Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Συνέντευξη του Βραζιλιάνου στη FIFA

«Θα εξαντλήσω το συμβόλαιό μου»
 δήλωσε ο Ζιλμπέρτο
Μεγάλη συνέντευξη στην επίσημη ιστοσελίδα της διεθνούς ομοσπονδίας ποδοσφαίρου (FIFA) παραχώρησε ο Ζιλμπερτο Σίλβα, ο οποίος αναφέρθηκε ως επί το πλείστον στην Εθνική Βραζιλίας και το τι προβλέπει ενόψει του Μουντιάλ του καλοκαιριού. Ο άσος του «τριφυλλιού» ρωτήθηκε για το αν θέλει να επιστρέψει στην πατρίδα του και την Ατλέτικο Μινέιρο, για να απαντήσει πως θα εξαντλήσει το συμβόλαιό του με τον Παναθηναϊκό και στη συνέχεια όλα είναι ανοιχτά για το μέλλον του...
-Ζιλμπέρτο η θέση σου στην βασική ενδεκάδα της Σελεσάο ήταν αδιαμφισβήτητη από το Μουντιάλ της Κορέας το 2002 και μέχρι τα ...........
προκριματικά του Μουντιάλ τώρα. Τι ακριβώς συνέβη;
«Ακούστε, είμαι παίκτης που πάντα προσπαθεί να κρατήσει το απλό παιχνίδι, αλλά αυτό δεν είναι πάντα αυτό που θέλουν οι οπαδοί. Για να είμαι ειλικρινής όμως, δεν με ενοχλεί. Δεν έχει σημασία για μένα αν με βαθμολογούν χαμηλά σε κάποιες εφημερίδες και δεν μπορούν να καταλάβουν την συνεισφορά μου.

»Όταν με στενοχωρούν, σκέφτομαι την αρχή της καριέρας μου, όταν μπήκα στην Σελεσάο και όλοι αμφέβαλλαν ότι θα μπορούσα να προσφέρω. Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα επιπλέον κίνητρο, αν και φυσικά μερικές φορές μου τη δίνει στα νεύρα. Ειδικά επειδή μιλάμε για την πατρίδα μου, καθώς εκτός Βραζιλίας όλοι με σέβονται και εκτιμούν τι έχω προσφέρει».
-Ωστόσο, φαίνεται ότι η νίκη στο Κύπελλο Συνομοσπονδιών 2009 αποδείχθηκε ζωτικής σημασίας για φίμωση των επικριτών. Άλλαξε τελικά η κρίση του κόσμου μετά τις επιδόσεις σας στη Νότιο Αφρική;
«Ναι, το Κύπελλο Συνομοσπονδιών ήταν πολύ σημαντικό. Μερικοί άνθρωποι διερωτήθηκαν τι έκανα εκεί, γιατί δεν είχα παίξει πολύ στην Άρσεναλ. Ορισμένοι δεν μπορούσαν να κατανοήσουν πώς ήμουν πρώτη επιλογή για την εθνική ομάδα, ενώ δεν ήμουν στην βασική ενδεκάδα της ομάδα μου. Εν πάση περιπτώσει, εγώ προσπάθησα να αντιδράσω θετικά στις επικρίσεις και να δουλέψω ακόμη περισσότερο στη Νότια Αφρική».
-Ο τεχνικός σου, στην Βραζιλία,  Ντούνγκα σε πήρε ποτέ σε μία γωνιά για να μιλήσετε για την πίεση που είχες;
«Ο Ντούνγκα είναι ένας προπονητής, ο οποίος είναι πάντα πολύ ανοιχτός μαζί μας. Και ούτως ή άλλως, ήξερε το ότι δεν ήμουν πρώτη επιλογή στην Άρσεναλ δεν θα με ενοχλούσε γιατί ήθελα να αλλάξω ομάδα. Στο στάδιο αυτό, με εμένα να ξοδεύω πολύ χρόνο στον πάγκο, ήξερα ότι η θέση μου στην Σελεσάο θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο.
»Όταν αποφάσισα να κάνω την αλλαγή παίζοντας στο ελληνικό ποδόσφαιρο ήταν μία σημαντική στιγμή για μένα και δεν την μετάνιωσα. Έστω και αν το πρωτάθλημα έχει λιγότερο κύρος από την αγγλική Premiership. Ήξερα ότι χρειαζόμουν να παίζω κάθε εβδομάδα. Αλλά πάνω απ όλα αυτά, ο Ντούνγκα ήταν πάντα πολύ ανοιχτός και θα είχε το θάρρος να μου πει αν δεν κάνω να παίξω για την Βραζιλία».
