Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

Οι καλύτερες σεζόν για οδηγούς στην Ιστορία

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

να από τα πιο... επιθυμητά ρεκόρ της Φόρμουλα Ένα κατέχει εδώ και λίγες ώρες ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος είναι πλέον ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν. Ο «πιλότος» της Red Bull, ο οποίος στέφθηκε στην Ιαπωνία (9/10) παγκόσμιος πρωταθλητής για δεύτερη διαδοχική χρονιά, επικράτησε στο χθεσινοβραδυνό (30/10) γκραν πρι της Πόλης του Μεξικού και έφτασε τις 14 νίκες στην τρέχουσα σεζόν (σ.σ. στον 20ό από τους 22 αγώνες του 2022). Έτσι, ο Ολλανδός «πιλότος» βελτίωσε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο μέχρι πρότινος κατείχε από κοινού με τους Μίκαελ Σουμάχερ και Σεμπάστιαν Φέτελ. Οι δύο Γερμανοί, οι οποίοι έχουν κατακτήσει μαζί 11 τίτλους οδηγών στη Φόρμουλα Ένα, είχαν πανηγυρίσει 13 νίκες έκαστος στη σεζόν, κατά την οποία...

στέφθηκαν παγκόσμιοι πρωταθλητές το 2004 και το 2013, αντίστοιχα. Έτσι, ο Φερστάπεν, ο οποίος μετράει οκτώ επιτυχίες στους τελευταίους εννέα αγώνες, συνεχίζει να... συλλέγει ατομικές διακρίσεις, καθώς το 2021 «έσπασε» το ρεκόρ για τις περισσότερες παρουσίες στο βάθρο σε μια σεζόν (18).

Ο Σουμάχερ σημείωσε το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν το 2004. Τότε ο Γερμανός επικράτησε στους 12 από τους πρώτους 13 αγώνες της χρονιάς, «σκοντάφτοντας» μόνο στο γκραν πρι του Μονακό, όπου εγκατέλειψε όταν είχε επαφή με τη Williams-BMW του Χουάν Πάμπλο Μοντόγια μέσα στο τούνελ ακολουθώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας, με αποτέλεσμα η Ferrari του να χτυπήσει στις μπαριέρες. Ο Γερμανός πρόσθεσε ακόμη μια νίκη στο... σακούλι στο ιαπωνικό γκραν πρι, το οποίο ήταν ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς, και πανηγύρισε τον πέμπτο τίτλο του με τη «σκουντερία» και τον έβδομο συνολικά στην καριέρα του. «Οπλισμένος» με την F2004, ο «Σούμι» επικράτησε στο 72,2% των 18 αγώνων που διεξήχθησαν εκείνη τη χρονιά, ενώ κατέκτησε επίσης τη δεύτερη θέση στα γκραν πρι Βελγίου και Ιταλίας και συγκέντρωσε συνολικά 148 βαθμούς στο πρωτάθλημα οδηγών. Πάντως, εάν ο Φερστάπεν επικρατήσει και στα δύο εναπομείναντα γκραν πρι της σεζόν (σε Σάο Πάουλο και Άμπου Ντάμπι), θα φτάσει τις 16 επιτυχίες σε 22 αγώνες και θα βελτιώσει το ποσοστό νικών του στο εντυπωσιακό 72,7%, ξεπερνώντας έτσι αυτό του Γερμανού επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή από το 2004.

Όσον αφορά στον Φέτελ, οι 13 νίκες του ήρθαν στο πρωτάθλημα του 2013, στο οποίο η Red Bull κατέκτησε τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, στην τελευταία χρονιά πριν η Φόρμουλα Ένα μπει στην υβριδική εποχή της. Ο Γερμανός είχε επικρατήσει σε τέσσερα γκραν πρι πριν την καλοκαιρινή διακοπή, ωστόσο μετά την... επανέναρξη νίκησε και στους υπόλοιπους εννέα αγώνες, με αποτέλεσμα να κατακτήσει άνετα τον τέταρτο σερί τίτλο στην καριέρα του και να ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών σε μια σεζόν του Σουμάχερ, ο οποίος ήταν το «είδωλο» του Φέτελ. Οι εννέα διαδοχικές επιτυχίες του Φέτελ είναι το ρεκόρ όλων των εποχών της Red Bull για σερί νίκες, ενώ η έκτη συνεχής επικράτησή του σε αυτό το διάστημα, στην Ινδία, ήταν αυτή που του εξασφάλισε τον τέταρτο διαδοχικό τίτλο στην καριέρα του. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από το γκραν πρι του Μονακό, το οποίο ήταν ο έκτος αγώνας (από τους 19) της χρονιάς, ο Φέτελ έχασε μόλις 35 βαθμούς, καθώς εγκατέλειψε στο βρετανικό γκραν πρι και ήταν τρίτος στην Ουγγαρία. Εάν, όμως, δεν τον είχε «προδώσει» το κιβώτιο ταχυτήτων της RB9 στο Σίλβερστοουν, ενώ είχε την πρωτοπορία στον αγώνα, ο Γερμανός θα είχε σπάσει το ρεκόρ του Σουμάχερ από το 2004. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι, σε όλους τους αγώνες του 2013, στους οποίους τερμάτισε, ο Φέτελ δεν «έπεσε» ποτέ κάτω από την τέταρτη θέση της κατάταξης!

Από τα πραναφερθέντα γίνεται κατανοητό ότι οι οδηγοί, οι οποίοι κατέγραψαν αυτές τις εξαιρετικές σεζόν, εκτός από ταλέντο και οδηγικές ικανότητες, ήταν και... ευλογημένοι με ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, σε χρονιές που η ομάδα τους κυριαρχούσε στο πρωτάθλημα. Υπενθυμίζεται ότι η Ferrari... μονοπώλησε τους τίτλους το διάστημα 2000-04, η Red Bull πανηγύρισε το νταμπλ σε οδηγούς και κατασκευαστές την τετραετία 2010-13, ενώ η Mercedes ήταν η απόλυτη... κυρίαρχος μετά την είσοδο στην υβριδική εποχή της Φόρμουλα Ένα, καθώς, από το 2014 και μέχρι και το 2021, ο μοναδικός τίτλος που... ξέφυγε από τη γερμανική ομάδα ήταν το πρωτάθλημα οδηγών που πανηγύρισε το 2021 ο Μαξ Φερστάπεν.

Η πρώτη δεκάδα με τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν της Φόρμουλα Ένα:

     ΟΔΗΓΟΣ          ΟΜΑΔΑ    ΧΡΟΝΙΑ   ΝΙΚΕΣ
Μαξ Φερστάπεν      Red Bull    2022     14*
Μίκαελ Σουμάχερ    Ferrari     2004     13
Σεμπάστιαν Φέτελ   Red Bull    2013     13
Μίκαελ Σουμάχερ    Ferrari     2002     11
Σεμπάστιαν Φέτελ   Red Bull    2011     11
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2014     11
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2018     11
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2019     11
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2020     11
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2015     10
Λιούις Χάμιλτον    Mercedes    2016     10
Μαξ Φερστάπεν      Red Bull    2021     10

* Η σεζόν βρίσκεται σε εξέλιξη.