υψηλής ποιότητας, δημόσιο και δωρεάν σχολείο με άρτια υλικοτεχνική υποδομή που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα επιστημονικά πεδία, όλες τις ειδικότητες, όλα τα παιδιά και όλους (και ακόμη περισσότερους) εκπαιδευτικούς
Κάλυψη του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία τους με Α’ και Β’ ανάθεση .
Άμεση αλλαγή του ΦΕΚ 1544/04-05-2018, που αφορά τις αναθέσεις, ώστε να μην εξαιρεί ειδικότητες από μαθήματα που είχαν πριν.
Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση για όλα τα παραπάνω αλλά και για την διαίρεση του Εκπαιδευτικού κόσμου που επιχειρεί το Υπουργείο.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους και όλες τις συναδέλφισσες σε συνεχή εγρήγορση και συσπείρωση γύρω από τα πρωτοβάθμια σωματεία σε κάθε Γενική Συνέλευση ή κινητοποίηση δείχνοντας με αυτό τον τρόπο την ενότητά του κλάδου και την αγωνιστική του ετοιμότητα.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εύβοιας