-Προς το παρόν, δεν είσαι μόνο βασικός αλλά έχεις και ηγετικό ρόλο στην ομάδα, σωστά;

«Το σημαντικό είναι ότι ο ρόλος του ηγέτη προέκυψε φυσικά, χωρίς κανένας να με αναγκάσει. Οι φίλοι μου που μπήκαν στην Εθνική τώρα τείνουν να αναζητούν τον ρόλο τους σε αυτούς που γνωρίζουν καλύτερα την κατάσταση, όπως και εγώ, ο Lucio ή ο Κακά, για παράδειγμα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για μια μεγάλη ευθύνη αλλά είναι ένα καλό είδος ευθύνης. Είναι επίσης καλό να γνωρίζουμε ότι έχουμε ρόλο».
-Σε αντίθεση με τον Λούσιο, ωστόσο, φαίνεται ότι δεν είστε πολύ της ομιλίας  στο γήπεδο ...

«Είμαι, είμαι πραγματικά. Ακόμα κι έτσι, πιστεύω ότι ο ρόλος μας σαν ηγέτες στην ομάδα πηγαίνει πέρα και πάνω από ποδοσφαιρικά θέματα. Η προσωπική πλευρά μετράει πάρα πολύ. Μόλις ένα παιχνίδι έχει τελειώσει, θα μας βρείτε να ασχολούμαστε με τα συναισθήματα κάθε παίκτη: να τους μιλάμε, να τους εμψυχώνουμε, ακόμη και να τους μαλώνουμε αν χρειαστεί.
»Ειδικά όταν είσαι σε ένα μεγάλης διάρκειας τουρνουά, το οποίο μοιάζει με μεγάλο, αλλά στην ουσία περνά πολύ γρήγορα. Νομίζω ότι έχει να κάνει με τον τρόπο μου: προσπαθώ να είμαι φίλος με όλους και να σέβομαι τις διαφορές στην προσωπικότητα τους. Ακριβώς όπως ανέφερα, προσπαθούμε να κρατήσουμε τα πράγματα απλά όταν παίζω, προσπαθώ να κάνω το ίδιο και στη ζωή μου».
-Αυτή θα είναι η τρίτη φορά που συμμετέχεις σε Μουντιάλ. Τι έμαθες σε κάθε μία από τις δύο προηγούμενες διοργανώσεις;
«Οι δύο περιπτώσεις ήταν πολύ διαφορετικές. Το 2002, παίκτες όπως ο Καφού, ο Ρονάλντο και ο Ρομπέρτο Κάρλος είχαν οδηγήσει την ομάδα μας, και είχα την τύχη να κερδίσω μια θέση στην ομάδα και να παίξω σε όλο το δρόμο μέχρι τον τελικό. Στη συνέχεια, το 2006, με περισσότερη εμπειρία, ως βασικός αλλά όχι από την αρχή.
»Το να παίξω σε ένα Μουντιάλ ήταν σημαντικό ακόμα και αν δεν έπαιξα σε όλα τα παιχνίδια. Σε κάθε περίπτωση, έζησα την εμπειρία και από τις δύο πλευρές του νομίσματος, με τη νίκη το 2002 και την απώλεια μας στη Γερμανία, η οποία ήταν άκρως απογοητευτική. Νομίζω ότι η εμπειρία είναι πολύτιμη».
-Η εμπειρία σας θα πρέπει επίσης να αποδειχθεί πολύτιμη για τον Φελίπε Μέλο που μπήκε στην ομάδα πριν ένα χρόνο;
«Η σχέση μας με τον Μέλο είναι πολύ σημαντική. Έχει την ίδια ηλικία (26), όπως εγώ όταν μπήκα στην εθνική ομάδα το 2002. Αυτός είναι ένας νεαρός παίκτης και είναι πιο κατάλληλος για να πιέζει και να βγαίνει στην επίθεση. Νομίζω ότι αποτελούμε ένα πολύ καλά ισορροπημένο δίδυμο στην μεσαία γραμμή. Felipe έχει κερδίσει τη θέση του στην ομάδα.
