Βιομάζα από αγκινάρες
θα "καίνε" σύντομα
οι μονάδες της ΔΕΗ
στη δυτική Μακεδονία
Βιομάζα... από αγριοαγκινάρες θα «καίνε» σύντομα - μαζί με λιγνίτη - οι μονάδες της ΔΕΗ στη δυτική Μακεδονία, μετά τις σχετικές συμβάσεις συνεργασίας, που υπεγράφησαν μεταξύ των καλλιεργητών του εν λόγω φυτού και του νομάρχη Κοζάνης, Γεώργιου Δακή.
Το πρωτοποριακό για την Ελλάδα πιλοτικό πρόγραμμα καλλιέργειας της αγριαγκινάρας, με φορέα διαχείρισης την Αναπτυξιακή Κοζάνης (ΑΝΚΟ), χρηματοδοτείται με 860.000 ευρώ από τον Τοπικό Πόρο Ανάπτυξης και καλύπτει πλήρως τις δαπάνες εγκατάστασης και καλλιεργητικών εργασιών των αγροτών, κατά το πρώτο και δεύτερο έτος της δραστηριότητάς τους.
Η παραγωγή της βιομάζας θα χρησιμοποιηθεί για μικτή καύση με λιγνίτη και εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει θετικά στα περιβαλλοντικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει η ευρύτερη περιοχή, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2) από τη ΔΕΗ. Απευθυνόμενους στους καλλιεργητές, ο κ. Δακής τόνισε:
«Τολμούμε ένα πρωτοποριακό καινοτόμο εγχείρημα που στοχεύει στην επιβίωση και στην προοπτική των αγροτών μας, μέσα από την εναλλακτική γεωργία στο πλαίσιο της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ). Συνεισφέρουμε στην πράσινη οικονομία και στην αειφορική λειτουργία της ηλεκτροπαραγωγής, στοχεύοντας σε αμοιβαία οφέλη με τη ΔΕΗ».
Σημειώνεται ότι οι παραγωγοί της αγριοαγκινάρας θα εισπράξουν από τη ΔΕΗ ΑΕ την αξία αγοράς της ξηρής μάζας και επιδότηση από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Προτεραιότητα για ένταξη στο πρόγραμμα καλλιέργειας της αγριοαγκινάρας θα έχουν οι αγρότες της ευρύτερης περιοχής του άξονα Κοζάνης - Πτολεμαΐδας, με δυνατότητα ένταξης και καλλιεργητών από άλλες περιοχές του νομού.