»Οι άνθρωποι συνήθως είναι αρκετά ντροπαλοί όταν πρωτομπαίνουν στην ομάδα, αλλά αυτός ήταν πολύ ήρεμος από την αρχή και τα πράγματα πήγαν πολύ καλά. Κατέλαβε την ευκαιρία του. Και αυτό είναι η εθνική ομάδα της Βραζιλίας:
»Όλοι πρέπει να είναι έτοιμοι όταν τους δίνεται η ευκαιρία, επειδή μπορεί να μην έχουν ποτέ ξανά την ίδια ευκαιρία. Αυτό συνέβη και σε μένα όταν πήγα στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2002. Ήταν αρκετά δύσκολο να μπω στην Σελεσάο αλλά το να μείνω εκεί ήταν ακόμα δυσκολότερο».
-Πιστεύεις ότι ο Φελίπε Μέλο, είναι ένας μέσος ο οποίος επιθυμεί να σπρώξει στην επίθεση αλλά να είναι καλός και στην εκτέλεση των αμυντικών του καθηκόντων; Είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι πρέπει να κάνει κάποιος στην θέση του στο σύγχρονο ποδόσφαιρο;
«Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύει. Για να είμαι ειλικρινής, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, αυτό ήταν το κλειδί για κάθε μέσο, ακόμη και τους επιθετικούς - ο καθένας έχει τόσο επιθετικά όσο και αμυντικά καθήκοντα. Αλλά ακόμη και σε μια ομάδα με την ποιότητα της Σελεσάο, δεν νομίζω ότι μπορούμε να έχουμε μέσους που να είναι μπροστά σε κάθε ευκαιρία.
]Το ποδόσφαιρο είναι σαν να βρίσκεται σε μπάντα: ο καθένας έχει το ρόλο του. Ένας επικεντρώνεται στο να σκοράρει, άλλος στο να σταματήσει τους άλλους. Αυτό είναι το πώς η Βραζιλία έχει βρει το ιδανικό μείγμα, διότι κάθε παίκτης εκτελεί το ρόλο του και το κάνει καλά».
-Υπάρχει ένα κύμα παικτών που επιστρέφουν στην Βραζιλία, υπάρχει πιθανότητα να σε δούμε και εσένα να γυρνάς πίσω στην Ατλέτικο Μινέιρο;
«Μένει ακόμα ενάμιση χρόνος στο συμβόλαιο μου με τον Παναθηναϊκό, αλλά μόλις λήξει ποιος ξέρει; Πάντα είχα μεγάλη συμπάθεια στην Ατλέτικο Μινέιρο και ακόμα παρακολουθώ τις εξελίξεις στην ομάδα. Τρέφω μεγάλο σεβασμό για τους φίλους της ομάδας, ενώ οι άνθρωποι του συλλόγου με σέβονται και αυτοί. Όμως δεν μπορείς να πιέσεις τις καταστάσεις, θα δούμε τι θα γίνει όταν τελειώσει το συμβόλαιο μου».
-Ποια είναι η γνώμη σου για την κλήρωση της ομάδας σου στο στο 7ο όμιλο. Ξέρεις ήδη πολλούς παίκτες από την Αγγλία, μετά το πέρασμά σου από την Αρσεναλ;
«Εάν πρέπει να δώσεις ένα επίθετο στον όμιλο μας, τότε το όνομα του είναι σίγουρα: 'Ο όμιλος του θανάτου'! Όμως αυτές οι ομάδες έχουν μάθει να παίζουν υπό πίεση και να αντεπεξέρχονται σε κάθε δυσκολία. Γνωρίζω πολλούς από τους παίκτες της Πορτογαλίας και της Ακτής Ελεφαντοστού. Ειδικά η τελευταία ομάδα μου είναι πολύ γνώριμη, καθώς είχα πολλούς συμπαίκτες από την Αρσεναλ.
»Συγκεκριμένα με τους Κόλο Τουρέ και Εμανουέλ Έμπουε πέρασα πολλές στιγμές και κάναμε αρκετές πλάκες μαζί. Μια από αυτές ήταν ότι ήρθε η ώρα να κερδίσουν την Βραζιλία. Ξέρω όμως πως όλοι σέβονται την Βραζιλία. Στην τελική όλες οι ομάδες σε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο θέλουν να κερδίσουν την Βραζιλία».